[SEO si Flash] "Da, sunt indexabile, dar nu putem vorbi inca de SEO pentru site-uri Flash"

Optimizarea si indexarea siteurilor web realizate in Flash este o discutie lunga si interesanta. Desi in urma cu aproape un an Google a anuntat ca au dezvoltat un algoritm care poate citi textul si linkurile din fisierele Flash (fisierele .swf), pana cand vom ajunge la momentul in care sa zicem ca un site flash este 100% indexabil si optimizat SEO mai este ceva drum de parcurs.

Declaratia Google, valabila la data de 30 iunie 2008 zice cam asa: "ne-am inbunatatit capacitatea de a indexa fisiere Flash integrand tehnologia playerului Flash de la Adobe". Acest lucru este 100% adevarat. Ce se intampla efectiv cu aceste site-uri si fisiere Flash este ca textul continut in ele este 100% vizibil de bot-ul Google. Mai mult, din acel text se extrag si informatii despre continutul paginii.

Ca sa fie totul mult mai simplu de inteles, am gasit cu ajutorul colegului meu expert in Flash Adrian Dumitrescu (aka Virusescu) un exemplu extrem de concludent (da, site-ul in cauza este facut de el):

Cautam pe google un text care stim ca apare intr-un site facut in Flash: "Cu Office PowerPoint 2007 e foarte simplu sa elaborezi o prezentare dinamica" (uite si linkul catre aceasta cautare: http://bit.ly/seoflashexemplu)

Si obtinem o pagina de rezultate care arata asa:

... am putea sa ne oprim aici si sa zicem QED ... adica da, totul e OK si functioneaza.

Insa eu sunt mai "toma necredinciosul din fire" si merg mai departe. Click pe rezultatul 2 si obtinem asta.

Well ... nu mai imi place ceea ce vad.

Mi-a deschis o pagina care in mod normal era incarcata dinamic de catre siteul principal, o pagina neaccesibila in mod normal (direct) vizitatorului. Da, SERP-ul este un extras din textul din Flash, titlul paginii deasemenea ... insa pagina unde am ajuns nu imi ofera aceeiasi experienta cu cea pe care o am cand vizitez site-ul.

Aceeasi pagina in site arata asa:

Optimizare pentru motoarele de cautare ale site-urilor Flash este inca un subiect foarte tanar si la inceput de drum. In 1998-1999 nu se putea spune ca exista o industrie de SEO, nici bune practici, nici algoritmi, nici specialisti. Era totul la inceput si puteai manipula motoarele de cautare destul de usor, modificand doar cativa parametrii in interiorul paginilor.

Cam in acelasi stadiu suntem acum cu optimizarea fisierelor Flash. Da, sunt indexabile, dar nu putem vorbi inca de SEO pentru site-uri Flash. Este pur si simplu prea devreme.

Adrian Dumitrescu completeaza la cele de mai sus: "Partea cu flashul accesat direct se poate rezolva cu un redirect smart care sa isi dea seama daca te uiti la pagina cum trebuie. Acest lucru, in contextul unei navigari normale, reprezinta insa munca in plus inutila "? in vermurile noastre."

E ca exemplul cu site-urile care foloseau IFRAME-uri si Google-ul dadea link direct catre IFRAME si nu mai aveai meniul de navigare cand ajungeai pe site. Treaba se poate rezolva rapid in fisierul Flash cu o verificare si un redirect.

Cand o sa creasca suficient numarul vizitelor din motoarele de cautare pe astfel de fisiere, probabil se va face si pasul asta, iar dezolvatorii Flash vor incepe sa faca verificarile.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related