[Training IQads Kadett] Cadetii au aflat ce inseamna un brief bun de la Costin Radu si Alexandru 'Tzugu' Dumitrescu

Cei care le-au pus intrebari lui Costin Radu (Managing Partner, The Geeks) si Alexandru “Tzugu” Dumitrescu (Associate Creative Director, McCann Romania) la prima sesiune IQads Kadett de anul acesta aveau toate sansele sa mai primeasca raspuns la inca alte trei intrebari la care nici nu se gandisera.

Atunci cand Horia, unul dintre cadeti, a vrut sa stie cum se face un forecast la rezultatele unei campanii, a aflat care este probabilitea ca un forecast sa iasa corect, de ce anume depinde, despre piedicile pretestarii, despre legatura dintre eforturile fortei de vanzari si cele ale agentiei de publicitate si ale agentiei de media, despre mentalitatile diferite ale clientilor si obsesia acestora de a incerca sa controleze rezultatele, despre campaniile la TV vs campaniile online.

“Forecastul se face presupund ca totul merge bine. Tu faci un forecast gandind asa: daca vanzarile nu o dau in bara si daca avem expunere media atat cat trebuie pentru proiect, ATUNCI noi credem ca va fi asa. Dar e exact un forecast in vid. Care porneste de la prezumtia ca tot angrenajul merge bine. Si cei de la vanzari fac la fel. Daca cei de la agentii ne dau un spot bun si daca mie imi dau o oferta 2 in 1, ATUNCI eu o sa fac atat. Deci toata lumea face niste previziuni pornind de la prezumtia ca totul merge bine”, a explicat Tzugu.

La prima intalnire s-a discutat despre brief. Costin Radu a impartasit cu toti cadetii prima regula pe care a invatat-o in legatura cu acesta: “Un brief bun trebuie sa incapa pe o carte de vizita”. Un brief care nu poate fi explicat intr-o fraza simpla are niste probleme. Costin si Tzugu au vorbit si despre brieful de la client si brieful de creatie.

 

“Poate cel mai important rol al briefului de creatie, desi ar trebui sa fie o regula si la client, este ca ar trebui sa fie o sursa de inspiratie. Daca nu ai reusit sa faci un brief care sa inspire, ca planner nu ti-ai facut treaba. Creativii evalueaza un planner bun in masura in care reuseste sa inspire”, e explicat Costin.

“Un brief e ca un film. Daca e de duminca seara, treci peste el, razi putin, dar nu te-a lasat cu nimic sau daca reuseste sa iti puna probleme macar o ora dupa ce l-ai vazut, sa te gandesti la el, inseamna ca e un film care ti-a pus niste probleme. Cam asa trebuie sa fie si brieful. Daca a trecut pe langa tine si e la nivelul unui task, e ca un film de duminca seara”, a adaugat Tzugu.

Cadetii au mai aflat de ce briefingul e chiar mai important decat brieful, ce fac un creative planner si un creative director, cum recunosti un brief bun, ce se intampla cu starterul de creatie, diferentele de limbaj intre brieful de creatie si brieful de la client. Cu exemple. Reale. Si amuzante.

 

Limbajul de creativ se invata cel mai bine la bere, asa ca discutiile au continuat la petrecere. Cadetii au facut cerc in jurul lui Costin si a lui Alexandru si au mai pus niste intrebari. Cativa dintre ei si-au facut curaj si au urcat scarile intortocheate care duc spre redactia IQads si SMARK, unde au primit un tur privat.

Programul de talent scouting IQads Kadett este organizat de IQads impreuna cu Coca-Cola Hellenic. Cadetii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online, care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare, pe care il puteti gasi pe site-ului programului - www.IQadsKadett.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related