Dragos Stanca despre experienta F5 si despre pozitionarea companiilor recent lansate: Q2M si PUBLYO

Digital Buzz cu Dragos Stanca (Managing Partner Q2M si Co-founder PUBLYO)
Intr-un interviu acordat Hotnews, Dragos Stanca anunta lansarea a doua agentii in care e actionar alaturi de alte doua companii internationale. E vorba de Q2M, un “one-stop-shop” care va desfasura activitati de agentie interactiva si de regie de vanzari si o companie de consultanta si web development pentru publishing online: PUBLYO.

Actionari majoritari in cele doua agentii sunt: Global Digital Invest Inc. (infiintata recent de catre un grup de investitori la Chicago, in scopul derularii unor proiecte in CEE) pentru Q2M si 101 Worldwide pentru PUBLYO (prezent in Romania ca actionar in grupul Kondiment).

In cele doua companii lucreaza 20 de oameni in total, aproape exclusiv fosti angajati F5. Cele doua companii vor desfasura in continuare activitatile de vanzare a spatiului publicitar, respectiv de mentenanta si webdevelopment pentru site-urile grupului Realitatea-Catavencu. 

Dragos Stanca a demisionat deja din pozitia de membru in Consiliul de Administratie al Realitatea Media, dar a anuntat ca va ramane administrator F5 pana la plata integrala a datoriilor catre furnizori si eventuala re-pozitionare a proiectului pe care l-a lansat alaturi de Realitatea-Catavencu acum 2 ani.

Digital IQads: Care sunt invatamintele din experienta F5 despre business-ul de regie de vanzari in .ro?
Dragos Stanca: Ar fi mai multe. In primul rand, nu promite mai mult decat poti livra si de cat poate „duce piata”.
In al doilea rand, ca o vanzare eficienta trebuie facuta tinand aproape cu site-urile din regie, pentru ca vanzatorii sa inteleaga ce vand.
In al treilea rand, ca publicitatea nu trebuie sa fie singura sursa de venituri a unui site, indiferent cat trafic genereaza.
In al patrulea rand, ca o regie eficienta nu poate juca in echipa unui actor activ, motiv pentru care Q2M s-a desprins complet de grupul media din care a facut parte pana de curand majoritatea celor din echipa.
Si, nu in ultimul rand, ca piata are nevoie de o consolidare, daca a traficului nu prea se poate, ca sunt prea multe orgolii, macar a serviciilor oferite, motiv pentru care incercam sa punem sub un singur acoperis creatia cu executia proiectelor, adica servicii de agentie interactiva, cu serviciul „clasic” de regie-broker publicitate si cateva servicii noi, pe care le vom anunta la lansarea oficiala.

Digital IQads: Daca nu ar fi venit criza economica, ar fi ajuns F5 in aceasta situatie?
Dragos Stanca: F5 a fost o structura gandita pentru o dezvoltare ampla, accelerata, pe termen de 5 ani. Cuprindea mai multe divizii: digital content [echipele editoriale de la toate site-urile grupului], vanzari si evenimente [sub brandul F5 XMedia], webdevelopment si investitii [parteneriatele care au dus la lansarea unor proiecte ca TPU sau Autonovo ori SMARK, continuarea IQads si altele]. Acum nu se intampla nimic dramatic, pur si simplu zona de vanzari si web development continua in afara grupului media, sub brandurile PUBLYO, respectiv Q2M, cea de content continua in grupul media si F5 redevine ce a fost initial: participant ca actionar in start-ups, incubator de business. Simplu. Doar ca e un proces, care se va finaliza in martie. Legat de criza, fireste, daca nu era criza care a afectat grupul, nu doar economica ci si politica, o criza soldata cu amenzi si controale abuzive, probabil ca nu mergeam pe strategia actuala. Cu toate astea, cred mult in noile proiecte si am ajuns sa spun ca, in the end, tot „raul” e spre bine. Plus ca a fost o experienta care ma face sa mi se para orice problema, oricat de grava, perfect rezolvabila si administrabila. Ies mai intelept din acest proces. Cel putin asta cred.

