Din cauza programului aglomerat al membrilor juriului ADOR 2010, ambele etape ale jurizarii au avut loc online

Dupa ce, anul trecut, participantii la ADOR si-au putut chiar sustine lucrarile in fata celor 5 creativi straini, membri ai juriului, veniti la Bucuresti pentru cea de-a doua etapa a jurizarii, dedicata dezbaterii fata in fata, anul acesta, ambele etape ale jurizarii au avut loc online, din cauza programului aglomerat al juriului. Faptul a fost semnalat intr-un editorial de catre Mihai Gongu, Creative Director, Graffiti BBDO, agentie care a castigat titlul de Agentia Anului la ADOR 2009, in timp ce anul acesta a primit 7 nominalizari, dar nici un premiu.

Irina Florea (Business si Project Manager al editiei ADOR 2010) declara pentru IQads: “Am avut de ales intre a avea o jurizare offline cu doi jurati, din cauza agendelor incarcate de pitch-uri si de calatorii peste Ocean, si a pastra cinci jurati de talie europeana, asa cum industria de publicitate din Romania isi doreste, pe tot parcursul jurizarii de anul acesta. Chiar daca nu au zburat pana la Bucuresti, juratii au putut dezbate lucrarile ajunse pe shortlist si acordarea trofeelor in unele sectiuni si categorii de concurs. Prima parte a jurizarii, respectiv cea de stabilire a shortlist-ului se desfasoara intotdeauna online”.

In capitolul V, cel referitor la jurizare, din Regulamentul ADOR, se precizeaza:
Art.22. Procesul de jurizare este impartit in doua etape: online si offline.
Art.23. Jurizarea online: toti membrii juriului evalueaza lucrarile inscrise, utilizand un sistem computerizat de jurizare. In urma acestei etape va rezulta un shortlist, ce va contine cele mai bune lucrari din fiecare categorie / sectiune.
Art.24. Jurizarea offline: toti membrii juriului se intalnesc in Bucuresti, in timpul festivalului, pentru a evalua lucrarile din shortlist-ul rezultat in urma primei etape de jurizare si a stabili toti castigatorii.

In editorialul sau, Mihai continua: “Daca o agentie nu respecta regulamentul si inscrie, sa presupunem, o lucrare intr-o forma modificata, iar acea lucrare ia un trofeu, trofeul e retras. Asa s-a intamplat la AdPrint acum cativa ani. Daca insa organizatorul nu respecta regulamentul, nu ar fi echitabil ca partenerul de contract, agentia, sa isi poata retrage banii bagati?”.

In cadrul discursurilor de acordare sau de primire a trofeelor la ADOR 2010, dar si in declaratiile acordate IQads, o serie de oameni de publicitate au felicitat Millenium pentru ca a reusit sa organizeze ADOR in ciuda crizei. Daca si alte agentii vor adopta pozitia Graffiti, in lumina dezvaluirilor recente, ramane de vazut.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related