Despre tehnologie, inovatie si rezultate

Primul meu cuvant cheie este foarte rar tratat in publicatiile din arealul de marketing & publicitate, chiar si din spectrul de comunicare digitala; tehnologia nu este deloc sexy si este greu sa spui ceva pertinent – cu exceptia cazului in care chiar o folosesti ca instrument de lucru. Inovatia apare mai des ca atribut, neprecizat insa daca este la nivel creativ, strategic, tehnologic, organizational. Iar despre rezultate, vorbim cu totii.

Si totusi, utilizarea eficienta a tehnologiilor este unul dintre elementele care ne pozitioneaza pe noi, comunicatorii digitali, in topul preferintelor unei categorii speciale de clienti. Este vorba despre acei clienti care inteleg si imbratiseaza abordarea masurabila, centrata pe rezultate. Iar daca introducerea unei inovatii tehnologice care va fi abordata de restul pietei abia peste 6-12 luni creeaza si un avantaj competitiv, acestia apreciaza si mai mult aportul pe care tehnologia il poate aduce. Acesta este clientul care iti permite uneori luxul de a experimenta si a nu reusi din prima. Pentru ca stie din experienta ca a doua incercare va aduce rezultate, ca o noua abordare ii va permite sa ramana in fruntea plutonului. E clientul care, in secolul 21, va paria intotdeauna ca multe probleme de business pot fi rezolvate cu solutii tehnice destepte.

Pot spune cu toata onestitatea ca job-ul unui om tehnic, al carui unic scop este sa creasca conversia din vizitatori ai website-ului in participanti in promotie sau in cumparatori, nu este deloc interesant pentru un om de marketing. Nici nu este inteles si apreciat la adevarata lui valoare, decat atunci cand privim rezultatele, cand, inexplicabil, cu acelasi buget investit si cu aceeasi executie creativa remarcabila pe care o are uneori si competitia, rezultatele lui sunt mai mari cu 50%. Atunci apar primele semne de intrebare. Urmatoarele intrebari, insotite insa si de exclamatii, apar atunci cand succesele sunt repetitive – black magic, noroc, tehnologie, ce se intampla aici?

De multe ori, secretul este la vedere: este vorba despre un mix de strategie, creativitate si solutie tehnologica combinata cu know-how-ul acelor echipe nevazute de analisti, project manageri si dezvoltatori care fac lucrurile sa se intample.

Multe strategii excelente pe hartie se dovedesc perdante cand se trece la implementare.Rolul major al tehnologiei, bine aleasa si folosita, este sa asigure implementari sigure si eficace, platforme stabile lansate la momentul planificat, care functioneaza si dau rezultatele planuite.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded