Cum s-a schimbat portofoliul HyperActive la 9 luni dupa aducerea unui director de creatie cu 10 ani de experienta in ATL

Cum s-a schimbat portofoliul HyperActive la 9 luni dupa aducerea unui director de creatie cu 10 ani de experienta in ATL

Interviu face2face cu Alex Visa (Managing Partner, HyperActive) si Bogdan Gheorghiu (Creative Director, HyperActive)

Vara trecuta, Bogdan Gheorghiu a devenit Directorul de Creatie HyperActive. De atunci, portofoliul agentiei s-a imbogatit cu mai multe conturi castigate in pitch-uri: Beck’s, Stella Artois, Kinder Chocolate, Tic Tac, Orange, UPC, Unilever (Rama). Printre proiectele lansate de la venirea lui Bogdan se numara: Prajituria.ro pentru margarina Rama, Freshcomedy.ro pentru Tic Tac, MamicaDeToataLauda.ro pentru Kinder Chocolate. Bogdan are 10 ani de experienta in ATL, fiind 6 ani Creative Director la Scala JWT si 4 ani Senior Art Director la Lowe. Cum au castigat aceste conturi, cum si-a creat Bogdan departamentul de creatie si cum il conduce cititi mai jos.

Digital IQads: In 2009 ati facut 600.000 Euro, in 2010 cum v-a mers?

Alex Visa: 2010 a fost un an diferit substantial fata de 2009, a fost un an de crestere agresiva a agentiei, de rearanjare a multor lucruri, aparitia lui Bogdan Gheorghiu, formarea departamentului de creatie care acum are 7 oameni (2 echipe art + copy, 2 flasheri si un web designer). Pe de alta parte si departamentul de Client Service a crescut, am formalizat departamentul de media si colaboram foarte bine cu Initiative  in acest sens. Am dezvoltat in-house serviciul de email marketing pe care ne vom concentra sa il crestem anul acesta. Pe scurt ... 2010 a fost un an excelent, cu multe provocari, multa munca si multe satisfactii.

Digital IQads: Ce branduri aveti in portofoliu?

Bogdan Gheorghiu: Din iarna trecuta am castigat Beck’s si Stella Artois intr-un pitch comun HyperActive + Lowe, apoi la inceputul anului UPC, apoi Orange. Au mai fost pitch-uri de atunci ... le vom anunta pe rand, in momentul cand vor deveni oficiale. Pe langa pitch-uri exista mult new-business la clientii existenti, care ne cer noi si noi proiecte.

Alex Visa: Anul trecut in toamna, in parteneriat cu Lowe,  am avut relansarea Kinder Surprise care a fost un mare succes din toate punctele de vedere (online, media, ATL ... si, cel mai important, in vanzari). Ca orice success, el vine la pachet si cu provocarea de a fi „mai buni, mai rapizi, mai creativi si mai eficienti in anul urmator. Tot la sfarsitul anului 2010 am lansat MamicaDeToataLauda.ro - o comunitate pentru mamici despre copii, pentru brandul Kinder Chocolate al Ferrero.

Digital IQads: Mi s-a parut interesant la MamicaDeToataLauda.ro ca respectivul client a ales sa plateasca pentru producerea de continut asa incat, in mintea mamelor, brandul produsului care contine mai mult lapte decat cacao sa se asocieze cu mandria de a fi o mama buna. Cum s-a hotarat si cum l-ati incurajat voi sa faca asta?

Bogdan Gheorghiu: Impreuna cu Ionut Andrei, Directorul de Client Service de la HyperActive si cu echipa de PR de la GolinHarris Bucuresti, am pus cap la cap cunostinte din doua domenii: digital si comunicare. Am construit pentru noi, intern, etapele de creare a unei comunitati intr-un an de zile. Pana la urma sunt niste pasi pe care ii gasesti si in promovarea unui brand, putin modificate poate, in sensul ca se comaseaza niste etape in digital si apare o etapa noua, care e cea de viralizare. Aceasta e faza in care noi consideram ca acea comunitate a ajuns la maturitate si incepe sa genereze content si utilizatori singura. Din punctul asta de vedere, MamicaDeToataLauda.ro a fost primul proiect construit pe aceasta metodologie.

