Spotul tau nu vinde.

Cand vinde bine un spot?
 
Daca bugetul media permite o vizibilitate buna.
Daca il vede publicul-tinta, nu altcineva.
Daca produsul nu are multi concurenti hiper-mediatizati in categorie.
Daca produsul are o distributie buna. In timpul campaniei TV, nu dupa cateva luni.
Daca produsul (FMCG) e suficient de bun sa il cumperi si a doua oara.
Daca utilizatorii produsului concurentei nu sunt ingrozitor de loiali.
Daca produsul are promovare la punctul de vanzare (ajuta si mai tare daca celelalte n-au).
Daca mesajul strategic chiar e relevant pentru target.
Daca beneficiul e simplu si usor de retinut.
Daca produsul face ce spune reclama.
Daca produsul are pretul potrivit.
Daca spotul nu vrea doar notorietate.
 
Cu toata aceasta lista de parametri ai succesului, atunci cand spotul nu vinde, de cele mai multe ori creatia e de vina. Ei sunt! Ei ne-au tarat pe carari neumblate, si in cautarea “originalitatii” cu orice pret, am pierdut consumatorii!! Ce daca produsul nu era in rafturi, ce daca strategia era gresita, ce daca vanzatorii au fost motivati sa impinga in fata un alt brand?
 
Mai uitati-va la lista de sus. Vedeti ceva legat de originalitate acolo? Din pacate, e optionala. Spotul insa va esua daca unul din punctele din lista nu se bifeaza. Asta e realitatea.
 
De cate ori n-am cumparat un produs cu o reclama idioata, doar pentru ca era cel mai bun de pe raft, sau singurul de pe raft? In spatele biroului insa, strategul trage fericit concluzia: “Spotul asta vinde foarte bine.”
 
La fel de logic ca in povestea cercetatorului care, dupa ce a rupt toate picioarele lacustei, descopera ca nu mai sare la comanda, si isi noteaza in carnetel, constiincios: “Daca-i rupi picioarele, lacusta nu mai aude.”
 
Daca spotul nu vinde, e vina creatiei. Sa le rupem picioarele.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar


Comentarii

Marius Petrescu
acum 13 ani
Atunci de ce mai facem spot? Din cate inteleg e suficient sa aplicam toate punctele de mai sus, daca nu cumva doar o parte.

Cu unele puncte sunt de acord dar unele suna prea a scuza. De exemplu: "utilizatorii produsului concurentei sunt ingrozitor de loiali."

Cristian Scurtu
acum 13 ani
Buna,

Ma numesc Cristian, sunt alb, am 28 de ani si mananc Bounty. Nu ciocolata cu miez de cocos de la Poiana. Nici de la Ulker. Doar Bounty. Sunt ingrozitor de loial? Spre disperarea celorlalte ciocolate cu miez de cocos da. Un alt exemplu ar fi disperatii dupa produsele Apple. N-ai sa le bagi pe gat altceva ever. Deci exista utilizatori ai unor produse ingrozitor de loiali. QED.

Florin Florian
acum 13 ani
Articolul este just.In publicitate ,mai ales cea din Romania ,s-a fetisizat importanta creatiei,si asta,in detrimentul cercetarii.Din asta rezulta in fiecare zi,spoturi bizare,care starnesc mai mult efecte negative decat curiozitate din partea consumatorului.Sunt de acord si cu mashu.Nu poti da vina pe loialitatea consumatorilor concurentei..
Alexandra Balanescu
acum 13 ani
Inainte sa vad cometariile mi-a sarit deasemenea problema cu loialitatea in ochi. Eu personal consider ca orice client loial unui produs poate fi "smuls" si captivat de un alt produs asemanator. Cel mai important mi se pare raportul intre calitate (mare) si pret (mic). Iar mediatizarea este doar un instruent (totusi foarte important) care poate scoate aceste calitati in evidenta. In toate trebuie sa existe un echilibru..

Iar in exemplul cu Bounty...eu consider ca Poiana si Ulker n-au prins increderea consumatorului ca sa se compara cu Bounty.

Orin Aton
acum 13 ani
Nu exista produs care nu se vinde, ci produs vandut cui nu trebuie. Daca treaba mere bine, cand creatixu se apuca de treaba, ar trebui sa stie deja toti acei daca si s`o dreaga in consecinta.


Branded