Gabi Nistoran, MB Dragan: Cum se scrie un copy bun pentru AdWords

AdWords a inceput ca reteaua prin care se pun anunturi platite pe site-urile Google, dar astazi este mult mai mult decat atat.

Reclamele rulate prin AdWords au multe formate si sunt afisate pe milioane de site-uri, versiuni mobile de site-uri si aplicatii pentru diferse platforme. Daca as da un singur sfat pentru crearea reclamelor AdWords in 2011, acela ar fi sa personalizati reclamele pentru fiecare mediu in parte. Persoanele care efectueaza cautari pe Google se uita in acel moment de altceva decat cele care se joaca pe mobil, de ce le-am servi acelasi copy in reclame?

Motoarele de cautare sunt locul de pe internet in care vrem sa gasim rapid informatii specifice. Daca vrem mai mult, efectuam o alta cautare. Textul reclamelor trebuie sa contina informatii concrete, raspunsuri la cautarile utilizatorilor. Pentru cei care scriu reclamele este o oportunitate sa isi prezinte direct avantajele competitive, dar si o provocare insotita de multa munca sa livreze cele mai relevante reclame pentru fiecare cautare. Ii ajuta cateva tehnici de care s-a tot vorbit in ultimii ani, precum includerea termenilor cautati in titlul reclamei si o reorganizare continua a campaniei in grupuri de reclame. Nu trebuie sa lasam deoparte nici elemente introduse mai recent de Google, precum sitelinks sau legaturi spre harta, dar nici sa le folosim unde nu se impune si sa diluam mesajul.

Urmatoarea parte importanta a retelei de publicitate de la Google este reteaua de display. Dupa cum ii spune si numele, in aceasta putem rula, pe langa anunturile text, si reclame vizuale. Recomand ca si aceasta retea sa fie impartita in functie de cele doua criterii de alegere a siteurilor pe care sa ajunga reclamele: toate site-urile relevante pentru cuvinte cheie si site-uri alese manual. De obicei, in reteaua de display trebuie sa ruleze reclame generale, nu de putine ori cu scopul de a obtine notorietate. In cazul site-urilor alese unul cate unul, avem si posibilitatea sa le impartim in grupuri pentru a avea reclame adaptate audientei si comportamentului fiecarui site in parte.

AdWords ofera si posibilitatea targetarii in functie de dispozitivul pe care vor fi afisate reclamele. Putem alege computere sau mobile, cele din urma fiind si ele impartite in 4 categorii: mobile cu Android, cu webOS, iPhone/iPod si iPad. Acestea pot fi combinate si cu optiunile de mai sus, putand ajunge, de exemplu, sa avem reclame care sa ruleze doar in motoarele de cautare pe iPad-uri. Putem face cate o campanie cu fiecare dintre aceste combinatii, insa vestea buna este ca pentru cei mai multi clienti nu este nevoie de mai mult de o campanie pentru mobile.

In cele mai multe cazuri as opta pentru o campanie de cautare pentru toate dispozitivele, de la dektop la iPod, o campanie display dupa cuvinte cheie, o campanie display dupa destinatii gestionate manual si o campanie display pentru mobile. Atentie insa daca se promoveaza ceva disponibil pe o singura platforma de mobile sau daca se promoveaza ceva tehnic sau creativ, pentru ca de obicei consumatorii isi aleg in functie de asta platforma mobila pe care o vor folosi. Copy-ul reclamelor trebuie sa tina cont de toate acestea ca sa fie targetat cat mai exact.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related