Stefan Stroe despre brandul de tara al Romaniei

Romania o tara a contrastelor

In primul rand, Romania trebuie sa recunoasca intern cine este, cu bune si cu rele. Dar mai ales cu rele, pentru ca s-a mintit pe sine si pe altii cu reclame internationale minunate cand realitatea de acasa era cutremuratoare.

Politicienii, publicitarii si celalti implicati pana acum au considerat ca reclamele Romanieie trebuie sa fie frumoase, idilice. Eu cred insa ca indiferent de exemplificarea lor, reclamele trebuie in primul rand SA FUNCTIONEZE, sa dovedeasca faptul ca pot aduce turisti straini pe termen scurt.

De exemplu, un punct de start important ar fi faptul ca Romania este o tara a contrastelor. Chiar daca nu o diferentiaza in regiune, aceasta realitate va persista multe alte decenii in ADN-ul ei. Alaturi de peisajele minunate, Romania este o tara a inselatoriilor, a imbogatitilor peste noapte, a prostului gust muzical si vestimentar, a suferintei, a prostitutiei si a hotiilor ingenioase. Marturie sta una dintre cele mai bune auto-ironii romanesti: "Romania e o tara foarte frumoasa. Pacat ca e locuita".

In plus, daca e sa o plasam pe o harta a valorii, Romania joaca in segmentul "Popular"/"Value" al Europei si Asiei si nu prea avem cum sa urcam de acolo din pricina produsului. Oricare ar fi ea, cred ca strategia de brand trebuie sa fie cat se poate de realista si incitanta. NU TREBUIE SA FIE FRUMOASA. Romania este inca dupa 20 ani de post comunism O AVENTURA TURISTICA, iar cei tintiti ar trebui sa fie cei dornici de "aventuri in est".

Din pacate insa, nu cred ca sunt multi lideri romani care sa aiba curajul sa promoveze o asemenea directie strategica realista.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Daniel Draghici
acum 14 ani
s-ar inspira din strategia de turism a Indiei, poate ca realitatea ar fi mai bine oglindita.
Mihai Barsan
acum 14 ani
Brandul de tara nu se refera la turism, ci la perceptia generala a romaniei atat interna cat si externa.

Targetul pentru brand de tara sunt in primul rand romanii, apoi cei care ar putea initia orice fel de relatie cu romania sau romanii sau firmele romanesti. Turismul e o parte, departe de a fi insa esentiala.

De aceea, pentru constructia brandului de tara e nevoie in primul rand de o VIZUNE INTERNA: ce vrem sa ne oferim, noua insine. Ce anume, mai mare decat noi, vrem sa facem din Romania.

Apoi aceasta viziune interna se traduce intr-una externa: ce vrem sa aducem lumii, la ce anume contribuie Romania pentru binele Europei si al intrecgii lumi.

Apoi ne apucam de niste GESTURI MARETE care sa ilustreze aceasta viziune. Facem 1-2 lucruri care sa starneasca admiratia lumii, sa spuna "astia si-au propus ceva si chiar fac asta".

Partea de turism e complet secundara, si de fapt cred ca un "brand de tara" turistic e o pierdere totala de bani. Mult mai eficiente insa pot fi branduri turistice locale, gen Bucovina, Sibiu, Brasov, Mamaia, Apuseni, Fagaras etc.

g gabi
acum 13 ani
Cei care sunt interesati de a vedea realitatile cotidiene va rog sa consumati cativa litri de benzina/motorina sau milimetri din cauciucul unei biciclete/motociclete; dupa care sa discutam despre BRAND-ul de TARA. La cca. 20km de centru capitalei (Europene) Romaniei, spre est, se afla o comuna: Tinganu (IF). va invit sa o vizita-ti! Ca respectiva localitate sunt mii, din Romania. Vorbim de BRAND-ul de TARA?!?! ACOLO este ceea ce ne reprezinta........


Branded


Related