[DMF 2010] Cati clienti avem in sala?

Stiti momentul acela tensionat din cadrul conferintelor, in care speakerul comite imprudenta sa intrebe daca sunt clienti in sala si toti oamenii incep sa se uite curiosi unii la altii, iar organizatorii se roaga sa mai apara macar 2 maini ridicate, ca sa fie in total 5? Sigur ca nu organizatorii sunt de vina, pentru ca se intampla la majoritatea evenimentelor de online; nici clientii nu sunt de vina pentru ca au impresia ca la conferintele acestea vin sa vorbeasca unii care n-au alt scop decat sa-i incurajeze sa cheltuiasca mai multi bani online.

Cred ca lipsa de interes a clientilor e cauzata de faptul ca, de-a lungul anului, oamenii de online nu reusesc sa promoveze suficient de bine eficienta activitatilor de promovare desfasurate de ei. Chiar daca exista campanii eficiente, rezultatele lor nu sunt suficient de convingator comunicate, astfel incat clientii sa-si doreasca sa participe la evenimentele de gen, pentru a afla mai multe de la reprezentantul agentiei care a realizat remarcabila campanie X.

Nu stiu exact cati clienti au fost ieri la Digital Marketing Forum, mi s-a parut chiar ca in sala mare au fost mai multe maini ridicate decat de obicei, atunci cand s-a intrebat "cati clienti avem in sala?". Dar, pentru acei oameni de marketing care au avut treaba la birou, am cules de la cativa speakeri de ieri acea parte a prezentarii lor care le era adreasta clientilor. Iata, deci, key learnings.

Bogdan Nitu (General Manager, Webstyler) a spus ca: "Prezenta online a unui brand trebuie sa fie continua. Brandul tau e tot timpul pe net, intr-un fel sau altul, nu apare brusc doar cand iti faci campanie si vrei sa te asculte oamenii. Ce-ar fi ca, atunci cand esti intre campanii, sa-i asculti tu pe ei? Si, in momentul ala, intri intr-o relatie cu ei, le starnesti interesul cu ceva, intri intr-o conversatie; conversatie inseamna relatie si relatie inseamna loializare. Tu ai niste flight-uri de campanie, dar intre ele, ce-ar fi sa intretii publicul, pentru ca tu ai nevoie de el in campanie, ai nevoie sa reactioneze. Crezi ca atunci cand vii tu cu un mesaj smart, esti singurul brand care are campanie online atunci? Nu, sunt toate celelalte branduri care fac asta si userul s-a plictisit de cate apar. E greu sa fii inovator de fiecare data si atunci trebuie sa intretii o relatie. Ce-ar fi sa nu fie despre a vorbi, ci despre a face ceva? Uite, Puma Hardchorus - Valentine"?s Day. Brandul Puma a facut ceva pentru relatia dintre doi oameni. Un om a putut sa dea o declaratie de dragoste inedita in ziua meciului. I-a rezolvat problema. A facut ceva, nu a venit doar sa spuna ceva despre problema".

Radu Ionescu (Managing Partner, Kinecto): "In primul rand, 2010 e anul in care trebuie sa investesti in campanii pe Facebook, e reteaua sociala cu cea mai rapida crestere din Romania: 50.000 useri noi pe saptamana. In total, sunt 800.000 useri activi in Romania. Timpul petrecut pe Facebook depaseste cu mult timpul petrecut pe orice alt site din Romania. Trebuie sa fii prezent acolo, nu neaparat cu reclama, ci poate mai mult cu implicare in conversatii".

In al doilea rand, Radu le recomanda clientilor: "simplificati briefurile, nu mai tratati agentiile de online ca pe niste necunoscatori din jungla carora trebuie sa le spuneti voi exact ce trebuie sa faca si cati pixeli sa aiba bannerul, asta apropo de briefuri de genul "?vreau un banner de 16 cm pe 5 cm"?, primit de noi acum cateva luni. Incercati sa le dati agentiilor de online acelasi tip de brief-uri pe care le dati si agentiilor de comunicare: brief-uri in care le povestiti de target, de obiectivele punctuale pe care le aveti, obiective nu masurate in vizitatori si pixeli (lasati agentia sa va explice asta), ci masurate in ce aveti voi de atins: awareness, asociere cu o anumita imagine, vanzari".

