Mihaela Ivana, creatoare de bijuterie: motive romanesti cu suflu contemporan

Mihaela Ivana, creatoare de bijuterie: motive romanesti cu suflu contemporan

Mihaela Ivana creeaza bijuterie contemporana, inspirata de traditia romaneasca. Ia motive romanesti uitate prin carti sau pe site-uri, le coase apoi pe panza si le potriveste pe suport de argint, pentru ca ele sa fie purtate din nou in lume. Nu-i treaba usoara si lucrul pentru o bijuterie poate dura o zi sau chiar cinci. Ce isi doreste Mihaela este ca podoabele pe care le face sa aduca armonie vestimentatiei, dar si sufletului.

Traditia si influenta ei asupra femeii moderne din Romania va fi o tema discutata si in cadrul conferintei Marketing For Women 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow. Peste 25 de speakeri vor explica ce anume bucura targetul feminin de la noi din tara si care este relatia brandurilor cu acest public. Astazi, ultima zi de inscriere.

Cine este Mihaela Ivana
In contextul bijuteriei contemporane, Mihaela Ivana este un autor de bijuterie. Si-a propus sa se exprime pe sine si sa ofere celorlalti acelasi lucru: sa se poarte pe sine prin bijuteria pe care o poarta. Ultima colectie, cea inspirata din portul traditional, este despre sine, despre fiecare in parte si despre contactul cu radacinile noastre.

Crearea podoabelor a venit natural, dupa ce am urmat cursurile scolii de bijuterie contemporana. Acest fapt s-a intamplat la finalul anului 2011, dar am inceput sa ma definesc ca autor de bijuterie abia un an mai tarziu.

Imi doresc ca bijuteria creata de mine sa fie mai mult decat cea care da tonul in vestimentatia pe care o porti zilnic. Imi doresc sa fie cea care da starea de spirit, bucuria fiecarei zile, atunci cand o porti sau o privesti.

Pandantiv inspirat de ia din Mehedinti

Traditia romaneasca in bijuteria contemporana
Inspiratia acestei colectii a aparut in urma cu un an. A urmat o perioada de cautari si de cugetari si apoi, in aprilie 2013, la Autor 9, am lansat colectia ce poarta bucati desprinse din portul traditional.

Colectia Portul Traditiei s-a nascut din iubirea fata de traditiile romanesti, dar si din pasiunea pentru a coase. Mi-am dorit sa le imbin, sa le aduc intr-o forma contemporana, si asa s-au nascut bijuteriile cu bucati de panza.

Fiecare bijuterie in parte poarta o poveste cu ea, este povestea sau, mai bine zis, semnificatia motivului traditional cusut. Se stie ca motivele traditionale pot fi "traduse". Ele au fost create si "puse" pe panza pentru a oferi protectia sau energia necesara. Se spune ca panza cand este tesuta in razboi, prin imbinarea itelor, creeaza o platosa de protectie pentru cel ce va purta hainele din acea panza, dar prin croire si taiere apar niste brese prin care energia nefavorabila poate patrunde. Iar motivele cusute, prin simbolistica lor, vin si ofera protectie necesara, acolo unde sunt cusute. Aceasta este povestea bijuteriei contemporane cu panza cusuta, include atat povestea ancestrala, cat si cea a motivului cusut. Purtarea in sine este ceea ce faceau si stramosii nostri atunci cand isi purtau costumul traditional – duceau cu ei o poveste despre ei si despre radacinile lor.

Raspunsul publicului
Reactia femeilor, a publicului, a fost de uimire si de inedit. Colectia le-a surprins in mod placut si o parte din ele se bucura si isi poarta traditia asa cum si-au dorit. Totodata, reactia lor a fost ca un feedback pentru mine: ca isi doresc mai mult decat o bijuterie, isi doresc bijuteria care sa le reprezinte si care sa spuna povestea despre ele.

Zilnic, vorbesc cu tot mai multi oameni despre bijuteria cu panza cusuta. Numarul celor interesati creste considerabil si se concretizeaza in cateva comenzi pe saptamana.Tot numerele vorbesc si despre aprecierea publicului fata de aceste bijuterii, lucru vizibil pe pagina de Facebook.

Povesti innodate in jurul bijuteriilor cu panza au fost mai multe, dar cea care m-a emotionat cel mai tare a fost cea in care un cuplu de romani, din Italia, a venit intr-un weekend in Romania stiind ca eu voi participa la un targ. Au venit sa vada bijuteriile, sa cumpere si sa ma cunoasca. Am trait cele mai puternice emotii. Ei nu stiu, dar mi-au dat un mare avant: m-au facut sa am incredere ca aceste bijuterii cu panza, care de multe ori mi se par fragile, plac oamenilor. Ei chiar isi doresc sa le poarte. Acest cuplu mi-a placut in mod deosebit si pentru iubirea pe care am simtit ca o au fata de portul traditonal, dar si pentru iubirea dintre ei.

