Making Of Grand Spoof 2011: povesti, bloopers si deleted scenes

Making Of Grand Spoof 2011: povesti, bloopers si deleted scenes

50 de parodii de reclame au fost admise la Grand Spoof, competitie sustinuta de JOE care te indeamna sa-ti creezi pauza publicitara asa cum vrei tu. Am vrut sa aflam chiar de la concurenti (care acum asteapta voturi) cum se creeaza un spoof: cum s-a strans gasca, cum au aparut ideile, cum a fost la filmari, care au fost momentele-cheie. Am primit raspunsuri de la participanti cu experienta si de la participanti care au invatat lucruri noi special pentru competitie, de la participanti care se gandeau inca de la inceputul anului ce reclama vor parodia, dar si de la concurenti care au auzit prima oara de competitie; s-a vorbit despre idei gandite si razgandite, dar si de inspiratii de moment. Am aflat despre solutii precum iaurt indoit cu o piatra sau sange creat dupa tutoriale "how to make fake blood". Si avem si clipuri cu bloopers, in care auzi de multe ori rasete, dar mai auzi si incurajari precum: “hai, ma, esti traficant de carne vie!”.

Promotia Pecsi cu agripINNA: n-ai nevoie de talent

Dragos Mihaila a fost foarte chinuit atunci cand a trebuit sa studieze fiecare frame din spotul parodiat de spooful Promotia Pecsi - agripINNA: "Deoarece nu am vrut sa schimb firul 'povestii', a trebuit sa studiez fiecare frame din spotul original. Fiecare pas a fost numarat pentru a fi in concordanta cu originalul, semnatura de pe ecran, replicile, fiecare gest, miscare fiind 'tras' de cel putin doua ori. Aceasta a fost cea mai grea parte intrucat am fost nevoit sa o ascult pe INNA de cel putin 40-50 de ori. La un moment dat urechile au inceput sa-mi sangereze", s-a plans Dragos. In rest, totul s-a filmat intr-o singura zi, de la 9 la 18.00, cu echipament de imprumut.

Mai jos aveti secvente de la filmarea spoofului din Piata Universitatii, la care au lucrat Dana Marineci (actrita in devenire, care momentan frecventeaza UNATC-ul), Alexandru Stanciu (student la jurnalism, lumini si asistent 'platou'), Alina Petrica (prietena agripINNEi, responsabila cu machiajul), Elena&Bogdan (masinisti), Mihai Valentin (corespondent, vanzator), George Dobre (aka kick.arbitru de paintball, a realizat montajul) si Dragos Mihaila (scenariu, cameraman, regizor si producator).

Mad Man: Romanii nu fac spoofuri bune

Corneliu Radu stia ca vrea sa participe la Grand Spoof, dar nu se hotarase inca ce reclama va fi spoof-uita: "Cu o zi inainte de filmare si cu 3 inainte de inscriere, stateam si ma gandeam ce sa parodiem anul acesta. Reclama cu American Rom o aveam in minte de ceva vreme, doar ca nu stiam ce sa fac cu ea. Insa atunci mi-am dat seama. Pe cat a fost de premiata, pe atat a fost de controversata. A generat un buzz extraordinar si reactii pe masura, ingredientele esentiale pentru o reclama eficienta. Asa ca am spoof-uit acel lucru care a facut acea campanie cu adevarat speciala: reactia publicului. I-am adaugat un strop de tragicomic a la Dexter, alte referinte la o campanie cu o strategie asemanatoare, 'Asta e Romania' de la Radio 21, si astfel ne-am trezit a doua zi cu totii (Corneliu Radu - scenariu, regie, actor, montaj; Catalina Alexandra Ion - scenariu, scenografie, cameraman; Cristian Stanciu - actor), filmand de zor la Mad Man".

Bloopers de la filmari gasiti aici:

NINNA recomanda: SUC!