Costin Radu (Managing Partner la IQads si SMARK) a vorbit despre indicatori de masurare a eficientei in campaniile de bannere. Iata cateva idei din prezentarea lui:

"- Succesul campaniilor de bannere nu trebuie masurat in functie de click (ci in functie de obiectivul campaniei);

- Bannerele text (sau la click) nu sunt o alternativa mai eficienta a bannerelor clasice. Sunt altceva. De multe ori mai eficiente, de multe ori mai putin eficiente.

- Bannerele clasice nu sunt cea mai recomandata modalitate de a genera CTR-uri mari.

- Nu toate bannerele pot fi cumparate/vandute la click.

- Cel mai mare dezavantaj al bannerelor este banner blindness-ul, nu rata de click mica.

- Nu, bannerele nu sunt neaparat cea mai eficienta modalitate de promovare."

Doru Panaitescu (Consultant independent & Digital advertising trainer, Marketeer.ro) a prezentat studii de caz pentru Kaspersky, Porsche Interauto si Love Plus, iar sfatul lui pentru clienti e: "sa incerce sa nu mai puna foarte mult pret pe rata de click, ci sa masoare si alti indicatori pre-click, pentru ca sunt moduri in care consumatorii interactioneaza cu un banner sau cu alte formate de publicitate inainte ca ei sa dea click. Aceste actiuni pot fi masurate si pot fi evidentiate in indicatori media. De exemplu, la Porsche, am masurat numarul de expanduri, de rollovere - au fost 5 modele intr-un singur banner si, practic, fiecare om care putea sa vada bannerul, putea sa vada cele 5 modele expandand in mod diferit rolloverul respectiv. La sfarsit am putut sa facem rata de expanduri pe click".

Dragos Gurarosie (Business Director, Metropotam Group) a vorbit despre marketing in social media, referindu-se la studiul de caz al "unei campanii cross media pe care FourHooks a facut-o pentru Discovery Networks, pentru a promova anumite emisiuni si pentru a transfera audienta din online in TV. Am reusit acest lucru crescand audienta pe Discovery Channel si Animal Planet cu peste 20%, in intervalul de timp respectiv si pe emisiunile alese. Pentru ca vorbim despre social media, important este ca un sfert din trafic a venit din retelele sociale".

Sfatul lui Dragos pentru clienti este: "sa nu uite ca vorbesc cu oameni, nu cu niste notiuni abstracte de genul 'audienta' sau 'useri'. Cu treaba asta in minte, vin de la sine si urmatoarele aspecte referitoare la cum sa comunici in social media. In rest, o sa ma iau dupa ce au selectat cei prezenti in sala din prezentarea mea si au dat pe Twitter: "?convinge-ma prin valoare, nu prin promotii"? si "?vinde-le ce isi doresc,nu ceea ce ai"?".

Adrian Alexandrescu (Managing Director, Interactions) a declarat ca: "Sper ca audienta sa fi preluat 3 idei principale din studiul despre campania RCA Groupama prezentat azi la DMF: " 1) Indiferent in ce domeniu de activitate esti, merita sa ai curaj sa faci lucrurile diferite. Daca toti ar juca "reteta sigura" am avea N campanii dupa acelasi tipar, deci fara interes pentru consumatori; 2) Creativitatea nu inseamna neaparat un layout scump si complex, ci poate sta in mecanica, folosirea diferita a diverselor unelte sau ceva pur si simplu surprinzator; 3) Lucrurile eficiente sunt mai mereu cele simple."

Asa ca aveti grija ce faceti pana la urmatoarea editie, pentru ca iar o sa numaram mainile ridicate la celebra intrebare...

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related