Cristina Purcarea: In 2010, salariile din publicitate vor scadea

Clienti castigati de CAP in 2009
Am castigat Azuga, Helinick, Wiesana, Primola. Si, foarte important, am trecut cu bine de pitch-ul ING Bank de la sfarsitul anului.

Pentru fiecare pitch castigat am avut si unul pierdut. Nu sintem o agentie care sa jongleze cu pitch-urile, nu stim sa le abordam politic (si cand spun politic nu ma refer la lipsa de etica ci la conflictul intre "true to self"si "spune ce vor sa auda"); Sintem mai buni in relatii stabile, in casnicii fericite si longevive.

Multi ar spune ca pentru 2009 rata asta de succes e parfum, pentru noi e un procent frustrant. In unele n-ar fi trebuit sa ne bagam niciodata, pe altele le-am pierdut pe mana noastra.

Au fost si proiecte pe care le-am primit si le-am facut cu drag - brandingul pentru Rue du Pain, campanii de lansare pentru filme romanesti premiate, cum au fost "Cea mai fericita fata" si "Politist, adjectiv".

Am terminat anul cu clientii "traditionali"alaturi de noi, pe plus, si asta fara sa renuntam la oameni, asigurari medicale, cafea&sucuri, etc.

Salarii mai mici si angajati mai putini
O sa va "surprind" cu raspunsul asta: in 2010, salariile vor scadea.

In ceea ce priveste taierile de personal, nu stiu daca se va intampla si in 2010 in aceeasi masura ca anul trecut, dar cred ca treaba asta va continua. Cred ca sint multe companii care au intrat in panica si au taiat mai tarziu si mai mult decat era cazul, i-a luat criza prin surprindere, ca ninsoarea pe primar. Si sint foarte putini proprietari de companii dispusi sa-si asume sustinerea unor oameni, indiferent cat de valorosi sint.

Pitch-uri in 2010
Anul asta vor face pitch cei care n-au facut deja in noiembrie si decembrie. Sper doar sa nu se adevereasca ce prevestea cineva recent, ca in 2010 multe se vor decide pe la mese, prin restaurante.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related