Un spoof venit de la niste profesionisti parodiaza spotul in care "Ninna" recomanda sucul cu aroma de awesomeness. Uite aici ce au spus cei din echipa Luno Studio despre making of "Suc. Cu aroma de awesomeness": "Proiectul Grand Spoof ne-a inseninat saptamana tuturor: Madalinei, singura curajoasa care nu stia ce-avea sa o tranteasca; lui Marius, coder-ul nostru care a avut sansa pentru prima data sa-si etaleze calitatile de actor carismatic; lui Dragos, care-a facut design de porcusori zburatori si de suc cu aroma de awesomeness; lui Ciprian, care s-a bucurat ca se poate tranti pe saltele in centrul orasului sub privirile invidioase ale copiilor; lui Razvan, caruia i-a pus bete in roate Primaria oprind apa din fantani si nevoindu-l sa reia filmarile de 3 ori; lui Lucian, care-a fost innebunit de organizare si de punctualitatea tuturor; Ancai, care-a avut job-ul cel mai fun, de a filma toate hohotele de ras ce n-apar in clip; motanilor nostri Ivan si Yuri, care si-au ascutit ghearele in saltelele proaspat achizitionate".

Old Spice Guy si Gina Pistol

Auras Mihai Geambasu, "actor zapacit si cameraman de nevoie, responsabil cu bancuri si poante", a invatat ca nu e usor sa fii serios nici cand te joci de-a Radu Valcan, ca in spooful Shaorma cu de toate, dar nici de-a Old Spice Guy, ca in Bacoplus 2. Au mai ras la realizarea spoofurilor: Corina Maria Scheianu (cameramanca de nadejde, si steluta responsabila de recuzita si glumite), Anne Marie Chelariu (moldoveanca sexy si copywriter de baza) si Anca Duma (prompterita cu lipici si responsabila cu zambilici).

Superpovestea supercrearii superspoofului superspotului Rienergy

In timp ce mergea pe strada cautand o idee de spoof pentru spotul "Pisica" din campania pentru Rienergy, Mihaela Coman a avut norocul sa fie abordata de un muncitor: "Am trecut pe langa un santier, cel pe care il vedeti in spoof, si un muncitor a inceput sa ma strige 'Pisica, pisica!'. In momentul urmator i-am scris colegului meu Laur ca 'Avem scenariul!' si l-am notat in hohote de ras pe telefon pana acasa. A doua zi eram pe acelasi santier cu Stere Laurentiu, Super Aparatura lui de filmat si Super Recuzita noastra improvizata. Au fost putine duble, o duminica placuta si mult amuzament. Amandoi am intrat destul de repede in pielea personajelor: eu Pisica, el Muncitorul. Voice Over-ul este realizat de colegul nostru Alex Vicol, pe care l-am bagat, luni, intr-un dulap la birou si l-am pus sa citeasca cu Super Tarie line-urile. I-a iesit de minune, suntem Super Mandri de el!", a povestit Mihaela.

"Trafic Dublu" in fata blocului

Ideea pentru spooful Trafic Dublu a venit imediat dupa ce Diana Gaftoneanu (actor, textier, montaj si toate celalate) a primit newsletterul IQads despre Grand Spoof: "Totul a fost spontan, ca o doza de adrenalina. In cinci minute de la citirea mailului, eram pe burta pe covor, mazgalind cartoane cu creion rosu. Mesajele de pe cartoane le gandeam in timp ce le scriam. Imi plac clipurile de la Vodafone pentru simplitate si umor. Am vrut sa iau o reclama amuzanta si sa extrag seriozitatea din ea". Referitor la cat de rapid a fost creat totul, Diana ne-a mai spus: "Mi-am prins doua codite scolaresti si patru duble mai tarziu, filmarile au fost gata. Seara, clipul era deja urcat pe site, cu tot cu montaj. Totul a mers ca uns, am avut doar ups si ne-am distrat copios filmand. (...)Mi-ar fi placut sa zic ca a fost un spot gandit dupa zeci de ore de brainstorming, intens planificat si cu o echipa profesionista in spate, insa adevarul e ca oricine cu dorinta de a face ceva, are si idei, si mijloace, si timp". Au participat la filmari si Husu Dumitru (actor) si Pacher Dragos (cameraman).

