Noile dimensiuni ale comunicarii

In ultimii 10 ani s-a produs un switch in platformele de comunicare ale celor mai importante branduri la nivel global. Cu toate ca parea evident ca oamenii pot primi mesaje de natura senzoriala nu doar utilizand vazul si auzul, acest lucru nu a fost utilizat pana relativ recent. Cu alte cuvinte, comunicarea multisenzoriala a inceput sa fie, in viziunea multor specialisti din Marcomm, un "nice to have".

Sigur ca brandurile trebuie sa fie pregatite pentru a putea comunica multisenzorial si, daca in ceea ce priveste sunetul si, respectiv, imaginea asociate unui brand, lucrurile sunt foarte clare, ele nu mai sunt la fel de bine definite atunci cand vine vorba despre zonele care implica simturile tactil, olfactiv si gustativ. Pe langa branduri, si consumatorii trebuie sa fie pregatiti sa fie pusi in fata unei astfel de comunicari.

In alta ordine de idei, intr-o perioada economica in care cost saving-ul pune frana cu atat mai mult planurilor inovatoare de comunicare, niciun brand nu-si mai permite sa trimita netargetat mesajele catre public. In acest spirit, nu numai ca publicul tinta trebuie definit riguros atunci cand vine vorba de investitia in comunicare, ci, mai mult decat atat, este mai eficient din punct de vedere economic ca aceasta sa fie facuta in mod discontinuu, utilizand marketing-ul de gherila.

Daca directiile enumerate mai sus, respectiv marketing-ul multisenzorial precum si cel de gherila, tintesc pe de o parte memorabilitatea si pe de alta, cost-eficienta comunicarii, era de la sine inteles ca, intr-o buna zi, va aparea o companie interesata sa intersecteze aceste doua filozofii sau maniere de business, construind de aici modalitati de abordare a publicului.

Motion Vision Communication este, dupa mai bine de 14 ani de cercetare in zona publicitatii neconventionale, o companie care ofera servicii publicitare neconventionale, de la outdoor-mobil (auto&velo), comunicare vizual-olfactiva, productii publicitare speciale, kit-uri complete roadshow si pana la mobile marketing via bluetooth sau QR code.

In parteneriat cu Sugar Media, Motion Vision Communication a realizat un nou concept de suport publicitar care imbina doua tipuri de comunicare. Folosirea acestui suport in campaniile publicitare neconventionale din mediul indoor va aduce un plus de notorietate produselor promovate, prin folosirea tehnologiei SCENT.

Aceasta tehnologie va reprezenta un stimulul olfactiv in atragerea atentiei publicului asupra proiectului publicitar. Totemul rotativ SCENT are incorporat tehnologie de ultima generatie si va putea fi gasit exclusiv in reteaua Sugar Media incepand cu luna Decembrie 2010.

In acelasi spirit, Motion Vision Communication a elaborat de curand o productie publicitara speciala impreuna cu Doncafe. Proiectul, o creatie marca Open View Studio, a constat intr-o constructie de aproximativ 1,5 m inaltime, reprezentata de 4 cesti de cafea rezemate in mod natural una in cealalta, imitand asezarea lor de dupa ce cafeaua este consumata intr-un grup de prieteni.

Acest "turn" a fost asezat pe o farfurie cu un diametru de aproximativ 80 cm, iar prin intermediul unui sistem intern aceasta constructie s-a comportat ca o fantana de cafea. Punctul de vanzare a fost invaluit in aroma cafelei Doncafe, un plus fata de fireasca atentionare vizuala oferita de insasi existenta "fantanii".

Daca avem in minte pentru o clipa aceste exemple, intrebarea naturala care apare este "Care ar putea fi limitele noii dimensiuni a comunicarii?".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune



Branded


Related