Cum au aparut "animatorii de vacute" in campania Milka

Buzz cu Vasile Alboiu (Digital Creative Director, OgilvyInteractive)

IQads: In noua reclama Milka, ai pornit de la ideea ca „vacutele fericite dau lapte mai bun”. Dar de aici si pana la dramatizarea in forma finala, cat de lung a fost drumul?Vasile Alboiu: Nu mai stiu exact cate zile am discutat insa n-a fost chiar un drum usor. De fapt, „animatorii de vacute” au aparut chiar repede insa cel mai mult a durat sa punem la punct detaliile. Intotdeauna asta ia mai mult timp decat ideea in sine.

IQads: Asta e prima campanie locala Milka, ce are specific romaneasc?
Vasile Alboiu: Nu are ceva specific romanesc in afara faptului ca intr-adevar e prima campanie 360 dezvoltata local.  A...are totusi ceva, animatorii de vacute trebuie sa fie romani.

IQads: Nu ti-a fost frica de faptul ca promotia nu va fi luata in serios de consumator, care va spune „da, da, si marmota invelea ciocolata in staniol”, potrivit unui line mai vechi, dar impamantenit deja in folclor?
Vasile Alboiu: Poate tocmai faptul ca exista posibilitatea de a nu fi luata in serios e ceva cu adevarat serios. Evident ca nu ne-am asteptat ca toti consumatorii sa creada in job-ul asta insa am fost impresionati de numarul celor care intr-un fel sau altul au considerat ca a fi „animator de vacute” e chiar o ocupatie...serioasa.

IQads: De unde trend-ul asta cu „job-ul ideal” in reclame? A mai fost  si campania din Australia menita sa incurajeze turismul in Queensland  si in care s-au implicat peste 30.000 de oameni dornici sa aplice pentru jobul ideal: „administrator de insula”.  Crezi ca asta ii „doare” cel mai tare pe oameni, cum sa faca sa obtina un job de vis?
Vasile Alboiu: Nu cred ca e un trend. Dar e interesant pentru public. Noi cand am venit cu ideea „animatorilor de vacute” n-am vrut sa facem ceva de genul job-ului australian. Mai de graba am pornit de la o poveste, de la o „intriga” interesanta. Sigur ca job-ul e un subiect intotdeauna important...dar nu e o reteta mereu castigatoare.

IQads: Si apropo, romanii sunt mai orgoliosi, nu ti-e teama ca o sa se simta lezati de jobul asta in care ei trebuie „sa fie la dispozitia vacutelor”?
Vasile Alboiu:
Romanii sunt orgoliosi dar si iuti la minte. Stiu sa rada si le place cand vad o comunicare interesanta. Nu cred ca o sa se simta cineva lezat...

IQads: Cat de mult a contat componenta online pentru impactul avut de campanie?
Vasile Alboiu: Campania a avut doua faze. In prima faza, cea de teasing , am anuntat job-ul si am introdus oraselul Alpenlachen. Aceasta a fost faza in care focusul a fost mai mare pe comunicarea online si a dat rezultate – o multime de bloguri au preluat job-ul si l-au propagat extrem de repede. Astfel, in prima saptamana de campanie, cand nu am avut comunicare offline, teasing-ul a livrat foarte bine.

Componenta online a campaniei a avut site, pagina de facebook, bannere si mailing. Site-ul e un instrument de comunicare foarte bun si e locul inspre care se indreapta toti cei care vor sa introduca coduri si sa castige premii. In continuare SMS-ul e o alegere buna si o sa ramana probabil o perioada de timp. E simplu si functioneaza foarte bine alaturi de orice fel de comunicare – online sau offline.

N-as vrea sa dau un procent al implicarii online-ului in comunicarea campaniei Milka – Animatorii de vacute -  insa a fost foarte important si sper sa devina din ce in ce mai important pentru orice fel de campanie.

Cititi si viziunea clientului pe SMARK.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Sectiune


Comentarii

anisia ionescu
acum 13 ani
"romanilor (...) le place cand vad o comunicare interesanta"

wooooow! pe bune?

nu ma hotarasc daca sa dau 10 cu felicitari pentru glumele nereusite sau pentru plicticosenie



Branded


Related