Cum sa scrii un copy bun pentru AdWords

Una dintre greselile des intalnite la marketeri o reprezinta o campanie PPC care are ca scop doar cresterea traficului, independent de calitatea vizitatorilor, fara a avea macar un indicator de calitate planificat.

Aceasta strategie este eronata din mai multe puncte de vedere, insa cel mai evident este ca un site care vinde produse pentru adulti are foarte putine avantaje daca primeste trafic de la copii pana in 11 ani.

O campanie PPC trebuie sa aduca trafic de calitate pentru site prin trafic care trebuie sa converteasca intr-un final, astfel incat afacerea sa aiba un ROI pozitiv. O a doua greseala savarsita cu cruzime e construirea ad-ului fara a tine cont de anumite reguli care mie, unul, mi se par de bun simt.

Calitatea traficului este dobandita printr-o filtrare cat mai precisa a vizitorului prin intermediul textului din ad. Asa ca trebuie sa tinem cont de urmatoarele:

1. Trebuie sa ai intotdeauna clar in minte categoria produsului si grupul tinta caruia te adresezi si sa adaptezi tonul mesajului conform acestora.

2. Construieste campania in jurul avantajelor competitive ale produsului/serviciului si folosind unique selling proposition corespunzatoare.

3. Include cuvantul cheie in titlul ad-ului, dar si in display URL; aici este bine sa folosesti Dynamic Keyword Insertion, care permite inserarea in ad a fiecarui cuvant cheie cautat. Corect ar fi ca acel cuvant cheie sa se afle in acelasi ad group cu anuntul.

4. In unele cazuri, este indicat sa folosesti tehnica “Intrebare si Raspuns” in ad. Ofera o doza de suspans care va atrage atentia consumatorului.

5. Intotdeauna trebuie sa verifici adurile concurentei, pentru a identifica o oportunitate de diferentiere. In sensul asta, recomand Today’s Adwords Monitor, tool care listeaza campaniile desfasurate pe un anumit cuvant cheie si companiile care desfasoara aceste campanii.

6. Fiecare ad in parte trebuie sa aiba o fraza ce cheama pa actiune (call to action), care va crea asteptari in mintea consumatorului pentru a-i oferi un motiv acestuia sa dea click pe anuntul tau.

7. Si daca tot ai gasit un call to action puternic, ar fi bine sa-ti optimizezi si landing page-ul in functie de ad; degeaba creezi o asteptare pe care nu o poti indeplini – vizitatorul tau nu va sti cum sa dea click pe X mai repede.

8. Al doilea rand al anuntului, in cele 35 de caractere trebuie sa descrii produsul, iar in al 3-lea rand, tot la aceeasi limita de caractere trebuie sa cheme catre actiune.

9. Foloseste Sitelinks, este o optiune introdusa de ceva timp care permite editarea de linkuri catre diverse sectiuni, toate fiind afisate in anunt.

10. Construieste minim 3 anunturi pentru fiecare grup, cresc sansele sa nimeresti mai bine tinta (targetul de audienta vizat)

Prin folosirea sistemul Google Adwords, ai foarte putin timp la dispozitie sa captezi atentia consumatorilor. De aceea trebuie sa folosesti orice mijloc de care dispui pentru a iesi in evidenta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related