[MIPCOM, Cannes 2010 I] Despre bugete si dragostea dintre Facebook si TV

Saptamana trecuta a avut loc cea de-a 26-a editie a MIPCOM, adica cel mai mare targ dedicat industriei de continut si entertainment. Pentru ca experientele din anii trecuti m-au ajutat sa raman in the know, m-am dus si anul acesta pregatit sa vad industria de media “Redefining the Entertainment Experience“. Un slogan bine ales pentru ca a reusit sa transmita continua dezvoltare a industriei de entertainment (in principal TV) si consolidarea parteneriatelor cu diversele platforme/solutii digitale.

Dupa trecerea crizei (pentru ca la ei criza a trecut!!!), dupa scaderea bugetelor de publicitate si dupa experimente/modele de business mai mult sau mai putin reusite pe zona de digital, acum au inceput sa apara modele care functioneaza si care aduc banii mult visati. Fie de la useri, fie de la advertiseri. Plus ca, indiferent daca e criza sau nu, dar si pentru ca tehnologia a evoluat foarte mult, au aparut noi platforme de distributie a continutului, ceea ce a dus si duce in continuare la o foarte mare cerere de continut de calitate. Chiar daca suntem intr-o faza incipienta, lumina de la capatul tunelului a inceput sa se vada (la ei, nu si la noi!!)

Si apropo de asta, iata mai jos cateva cifre de la prezentarea PricewaterhouseCoopers:

- bugetele de publicitate pentru online vor creste de la 15% (2009) la 21% (2014)

- bugetele de publicitate pentru TV vor creste de la 36% (2009) la 37% (2014)

- bugetele de publicitate pentru print(ziare) vor scadea de la 20% (2009) la 16% (2010)

- bugetele de publicitate pentru radio cat si cele pentru OOH vor ramane la acelasi nivel, adica 7% pentru radio, respective 6% pentru OOH.

Diferenta de pana la 100% e reprezentata de alte zone, de exemplu print-ul e impartit in mai multe categorii, dar nu intru in detalii acum.

Publicitatea pe telefonul mobil si pe alte device-uri mobile (vezi iPad sau alte tablet PC-uri) a inceput, in sfarsit, sa conteze, desi doar 2 miliarde USD din totalul estimat de 450 miliarde USD (cat reprezinta piata globala de bugete de publicitate) sunt investite in acest sector. Cresterea eco-sistemului de aplicatii si adevarata obsesie fata de aceste device-uri pot duce la o marire a bugetelor alocate.

Pentru ca vorbeam de bugete si de importanta crescanda a digitalului, Jon Feltheimer, Co-Chairman si CEO al Lionsgate a tinut sa sublinieze ca a venit momentul ca in industria digitala sa se vorbeasca despre dolari si nu despre centi si a prezis ca e pe cale sa se intample o explozie a acestui domeniu, multumita unor companii precum Google, Amazon, Microsoft si Netflix.

Nici rolul pe care-l joaca Facebook nu trebuie minimalizat (daca poate cineva sa faca treaba asta!) si ar fi bine daca televiziunile nu s-ar folosi de retea doar ca de un canal de distributie, ci chiar ar incepe sa construiasca lucruri pentru useri pornind de la programele difuzate. Astfel, comunitatile coagulate ar fi mult mai relevante si ar putea genera rezultate – poate surprinzatoare – chiar pe TV. Ca o subliniere a celor de mai sus Joana Shields, VP EMEA al Facebook a spus ca “vocea unui fan poate fi amplifcata la nivelul unui cor, astfel un focus group va avea marimea intregii tari.” Iar daca vrem sa tinem cont si de faptul ca 30% dintre cei care se uita la TV au recunoscut ca fix in acele momente sunt logati si la Facebook, nu putem trage decat o singura concluzie: TV + Facebook = Love. Si pentru a sustine aceasta concluzie, iata si cateva citate din cele prezentate de Shields:

- Facebook are potential sa devina “cel mai puternic tool de marketing”

- 70% dintre userii activi de pe Facebook sunt din afara SUA.

- 200 milioane oameni joaca, evident ca pe Facebook, jocurile produse de Zynga.

- Userii petrec 700 miliarde de minute pe luna share-uind 30 miliarde “pieces of content”.

- 47% dintre europenii care se uita la TV, o fac cu laptop-urile in brate. Cel putin asa s-a intampat atunci cand se uitau la Oscaruri sau la Campionatul Mondial de Fotbal.

- Family Guy are 18 milioane fani, House are 14.2 milioane, iar South Park doar 13.6 milioane. Asta in timp ce Top Gear, cel mai important brand TV din punctual de vedere al Facebook, a reusit pana in acest moment sa stranga 4.8 milioane fani. Dintre acestia 60% sunt din afara UK.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related