Alex Visa: Chiar daca l-am lansat anul trecut, campaniile de sustinere au inceput anul acesta si cresterea este foarte frumoasa, oamenii vin, interactioneaza, isi lasa comentarii.

Digital IQads: Si pentru businessul agentiei, genul asta de proiect de construire a unei comunitati aduce mai multi bani pentru ca trebuie intretinuta comunitatea si creat continut pe termen lung?

Alex Visa: Nu stiu acum detalii legate de buget, dar ideea de a face o comunitate nu a avut ca ratiune fee-ul de mentenanta. Ideea in sine facea sens pentru obiectivele pe care si le propunea clientul.

Bogdan Gheorghiu: Nu construiesti o comunitate in jurul unui brand, ci in jurul unei nevoi, a unui inters / subiect comun sau a unei idei. Si atunci e absurd ca dupa 3 luni sa tai proiectul. Utilizatorii care adera la comunitate au venit acolo, si-au facut profil, si au inceput sa se implice. Nu poti sa stopezi brusc proiectul. Si din pacate se intampla lucrul asta daca ne uitam la alte proiecte.

Digital IQads: Si pentru Orange ce faceti?

Alex Visa: Inceputul colaborarii HyperActive cu Orange a fost in 2009, pentru lansarea iPhone 3. De atunci s-au intamplat multe ... am lucrat pentru ei, am fost intr-un pitch. Nu am mai lucrat pentru ei ... iar acum sunt iarasi „in love”. Din februarie 2011 am redevenit agentia de digital a Orange. Lucram la multe proiecte.  Unele dintre cele mai interesante le vom anunta in curand.

Digital IQads: Bogdan, ai o viziune dupa care conduci departamentul de creatie?

Bogdan Gheorghiu: Ce incercam noi sa facem e un soi de new breed of agency. Viitorul nu mai e separat in digital, mobile, ATL, BTL. Noi incercam sa facem „360 degrees communicaton”: proiecte de comunicare integrate care au un pilon foarte puternic in digital. De aici porneste toata treaba si creste natural in toate celelalte medii. Departamentul de creatie al HyperActive e construit un pic altfel: majoritatea oamenilor de aici au mare experienta in creatie si comunicare, si unii dintre ei au lucrat cu mine in trecut: Ioana Filip (Copy) si Vlad Macarie (Art). Anca Muscalu, copywriter, pe care am descoperit-o acum 2 ani la Atelierele ADfel, unde am fost in juriu. Ea mi-a placut cel mai mult din echipa care a castigat. In echipa mai e si Radu Olteanu care a mai lucrat in agentii interactive. Cu echipa asta de creatie am realizat si niste proiecte foarte cool de web. “Razbunatorul” de la Vodafone, spre exemplu, a fost si premiat la Internetics acum 2 ani. Un alt proiect de care sunt mandru este relansarea lui Joe cu “Indrazneste si tu” cu virale, UGC, statui prin oras. Aveam de atunci o tentatie si o inclinatie foarte mare spre digital. Sa vin Director de Creatie la o agentie digitala a fost practic o mutare naturala.

Digital IQads: Si cum se lucreaza aici? Ii tii mult peste program, cum stim noi ca se intampla in toate agentiile?

Bogdan Gheorghiu: Sunt oameni foarte seriosi, fiecare isi vede de treaba lui, stie ce are de facut. Un alt lucru pe care nu-l vezi in general in alte agentii: nu au existat tensiuni intre departamente si oamenii care au venit aici si care s-au alaturat echipei noastre sunt oameni care au dus asta mai departe. Asta conteaza foarte mult. Nu exista separatie (n.r. in sensul de orgolii) intre Client Service si Creatie. Si daca te gandesti e normal sa fie asa. Clientul este reprezentat de CS, iar Creatie si Web Development-ul livreaza produsul finit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related