Cum se calculeaza cat costa un site?

Hai sa fim putin pragmatici.

Daca esti o agentie rezonabila, nu iti permiti sa vinzi in medie o ora de lucru cu mai putin de 25 Euro (subliniez in medie, pentru ca la un proiect vor lucra si juniori si seniori si trebuie facuta o medie intre costurile fiecarei pozitii).

La 300 euro un site, inseamna 300 / 25 = 12 ore de lucru, cu totul: intalniri pentru briefing, preluare de materiale, creatie de layout, scris de texte, programare, testare etc, etc. Adica o zi de lucru pentru o persoana si jumatate. E adevarat, primul meu proiect propriu, stiaica.ro mi l-am facut singur, in 5 ore... Dar la fel de adevarat este ca si arata pe masura efortului. Adica e uratel rau si parasit intr-un colt :)

Bineinteles, fiecare are propriile optiuni:

a) poti sa muncesti mai mult de acelasi buget, asumandu-ti pierderea pentru un obiectiv viitor mai bun (proiect strategic, etc);

b) poti sa ii pui clientului pe tava 10 teme de wordpress, cu un foarte mic skinning si sa ii spui “pai la banii astia...”;

c) sa faci ceva static cu 2 butoane si fara functionalitati, gen o brosura cu 5 pagini.

Cum ma indoiesc ca discutia se refera la acest gen de site-uri si de clienti, cred ca site-ul la 300 euro e o legenda.

Un site decent, cu functionalitati interactive, concept care sustine obiectivele, continut, parte de client service si management de proiect nu vad cum poate consuma mai putin de 40 de ore. De aici... you do the math :)

Altfel vorbim de altceva...

- de un extra work de seara sau weekend pentru un creativ/ programator dintr-o agentie;

- de un site “ca sa fie”;

- de un verisor sau nepotel;

- de un get-a-(very cheap)-freelancer;

- de un site care nu are prea multe pretentii si accepta modelul “la banii astia”;

- de dorinta de a face pur si simplu proiectul respectiv fara a fi un business in sine.

Daca insa vorbim de proiecte de brand pentru clienti cu obiective, intr-o relatie normala de lucru, pe termen lung, ma indoiesc ca modelele de mai sus functioneaza cu adevarat.

Poate insa ma insel. Daca de fapt exista o agentie care:

- sa raspunda zilnic la telefon in intervalul 9-18 si sa nu isi inchida telefonul cand e cu musca pe caciula;

- sa faca un research de bun simt inainte sa produca un concept pentru a nu trimite ceva facut deja de concurenta;

- sa ofere 2-3 variante de concept si layout la fiecare proiect;

- sa accepte o plata de 300 de euro pentru un site de promotie de exemplu;

- care sa garanteze prin contract raspunderea in cazul de erori de functionare care ar permite fraudarea mecanismului;

- care sa isi respecte deadlineurile fara scuzele: “mi-a picat netul/ curentul”, “mi s-a virusat/ ars calculatorul”, “am fost in spital”, “mi-a muscat cainele cablul de alimentare” samd;

... atunci ii rog sa imi dea un email pe adrian at interactions pct ro. Am o lista intreaga de proiecte interne pe care nu apucam sa le facem din lipsa de timp datorita proiectelor pe clienti. As fi fericit sa lucrez aceste proiecte interne in regim outsource.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded