Cine are de castigat cand iubirea e la moda?

In ultimii ani este tot mai accentuata si in Romania ideea ca februarie e luna iubirii. De cand cu Valentine's Day, care a venit sa cucereasca un teritoriu mental pentru care romanii nu stiau ca au deja corespondent, a inceput un adevarat razboi al marketizarii celor doua sarbatori: Valentine's Day, respectiv Dragobete. In fiecare an, in februarie avem un subiect de polemica: "Tu esti pro sau contra Valentine's?", "Dar de ce nu sarbatoresti Dragobete?" si mai ales "Tu cat ai sa cheltuiesti anul asta ca sa-ti arati iubirea".

Si stau si ma gandesc ca am crescut pe ritmurile piesei lui Jenifer Lopez "My love don't cost a thing". Dar asta era demult, acum totul costa si mai ales snobismul ca trebuie sa fii in randul lumii si sa cheltuiesti mult ca sa arati ca esti indragostit(a). Asa ca pornesc la drum in analiza asta, in care mi-am propus sa adun plus cu minus si sa aflu care-i sarbatoarea cu marketing mai bun dintre cele doua, cu un gand destul de trist: Inventiile absurdo-consumeriste nu ma pasioneaza deloc. Asta a fost declaratia lui Dan Amariei (Deputy Creative Director, Propaganda) si adevarul e ca se simte izul consumerist in ambele cazuri. Nu stiu daca e vorba despre faptul ca romanul are spiritul de negustor innascut si scoate bani din orice sau pur si simplu merge pe principiul "prost sa fii, sa nu profiti de saptamana oarba a altora".

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Sectiune


Comentarii

Silvia Popescu
acum 14 ani
Ce poate face un marketer ca sa profite de pe urma revitalizarii unei sarbatori americane a secolului 20, care a devenit de-a lungul timpului o geniala initiativa de marketing?

De Sfantul Valentin pretul florilor creste, felicitarile se vand bine si restaurantele propun clientilor meniuri speciale. Exceptand tipurile de companii care profita de pe urma ofertelor asociate romantismului, si pentru marketerii care nu ofera produse din aceasta categorie exista solutii de promovare ingenioase.

John Griffiths, respectatul profesionist in comunicare si marketing, considera Sarbatoarea de Sfantul Valentin ocazia perfecta de a lansa o campanie de Marketing Direct.

"In primul rand personalizeaza-ti mesajele", ne sfatuieste Griffiths. "Ziua Sfantului Valentin inseamna inainte de toate comunicarea cu oamenii si nu extra vanzari si consum. Pentru marketeri telefoanele mobile reprezinta cel mai personal instrument de marketing. Insa a te apropia de consumator presupune si cateva riscuri: cu cat te apropii mai mult, cu atat risti sa-ti enervezi consumatorul, daca faci greseli. De exemplu, nu presupune ca persoana pe care o targetezi are un partener de viata. In schimb, daca faci totul ca la carte, beneficiile vor fi pe masura... adica foarte mari!"

John Griffiths ofera drept exemplu campania implementata in 2009 de Pagini Aurii in Marea Britanie. Compania a plasat celebrele sale ghiduri in aproape toate locuintele din Marea Britanie, insa departamentul de marketing si-a dat seama ca este destul de dificil pentru publicitari sa targeteze tinerii prin intermediul reclamelor din "paginile aurii", intrucat se stie ca tinerii nu petrec mult timp acasa si nu cauta produse sau servicii in varianta tiparita a ghidului.



Branded


Related