Cumparaturile casnice, in scadere cu 4% in prima jumatate a anului 2010

Consumul casnic de bunuri de larg consum a scazut cu 4% in moneda nationala in primele sase luni ale anului 2010, comparativ cu perioada similara a anului precedent.

“Este primul declin inregistrat in ultimii zece ani, perioada in care ratele de crestere de la an la an au variat intre 7% si 25%. In contextul deloc prietenos din punct de vedere economic si politic, consumatorii au rarit vizitele la magazine, cele mai afectate din acest punct de vedere fiind supermarket-urile”, declara Raluca Raschip, Consumer Tracking Director GfK Romania.

Din analiza principalelor categorii de bunuri de larg consum, se observa cum produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei sunt cele mai afectate, valoarea cheltuita fiind cu 7%, respectiv 4% mai mica. Printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum se remarca deodorantele (-21%), produsele de curatat universale (-19%), tabletele de ciocolata (-18%) – in special datorita faptului ca au fost achizitionate de mai putini consumatori.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related