Uite aici cum se rapeste o fata:

Spoofuri dichisite

Constantin Postolache, un fan al publicitatii care ne-a spus ca e printre cei care sunt deranjati de faptul ca reclamele sunt intrerupte de filme, emisiuni sau stiri, si nu invers, a inscris 2 spoofuri in competitie, Pateul dichisit si Interfone. Despre "Pateul dichisit", care are si making of, Constantin ne-a zis: "Mi-a fost destul de greu sa aleg doar o singura reclama pe care s-o parodiez, asa ca mai bine va las sa urmariti imaginile care au fost taiate la montaj. Veti descoperi ca am folosit 3 elemente din reclame cunoscute, dar intrucat mai fusesera folosite si de catre alti concurenti, le-am eliminat din respect pentru juriu". La filmare a participat si Mihaela Postolache, in calitate de cameraman si ajutor de bucatar.

Si spooful Interfone a fost filmat dintr-o bucata: "Un spoof facut in 5 minute dupa o idee care mi-a venit in timp ce faceam o plimbare prin oras cu cel mic. Totul este filmat cu telefonul mobil, nu s-au tras duble pentru ca aveam ideea in cap si in mare parte a fost improvizatie".

Floricelele lui Viorel: Uuuuu... spooofuri!

Andrei Bogdan Cercel a inscris 2 spoofuri (Viata prin Carpatz si Floricelele lui Viorel) si ar mai fi avut idei si pentru altele, dar nu a avut si timp sa lucreze la toate, mai ales ca fiecare dintre cele 2 parodii au avut provocari: "Initial, acest spoof ('Viata prin Carpatz', n.r.) avea un fragment muzical din melodia 'Bucovina, plai de dor' cantata de orchestra 'Mugurel' din Chisinau, dar a intervenit problema drepturilor de autor. Nu mi-a mai ramas decat sa-mi fac singur melodia... asa ca am luat chitara in brate si dupa un sfert de ora aveam sound-ul dorit. La "Floricelele lui Viorel", vremea a fost cea care a facut probleme: "Aproape ploua si filmarile trebuiau facute repede. A fost o problema la efectul de vant. Bucata de placaj cu greu si-a facut treaba pentru ca vantul batea din toate partile (the real wind). Nu ne-am permis sa gresim de prea multe ori". La spot a contribuit si Zettel Nicoleta, "tipa cu placaju'".

Search: 'how to make fake blood'

Pregatirile pentru filmarea spooful V Style pentru Parodontax suna cel putin ciudat: "Am avut de ales dintre 5 variante pe care le-am stabilit chiar eu (am ales reclame enervante, scarboase dar si cele care imi placeau mie mai mult). Am reflectat asupra lor pana am ajuns la decizia ca trebuie sa aleg reclama de la Parodontax dar sa o fac intr-un stil actual. Am confectionat 'clontisorul', am luat niste tutoriale 'how to make fake blood', am filmat, am montat si iata ce a iesit. Sper sa va fi placut pentru ca eu m-am distrat filmand :)", a povestit Cristina Choleva, care a realizat singura parodia.

"Viclenium bank", un spoof scris cu ura/lacrimi/injuraturi/veselie

Lucian Dobrovicescu ne-a aratat cam care sunt starile prin care a trecut echipa in momentul crearii spoofului animat Viclenium Bank, in functie de rolul pe care l-a avut fiecare om: "Versurile sunt scrise de mine, Lucian Dobrovicescu, cu ura, excedat de nesfarsita difuzare a reclamei. Melodia este compusa de Edi Carcota, printre lacrimi, el regasindu-se – cu rata lui imensa – ca target principal al cantecului. Animatia este facuta de Catalin Popa, printre injuraturi, deoarece el are cel mai mult de lucrat si cel mai putin timp la dispozitie. Personajele sunt desenate de Tamba, cu mare veselie, deoarece el avea cel mai putin de facut. Efortul comun este o ofranda adusa de noi pe altarul umorului, un zeu atat de putin preaslavit in zilele noastre".

