Au fost anuntati castigatorii celei de-a patra editii Kinofest, dupa 24 de ore de proiectii

Cea de‐a patra editie Kinofest s-a incheiat duminica, dupa 5 zile pline de scurtmetraje digitale, concerte si proiectii interactive. De pe 3 pana pe 7 noiembrie, Kinofest a reunit la Muzeul National de Arta Contemporana din Bucuresti (MNAC) 195 de filme, din 35 de tari participante. La cele 3 competitii Kinofest- de fictiune, animatie si micromovie- s-au infruntat 165 de filme, dintre care juriile Kinofest au desemnat filmul castigator al fiecarei categorii. Acestea pot fi vazute pe site-ul festivalului, www.kinofest.com, alaturi de multe dintre trailerele scurtmetrajelor din festival si ‚de informatii despre toate filmele participante.

La sectiunea Fictiune, dintre cele 40 de filme finaliste primite de-a lungul celor 9 luni de inscrieri, juriul a ales scurtmetrajul Julie et ses Jules, realizat de Fanny Jean-Noel din Franta. Filmul prezinta intr-o maniera ironica povestea unei tinere care credea ca l-a intalnit pe Printul din poveste, dar care ajunge apoi sa reinterpreteze absolut original acest cliseu al copilariei. Juriul sectiunii a fost format din: Cristina Zaharia (critic de film, editor Port.ro), Toma Cuzin (actor), Razvan Mihai (producator general ProTV), Claudiu Paun (director de fotografie, producator de film), Alexandra Paun (scenarista, producator de film independent).

La sectiunea Animatie, 81 de scurtmetraje au intrat in competitie. Castigator a fost ales filmul Der Prazise Peter (Peter cel Precis), creat de Martin Schmidt, Germania. Filmul a amuzat copios juriul si spectatorii, prezentand povestea unui barbeque esuat: in timp ce tatal pune in practica si savureaza ritualul sau precis, juniorul familiei experimenteaza, incercand sa se integreze in lumea adultilor, dar provocand dezastru dupa dezastru. Juriul acestei competitii a fost format din: Vali Chincisan (artist vizual), Dan Vezentan (artist vizual, New Folder), Radu Tinc (art director, Nano Design), Bogdan Lazar (director de creatie si animator, Golem Studio).

La sectiunea Micromovie, 43 de filme sub 3 minute au intrat in competitie. Dintre acestea, castigator a fost declarat Jesus 2000, creat de Colectivul Gobelins, una dintre cele mai importante scoli de animatie din lume. Micrometrajul adapteaza in cheie contemporana patimile lui Iisus. Juriul competitiei a fost format din: Cosmin Nasui (critic de arta, editor modernism.ro), Dan Vezentan, Radu Tinc, Bogdan Condurache (AV producer IQads).

La sfarsitul Kinofest 2010, bilantul festivalului arata astfel: 3 competitii internationale de film, alaturi de competitia paralela Avon Movie for Life, 3 concerte (Toulouse Lautrec, Backstage Hero si Freqax), 8 proiectii speciale, 195 de filme participante in festival, din 35 de tari participante, filme care au impreuna peste 340 de premii castigate pana acum.

Cele 27 de scurtmetraje finaliste in cadrul competitiei paralele Avon Movie for Life, filme care au incercat sa transmita cat mai creativ mesajul campaniei impotriva cancerului la san, A promite inseamna a face. Promite sa mergi la control!, pot fi votate in continuare, pana pe 28 noiembrie, la adresa: www.thecreator.ro/avon/inscrieri.

Despre Kinofest
Kinofest, festival international de film digital din Romania, prezinta in premiera in Romania cele mai bune scurtmetraje digitale din toata lumea, propunand o selectie unica si de un inalt nivel artistic. Kinofest promoveaza genuri variate de filme, mai putin abordate la festivalurile autohtone: filme foarte scurte (micromovies), filme experimentale, spoturi comerciale etc. De asemenea, festivalul promoveaza tinerii realizatori de film, artisti independenti si creatiiloe lor - film, muzica si productii vizuale. Avand misiunea de a promova arta digitala in randul publicului larg, evenimentul cultiva intereseul pentru artele vizuale, prin intermediul scurtmetrajului, videoclipului, al muzicii si filmului independent, al creatiilor video si new media.

Kinofest a fost un eveniment sustinut de IQads si vazut de Radio Guerrilla, avand ca partener Muzeul National de Arta Contemporana si 360 Revolution. Conceptul creativ al campaniei de comunicare a Kinofest 2010 a fost creat si dezvoltat de New Folder si Next Dog. Proiectiile interactive ale festivalului au fost oferite de Evolve Media, iar demo-urile hi-tech de TomTouch.

Partenerii media ai Kinofest 2010 au fost: CocorStore.ro, Trilulilu, ZOOM, Feeder.ro, FilmeTari.com, Metropotam, Realitatea.net, Sugar Media, SMARK. Academia Catavencu, CineFan.ro, Port.ro, CinemaRx, Elevate, 24-FUN, Money.ro, YachtExpert, AutoExpert, Modernism si The Kite.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related