O alta poveste este a unui baiat (foarte tanar), pasionat de traditie si de motivele traditionale, care se "joaca" vectorial cu motivele. Tipul mi-a spus ca atunci cand va avea o iubita isi doreste sa-i ofere un pandant cu motive traditionale, creat de mine.

Mai sunt si alte povesti, in care personajele principale sunt femeile si bijuteriile cu panza cusuta, dar pe care barbatii le creeaza. Ei sunt cei care ma contacteaza. Impreuna cu ei, plecand de la ceea ce cunosc despre persoana iubita, pregatesc o bijuterie care sa ofere armonie.

Inel inspirat de ia din Bucovina

Promovarea bijuteriei cu panza
Promovarea am facut-o direct, mergand la targurile si evenimentele unde puteam sa intalnesc publicul caruia ma adresez. Prin aceste participari, am avut parte si de sustinerea organizatorilor, promovarea mergand in cascada prin intermediul canalelor de comunicare alese de ei.

In perioadele in care creatiile mele nu sunt prezente in cadrul unor evenimente, cel mai eficient canal de comunicare este Facebook.

Timpul dedicat crearii unei bijuterii
Executia unei bijuterii se intinde de-a lungul unei zile (cel putin) sau poate dura 5 zile. In mare parte, depinde de motivul traditional pe care aleg sa-l cos, el da tonul formei finale a bijuteriei, cat si a povestii.

Asa cum spuneam inainte, tot motivul traditional este cel care da varietatea preturilor, dar sunt categorii in care preturile variaza mai putin, spre exemplu in cazul inelelor.

Contactul cu bijuteriile de inspiratie traditionala
In momentul asta expun spre vanzare in cadrul proiectului ROD – Carturesti si la galeria Galateca, urmand sa mai incep o colaborare cu o alta galerie. Pe langa acestea, sunt in discutii cu doua site-uri din afara tarii care sunt interesate sa promoveze si sa vanda bijuteriile cu panza cusuta.

Imi revine si mie un contact direct cu publicul, in afara celui in care particip la targuri si evenimente, care se realizeaza prin intermediul paginii mele de Facebook. Comunicarea online cu clientii mi-a adus o mare satisfactie pentru ca am reusit sa creez bijuterii plecand de la ceea ce-si doresc ei. Am simti ca am personalizat, ca am dat valoarea necesara bijuteriei pentru ca persoana pentru care este creata sa intre in armonie cu ea.

Bijuterie expusa la Bruxelles, in colaborare cu ICR si Autor. Bijuteria a fost expusa si la Festivalul de Moda de la Sibiu 2013

De unde vine inspiratia
Inspiratia pentru aceasta colectie a venit in mai multe etape. Atunci cand am lucrat o bijuterie, fara a ma raporta la un client, am inceput prin a cauta pattern-uri, mesaje pe care le transmit motivele cusute. Acum am ajuns la momentul in care rasfoiesc cartile sau site-ul care ma inspira. Aleg motivul care imi atrage atentia, il cos si il transform in bijuterie.

In cazul comenzilor, lucrurile stau putin altfel. Pot fi situatii in care clientul isi doreste un motiv anume sau ma ghidez dupa zona geografica, caracteristi legate de culoare si mesaj etc.

Planuri de viitor pentru bijuteria de inspiratie traditionala
Imi doresc sa o las sa curga: sa ajunga in forma finala pe care am visat-o, la care nu am ajuns inca, dar catre care ma indrept. Acea forma a bijuteriei care iti trezeste senzatia clara de port al traditiei.

Motivul romanesc cel mai drag
Imi plac multe si pe zi ce trece descopar si mai multe, dar cel mai mult imi plac cele din Maramures, cele in care regasesc si influenta slava, care sunt mai geometrice si repetitive. Pe acestea imi plac sa le cos. De purtat imi plac motivele care au semnificatii ce tin de fertilitate si te duc cu gandul la forme feminine. Este foarte posibil ca peste ceva timp sa-mi placa altele, pentru ca nu le-am descoperit inca pe toate cate sunt.

Inel. Motiv romanesc folosit: Vartelnita

Despre aducerea traditiei in viata femeii moderne vom aminti si in cadrul conferintei Marketing For Women 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow. Inscrierile: pana in aceasta noapte.

Marketing for Women este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Partenerul principal al conferintei este TLC, un canal din portofoliul Discovery Networks. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.

Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Babylon Consult. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Business Woman, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Wall Street, Forbes si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related