Prigat: Limonada cu varza

"Cum pot sa fac un spoof pentru ceva ce cu adevarat merita schimbat (pentru ca ideile de reclama furate sunt cele mai proaste idei), sa implice cat mai putini oameni, sa dovedesc un punct de vedere si sa iasa si rezonabil de ok?" - astea au fost intrebarile pe care si le-a pus Iulian Sirbu inainte de a crea spooful Varza pentru Prigat - Limonada cu Menta. Si el a invatat lucruri noi special pentru Grand Spoof: a fost prima oara cand si-a instalat Adobe After Effects, pentru care apoi a cautat tutoriale pe YouTube. "Intriga, dialogul, inregistrarea jocului actorilor si chiar editarea video si montajul au durat 3 ore. Probabil tot atat a durat si pentru reclama initiala... Ceea ce... nu e tocmai placut sa stii, ca si consumator", a spus Iulian. Echipa de actori-fructe a fost: Silviu Crangureanu (actor-varza si montaj) si Iulian Sirbu (actor-portocala si restul).

Panusol: Iaurt pui, piatra pui...

La filmarile spoofului Panusol, iaurtul era prea bun si prea ca la tara pentru a ajunge in cana, asa ca a ajuns mai mult pe masa, povesteste Florin Totea. Solutia: "La ultima dubla, nemaiavand iaurt suficient in cana - nici in casa nu era strop de iaurt - a trebuit sa completam cu o piatra". Alta provocare de la filmari a fost gasirea unui papusoi: "Ideea spoof-ului am avut-o de la inceputul anului, dar bineinteles ca am reusit sa ne adunam si sa filmam in ultimul weekend inainte de inscriere. Asa ca iata-ne sambata dimineata cautand papusoi. Peste tot pe unde cautam lumea ne intreaba: 'A, mergeti la peste? Unde, pe balta?'. Intr-un final am gasit si am trecut la filmari. Iar la momentul aparititiei papusoiului, ia-l de unde nu-i si uite asa inca o dubla".

Mai usor de facut a fost spooful Coke relief: "Nu eram siguri daca sa facem acest spoof dar de indata ce ne-am apucat de el ideile au inceput sa curga. Am adunat 'prafuri' (amidon - cam lipcios pe la gingii), bautura sub forma de suc de struguri, oglinda, lama, si toate cele necesare unei mici gustari :). Dupa 3-4 incercari am reusit sa tragem totul de un capat la altul", a spus Florin.

Echipa completa pentru cele 2 spoofuri este: Florin Totea (Actor/Scenariu), Paula Cercel (Actor), Mircea Bizon (Regia/Cameraman), Cosmin Bizon (Actor).

Mumia igienica, rola 7

Irina Rus ne-a aratat ca e complicat sa filmezi chiar si cu hartie igienica, nu doar cu papusoi: "L-am infasurat pe Cata in 7 role in asa fel incat, fie si cu ventilatoru-n franjurile de hartie, sa ne injure de cald ce-i era. Dupa prima proba, esuata, ne-au ramas numai 3 role in care sa-l infasuram pe Cezar de data asta. E bine ca n-am avut nevoie la toaleta imediat dupa. Scena in care se tanguie pe buda a fost exasperanta. Cred ca ne-am batut capul vreo 2 ore si tot nu-i iesea intonatia cum trebuie. Intr-un final am suprapus vocea mea peste clipul cu el balanganindu-se si da, a iesit nitel mai dubios", a spus Irina despre Mumia Igienica.

MUC: Ti-e putin greata?

