Intinde mana neconventional pentru o cauza nobila

Pe principiul "daca stai cu mana intinsa, fa-o neconventional", hai sa aflam cum se pot strange bani comunicand intr-un mod inedit despre cauze sociale. Nu de alta dar, desi nu contest ca in fiecare tara o fi vreo Mihaela Radulescu gata sa puna umarul la strangeri de fonduri in scopuri caritabile, e la fel de previzibil ca si Mihaelele lor sa se fi retras pe la Monaco, pentru ca e obositoare viata asta de diva. Asa ca advertiserii au inceput sa se gandeasca la alternative pentru vedetele care sprijina cauzele caritabile. Unde mai pui ca noile metode nu mai vin cu fite de vedeta la pachet...

Chinezii aia mici n-au parte de carte
Copiii chinezi nu prea traiesc sentimentul de eliberare ca "a venit vacanta cu trenul din Frantaaa" si nici nu se bucura ca au scapat nepedepsiti dupa un chiul in masa, pentru simplul motiv ca migratia fortei de munca influenteaza afluxul de elevi atat de tare, incat multe scoli din China trebuie sa refuze inscrierea acestora. Si cand vorbim de China, numerele sunt automat la o scala foarte mare. Adica, sa nu va imaginati ca e vorba de o mana de copii ci de 21 de milioane... practic, cam cat populatia Romaniei! Acesti copiii risca sa nu fie acceptati in sistemul de invatamant pentru ca provindin familii care migreaza in cautarea unui loc de munca. Un sfert din ei raman analfabeti, sustin initiatorii campaniei.

Ogilvy Beijing, agentia care a demarat campania de fundraising, a ales sa amplaseze elemente de arta contempoana inpreajma galeriilor de arta din Beijing pentru a sugera ca educatia este intangibila. Artistii au folosit ca materie prima materiale de constructii folosite de muncitorii chinezi. De exemplu, in una din executii, un glob de sarma ghimpata in jurul unei carti simboliza accesul restrictionat la cunoastere.

Se pare ca mesajul a fost decodificat de privitori, acestia apeland numarul de telefon destinat donatiilor. Cu banii adunati astfel se va infiinta o noua scoala in care vor fi inscrisi 950 de elevi. Dar inca mai sunt multe de facut, asa ca strangerea de fonduri continua. Pana una alta, campania a castigat doua trofee Silver la festivalurile de publicitate Cannes si Clio, categoria Outdoor, respectiv Innovative.

Poveste de razboi
Tot pe principiul "sa sensibilizam poporul cu outdoor-ul", agentia Ogilvy Stockholm a realizat niste panouri care aduceau trecatorii din statiile de autobuz fata in fata cu realitatea cruda a razboiului. Actiunea a urmarit strangerea de fonduri pentru victimele razboiului din Georgia, punand accent pe comunicarea emotionala. Panourile infatisau relicve de razboi, fiecare spunand o poveste: haine sfasiate, poze de familie, o papusa, pantofi...si nu, nu era vorba de o poveste cu Cenusareasa, ci de un cosmar real life. Creativii au marturisit ca au mers in zona de conflict in Georgia pentru a colecta obiectele plasate in billboard-uri.

Receptivitatea media cu privire la problema semnalata prin aceasta campanie a depasit asteptarile copywriterilor care au lucrat la campanie, dupa cum au declarat chiar ei. Campania a castigat un trofeu de aur la festivalul de publicitate de la Cannes.

publicat in Suplimentul ADfel

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Branduri

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related