Digital IQads: Detaliaza, te rog, pozitionarea de „one-stop-shop” (agentie interactiva full service si regie de vanzari) a Q2M. De ce ai ales aceasta formula si pe ce fel de clienti mizati?
Dragos Stanca: Dupa cum am spus, cred cu tarie ca piata, si asa inca mica, are nevoie de consolidare. De aceea, cred ca o companie care ofera creatia la un loc cu executia proiectelor, plus o retea de site-uri si servicii care sa asigure distributia mesajelor este binevenita.
Mizam pe relatia consolidata in timp cu agentiile de media, dorim sa ne extindem si aria de clienti directi pentru care sa facem full-managementul campaniilor online, avem in vedere si publisherii care au nevoie de un broker de advertising corect si eficient si, nu in ultimul rand, ne uitam cu atentie catre companiile tehnologice care detin noi tool-uri de imbunatatire a performantei in vanzari.
Practic, avem patru categorii de parteneri in vizor: agentii media, clienti directi, publisheri si companii tehnologice.
In ceea ce priveste gama de servicii, pot sa va asigur acum ca nu ne vom rezuma la display advertising si creatie, avem in vedere o arie mult mai larga, pe care o vom face publica in curand.

Digital IQads: Ce inseamna „Q2M”?
Dragos Stanca: Raspunsul e chiar sub ochii tai :) Priveste tastatura. Noul alfabet digital incepe la Q, se termina la M. Q2M e vechiul „de la A la Z” si vine in spiritul a ceea ce dorim sa facem. Comunicare online 360 de grade si servicii complete de management al comunicarii digitale. Culmea e ca numele mi-a venit in urma unei povesti reale, povestea unui pusti care s-a intors socat de la scoala, din clasa I, ca invatatoarea le-a zis ca alfabetul incepe cu A. De aceea incercam sa vorbim „limba” generatiei digitale. De aici acest nume care creaza, de fiecare data, reactia de tip WTF?! Urmata de cea de tip „Aaaaa!”. Eu zic ca e bine :)

Digital IQads: Dar PUBLYO cum se pozitioneaza: ce fel de proiecte va lucra, pentru ce fel de clienti?
Dragos Stanca: Asa cum am spus si la Zilele BIZ unde, in cadrul zilei dedicate antreprenoriatului, am lansat PUBLYO, nu vrem sa fim inca una din sutele de mii de firme de web development de pe planeta, care fac de toate pentru toti, de la site-uri pentru magazinul din colt pana la mari portaluri. Dorim sa ne dezvoltam portofoliul de clienti si aria de competente exclusiv in cadrul unor proiecte la care, spunem noi, ne pricepem si care tin strict de continutul digital. De la branding la design, strategie comerciala si de pozitionare, pana la solutiile tehnologice si executia propriu-zisa a proiectului. Incercam sa ne implicam in proiect, nu doar sa executam un brief. Nu vrem sa fim doar consultanti, si sa le lasam munca altora, nici roboti care executa fara sa comenteze.

Digital IQads: Ai declarat pentru Hotnews ca o sa ramai administrator F5 pana se vor plati datoriile catre furnizori. Ti-a fost impusa aceasta conditie? Cum veti reusi sa le platiti? 
Dragos Stanca: Da. Mi-a fost impusa. De mine insumi si de propria constiinta. Nu sunt genul caruia sa nu ii pese ce lasa in urma, care sa isi puna pur si simplu semnatura pe un contract si apoi sa ii spuna partenerului „ghinion, asta e, nu se mai poate”. In primul rand, vorbim de datorii administrabile, raportat la cifra de afaceri. In al doilea rand, cand se vor publica situatiile financiare ale F5 Webcorp multa lume va avea o surpriza interesanta, sa vada o companie care mergea foarte ok. In al treilea rand, datoriile se vor plati din mai multe surse, dar asta tine deja de bucataria noastra interna. Asa cum am zis, obiectivul meu e ca pana in martie anul viitor sa fim la zi.

Digital IQads: Ce se va intampla cu proiectele in care a investit F5 alaturi de Blue Idea, Treeworks, Senior Interactive, Kondiment?
Dragos Stanca: Cele care fac sens, vor continua. Cum, in ce fel, cu ce actionari – vom vedea. Sunt proiecte gandite in sistem incubator de business, deci nu e nimic extraordinar aici. Si, apropo, consider ca rata de succes e foarte mare, respectiv TPU a confirmat, Autonovo e un proiect ok, Blue Idea la fel. Personal, imi doresc ca la finalul procesului, indiferent de formula de actionariat, F5 sa continue ca un proiect de tip seed money investment, asa cum a si fost lansat acum 2 ani si ceva, inainte sa se transforme in compania online a grupului Realitatea. Toate la vremea lor. Din pacate, bagheta magica prin care sa se rezolve toate, brusc, n-a fost inventata. Sau nu se afla in posesia mea. Inca.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


TreeWorks

Cu o experienta de peste 10 ani, TreeWorks este o companie specializata in crearea de prezente online si solutii web complexe, numarand peste 200 de proiecte realizate pentru clienti romani si straini. Principala... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related