Daca va ganditi ca spooful MUC este dezgustator, inseamna ca a iesit ce trebuie: "Am plecat de la o idee foarte simpla: hai sa facem ceva tampit chiar daca oamenilor nu o sa le placa! Stiam ca ideea noastra este un pic scarboasa, dar noua ni s-a parut interesant faptul ca urma sa schimbam o singura litera, sa adunam cativa prieteni intr-un loc, sa dam drumul la camera si sa spunem ON povestii noastre. A fost ceva spontan, genul ala de idee care nu este pentru oricine: umor aparte il numim noi. Asa ca ne-am strans cativa prieteni si am dat drumul la inregistrare! Am cules cateva boabe de tei, iar apoi s-a nascut Muc din Tuc - parodie dupa o reclama de biscuiti cu trimitere la oamenii care se scobesc mereu in nas in locuri publice. Da, cu siguranta genul asta de umor nu este pentru oricine si stim asta!", ne-a explicat Ana Maria Munteanu, unul dintre personajele secundare din spoof, alaturi de Arina Stoenica, Andrei Mertesz, Andrei Micu. Personajul principal a fost jucat de Alexandru Lupascu, iar cameramanul care a dat close-up pe ce trebuie a fost Cristian Adrian Dinu.

Pretentiosi in legatura cu "prostiile" noastre

Ca in multe echipe, si cea care a realizat Risti sa castigi? a avut un binevoitor care sa le aduca celorlalti aminte ca totul e o prostie. Andy Daiszler ne-a spus cum s-a nascut ideea: "Ideea spoof-ului a venit intr-o seara cand, cu prietenii la o poveste, mi-au venit in minte toate reclamele in care oamenii multumeau diverselor firme pentru premiile obtinute. Ceea ce a inceput ca o gluma spusa la un pahar de vorba s-a transformat ulterior intr-un scenariu. Blamat, in mare masura, de Vlad, operatorul imagine, care a spus de la bun inceput: 'Scenariul e o prostie, dar ideea e buna'. Au mai trecut cateva zile si s-a facut 1 august, cand pe la ora 17 l-am sunat pe Vlad pentru a vedea ce se mai intampla cu 'prostia'. Mi-a spus ca poate face rost de camera si de microfon, o ditamai girafa, nu de alta, dar daca tot filmam o 'prostie', macar sa fie profi".

La spoof au contribuit: Andy Daiszler, Radu Neag, Anca Vlad, Mihaela, Vlad, Seghei, Daniel Radutu. Aici sunt secventele care au picat la montaj:

[UPDATE] Povestiri din Cocaland

Pe ultima suta de metri s-a inscris si echipa care a creat spooful "Cocaland - Bucuria agatatului": "Timpul a fost scurt, deoarece noi am aflat tarziu - inscrierile se terminau marti seara, iar noi duminica la pranz citeam regulamentul concursului. Ne-am pus, insa, pe treaba si am cautat cameraman si scenarist", a spus Marius Gutu, unul dintre protagonisti.

"Am simtit pe pielea noastra ce inseamna sa filmezi de nenumarate ori aceleasi scene, sa faci repetitii pana cand iti ies replicile, mai ales ca pe mine ma apuca rasul la fiecare gest mai amuzant, iar atunci cand am crezut ca a iesit ceva mai decent, a trebuit sa reluam totul a doua zi, din cauza noptii. Unii dintre noi au avut ocazia de a-si pune in valoare calitatile de scenaristi si regizori, altii s-au distrat pe seama noastra si cel mai important unii si-au indeplinit vechi dorinte cu ocazia realizarii acestei parodii", ne-a spus Mihaela Robu, partnera sa din spoof.

La realizarea clipului au mai participat Vlad Adrian (scenarist) si Teo (cameraman).

Acum ca am vazut cat de mult s-au straduit participantii de la Grand Spoof, hai sa ii votam aici pe cei mai buni! In functie de ce alegeti voi, noi proiectam top 10 al publicului si top 10 al juriului la ADfel, joi, pe 18 august, in a patra zi a evenimentului, la terasa Fabrica (str. 11 iunie, nr.50, Bucuresti).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune


Comentarii

Razvan Mera
acum 12 ani
Te gandesti unde ne poti vota?

http://creator.iqads.ro/grandspoof2011/creatie/691/suc.html

Dragos Mihaila
acum 12 ani
Nu.


Branded


Related