Dragostea trece prin stomac…dar tot dragoste ramane!

De vreun an incoace unul din cele mai frecvente argumente pe care le primesc atunci cand observ miscari de business ciudate este acela ca "e depresie mare"
Practic, orice poate fi explicat asa. Si e normal! Cand satisfacerea nevoilor de baza este amenintata, individul se retrage si se securizeaza. Asta insa nu inseamna ca isi pierde din sensibilitate si devine un receptor strict rational si pragmatic al ofertelor din piata. Nevoia lui de "dragoste" ramane activa

O sa va dau un exemplu. Cu totii observam batalia promotiilor din trade. Practic nu exista brand care sa nu incerce sa castige shopper-ul la raft prin diverse oferte, cele mai multe concentrate pe reduceri de pret. Animati de nevoia de intelegere a fenomenului, Unlock a realizat un studiu de amploare prin care a dorit sa identifice ce anume ii motiveaza pe oameni sa participe la promotii si cum poate un brand sa se diferentieze in aglomeratia asta de oferte speciale. Pentru ca daca toata lumea ofera 2in1, 3in1, 0.5L/1L gratis…pana la urma ce i-ar face pe consumatori sa te aleaga pe tine. 
Si studiul ne-a confirmat! Tot dragostea, bat-o vina.

Desi in piata volumul cel mai mare vine din participarea la promotii de tip discount (bonusuri, multipacks etc), oamenii - fie ei consumatori sau shopper-i! - cer fun, entertainment, antren. Privind aceste rezultate, unul din clientii nostri a facut un comentariu foarte interesant - practic, nevoia de entertainment pe care romanii si-o satisfaceau pana in criza cumparand dement orice (calitativ si cantitativ) se muta acum in comportamentul de cumparare rational, fortati fiind de imprejurari. Adica, ma orientez spre oferte speciale si promotii, dar asta trebuie sa-mi faca placere

Ce inseamna asta? Inseamna ca pragmatismul exagerat, ultra-responsabilitatea, depresia nu prea ne ajuta sa ne diferentiem. Acestea sunt numitori comuni azi. Fun-ul si relaxarea insa da! Cineva mi-a povestit, intorcandu-se dintr-un business trip de la Londra, ca la un moment dat una dintre cele mai aglomerate zone de pe Oxford Street era aceea in care un comerciant de electronice & electrocasnice isi deschidea un magazin. Acesta a ales sa faca un show tipic britanic: s-a urcat pe o ladita, a inceput sa spuna glume si sa arunce spre potentialii clienti diferite produse gratis. Doar pentru ca era prima zi de functionare a magazinului! Publicul a fost incantat si obiectivul de business atins, cu cheltuieli minimale: magazinul a fost plin in urmatoarele zile, desi oferte speciale erau in toate celelalte magazine din jur.

Deci se poate! Asa ca hai sa gasim ceva care ne face placere, si sa impingem caruta inainte cu asta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related