Cel mai bun blog de business si tehnologie in 2008

2005, mi-am facut primul blog. A durat doua articole. Recitindu-le mi-am dat seama ca arata a colectie de confesiuni si pareri, scrise mediocru. Dupa aproape un an am reincercat, de data aceasta avand ca pricipal scop construirea unei arhive de postari utile, informatii ce odata devenite consistente ar fi adus trafic. Dupa cateva luni de scris, am prins un val de discutii care mi-au adus un numar sustinut de cititori, incitati de continutul deja existent.

Nu pot spune ca am un plan pentru blog. Pur si simplu am scris, iar lucrurile au venit de la sine. Toata lumea ma intreaba ce am castigat de pe urma blogurilor. Sa facem o lista: expunere, o imagine buna, invitatii de a scrie pentru diverse reviste, o rubrica saptamanala in Catavencu, invitatii la tot felul de conferinte si o multime de oameni care-mi scriu pentru a ma felicita sau a ma injura. Partea cea mai placuta este ca am cunoscut o multime de oameni asa. La un nivel simplist pot spune ca un blog bun e o unealta buna de networking. Dar, pentru ca-mi place sa leg relatii solide cu cei interactionez, voi spune ca am castigat o gramada de prieteni. Ca experiment, anul trecut i-am invitat pe cititorii blogului la petrecerea de ziua mea. Au venit vreo 30 de persoane in urma invitatiei de pe blog. O rata buna de conversie ;-)

Am fost foarte surprins de castigarea premiului pentru cel mai bun blog de business si tehnologie la RoBlogFest. Si mai surprins am fost de cat de aproape am fost de a castiga cel mai bun blog jurizat, mai ales ca am fost destul de acid cu unii din membrii juriului in trecut. Nu mi-am pregatit un discurs si nici nu cred ca viata mea se va schimba dramatic dupa acest premiu.

Mi se pare ciudata diferenta dintre blogurile selectate de juriu si cele alese de public. Blogul tabloid are succes si volum de trafic. Blogurile de nisa se bucura de succes, dar strang un volum de trafic semnficiativ mai mic. Nu e de loc deranjant pentru cei care creeaza continut de nisa, pentru ca acesta isi pastreaza valoarea in timp. Totusi, facand o analiza superficiala, e usor sa pui eticheta de inutil si gloata de copii frustrati peste fenomenul bloggingului. E o moda de a nega blogul, nascuta probabil pentru a stapani valul de entuziasm ce a insotit bloggingul in media. Ca in cazul oricarui fenomen public, oricine se poate declara blogger: si buni, si rai, si cultivati si ... mai din topor. Indiferent de ce se incearca nu se va ajunge la negarea bloggingului, pentru ca este deja o parte esentiala a Internetului.

Sa-ti faci blog? Da. Daca stapanesti bine un domeniu, ideal nu prea bine acoperit in blogosfera romaneasca, ai sansa de a creste rapid ca interes si vizitatori. O idee ar fi sa scrii macar partial in engleza, astfel incat cititorii internationali sa aiba blogul tau drept referinta.

Si businessurile beneficiaza de pe urma blogurilor, cata vreme reusesc sa se detaseze de limbajul lemn, clientii fiind deja surzi la marketeza. Le recomand celor care vor sa comunice sa-si faca un blog. Nu este o conditie, deseori e mai bine sa nu ai un blog daca nu-l poti sustine. Un exemplu de sigur esec sunt blogurile cenzurate, pe care se dau comunicate de presa si texte traditionale de vanzare.

Dragos Manac

www.manac.ro

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related