Interviu: Povestea din spatele performantei care inspira

Campania Petrom, "Performanta inspira", vorbeste despre Romania. Despre o Romanie a viitorului, performanta, atractiva pentru investitori straini, in care locuitorii au inteles forta pe care actiunile individuale o au asupra mediului in care traiesc. E o Romanie pe care Petrom o sprijina si la construirea careia contribuie de peste 15 ani. Spot-ul care se afla in centrul acestei campanii, regizat de Enelio Farina, narat de Florin Piersic Jr. si gandit de Leo Burnett, spune povestea romanilor, de la inginerii de pe platformele industriale pana la profesorii din amfiteatrele universitatilor, care, prin performantele individuale, ii inspira si pe altii. Care e povestea din spatele acestor povesti ne-au spus Andreea Ghenoiu (Copywriter) si Ioana Avram (Art Director) de la Leo Burnett, explicandu-ne contextul in care au creat campania, care au fost obiectivele si cum a decurs procesul de lucru.

 
Andreea Ghenoiu si Ioana Avram

IQads: Care e povestea campaniei? Cum a sunat brief-ul pe care l-ati primit de la Petrom si care au fost elementele strategice pe care ati construit?
Andreea Ghenoiu: Am pornit de la valorile si principiile Petrom, din esenta performantei care inspira o tara intreaga. Petrom este o companie care, prin tot ceea ce face, isi dovedeste rolul asumat de actor cheie in economia romaneasca, de model demn de urmat. Asa incat ne-am propus ca de data aceasta sa ii inspiram pe romani sa mearga pe un drum comun, al performantei, pentru a putea produce o schimbare in bine pentru noi toti.

IQads: Ce obiective are campania?
Andreea Ghenoiu: Campania isi propune sa trezeasca in fiecare roman dorinta de a face performanta, prin constientizarea impactului pozitiv pe care faptele fiecaruia dintre noi il are in viata noastra si in societatea in care traim. Prin acest demers, am putut evidentia si principiile dupa care Petrom se ghideaza in tot ceea ce face, de la cel al parteneriatului la cel al incurajarii producatorilor locali, de la performanta ca mod de business la preocuparea pentru viitorul nostru, al tuturor.

IQads: Care e contextul in care ati construit campania?
Andreea Ghenoiu: Contextul il cunoastem cu totii. Traim intr-o Romanie framantata de indoieli si rasturnari ale criteriilor de valori, in care fiecare dintre noi incearca sa isi gaseasca propria cale. In care, din pacate, “merge si asa” inca este o regula valabila. In acest context, simtim ca e nevoie de o voce puternica si matura, a unei corporatii responsabile si cu viziune, care sa vorbeasca despre principii solide si un model sanatos de business. O voce indreptatita sa vorbeasca despre performanta si sa ne arate tuturor drumul spre schimbarea in bine.

IQads: Care este the big idea din spatele campaniei?
Andreea Ghenoiu: Ideea a venit firesc, din toate aceste premise. Din tot ceea ce Petrom face deja si merita adus in atentia tuturor, ca model demn de dus mai departe.

Ideea campaniei a fost sa ii inspiram pe toti pentru a produce impreuna schimbarea in bine, aratand ca prin fiecare fapta pe care o intreprindem, prin planurile de viitor pe care ni le proiectam, prin respectul pe care il avem fata de cei din jur, prin puterea exemplului, putem demonstra cu totii ca drumul performantei este o alegere care ne poate duce pe toti mai departe.

IQads: Cum ati ajuns la copy-uri si ce v-a inspirat sa filmati in stilul acesta?
Ioana Avram: Cand vorbesti despre Petrom, vorbesti despre o companie importanta pentru o tara intreaga. Cand vorbesti despre Petrom, vorbesti despre realizarile care sunt importante pentru o tara intreaga, despre oamenii care iau parte la actiunile Petrom, romani talentati si frumosi. Petrom investeste in Romania si in ideile romanilor. Am vrut ca romanii sa afle, inca o data, tot ce face Petrom, dar mai ales, de ce sunt importante pentru noi toti toate aceste fapte. De aici alegerile firesti, “din viata”, la nivel de vizual si discurs. Iar pe partea de copywriting, ne-am inspirat si din interviurile Marianei Gheorghe, CEO Petrom si principalul promotor al valorilor companiei pe care o conduce.

IQads: Care e povestea spotului regizat de Enelio Farina? De ce l-ati ales pe el ca regizor?
Ioana Avram: Enelio Farina a fost o alegere fireasca. Este un regizor care crede in ceea ce face, exact ca si Petrom. Care a inteles pana la detaliu exact ce are de transmis si care stie foarte bine sa aduca la viata, prin imagini sugestive, idei, metafore, ganduri frumoase, implicarea lui mergand dincolo de profesionalismul firesc.

IQads: Cum a fost la filmari? Cat au durat si care au fost cele mai importante momente?
Andreea Ghenoiu: Filmarile au durat patru zile. Patru zile intense, traite la maximum, pe platforma maritima la Brazi si pe Autostrada Soarelui. Experienta a fost una unica, de neuitat. Am colindat prin tara si o echipa intreaga a descoperit realizarile Petrom. Toate momentele au fost importante. Am putea spune ca au fost si momente simpatice: trebuia sa filmam pe autostrada si a inceput sa ploua chiar deasupra echipei de filmare. Numai deasupra echipei de filmare. Stiti cum e norul acela din desene animate care e fix deasupra unui personaj? Asa ne-am simtit si noi.

IQads: Dar la postproductie?
Ioana Avram: Am lucrat cu profesionisti care au dat un plus de valoare imaginilor surprinse artistic de Enelio. Nimic complicat, insa multa atentie la detaliu, pentru a da caldura si culoarea cuvenite episoadelor “din viata” a noii povesti Petrom. Tranzitiile dintre secvente au fost atent lucrate, pentru a curge frumos si firesc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related