La AdBreak #41 s-au discutat rezultatele celor mai eficiente campanii din 2010

La AdBreak #41 s-au discutat rezultatele celor mai eficiente campanii din 2010

La editia cu numarul 41 AdBreak, prezentata de Ciuc Premium aseara, in Music Club, castigatori ai festivalului Effie 2011 au prezentat modul in care si-au atins si depasit obiectivele campaniile premiate.

In panelul Debriefing, Adela Dan (Senior Copywriter, McCann Erickson) a spus despre Grand Effie 2011: „Cred ca premiul a fost pentru curajul pe care l-au avut cei de la Dedeman de a-si deschide magazine in toata tara in momentul in care nimeni nu indraznea sa miste in front si pentru curajul in comunicare, abordarea emotionala, in conditiile in care piata do-it-yourself comunica preturi si atat". Campania “Fa o schimbare in viata ta” a crescut cifra de afaceri Dedeman cu 43%.

Dinu Panescu (Group Creative Director, McCann Erickson) a povestit cum si-a atins obiectivele de imagine “Noul ROM” (2 Silver Effie), iar despre Vodafone – “Nunta” (Gold Effie) a spus ca a avut rolul de a convinge oamenii despre produs, nu de a descrie lumea fascinanta a internetului si ca mesajul a ajuns la 77% din populatia Romaniei.

Valentin Suciu (Creative Director, Odyssey) a spus despre Efix – “Concert la Injectoare” (Gold si Silver) ca si-a atins obiectivele de imagine cu doar 30.000 Euro buget, iar referitor la lansarea Mic.ro (Silver), voucherele emise au avut o rata de intoarcere de 60%.

Robert Tiderle (Creative Director, Papaya) a povestit despre efectul campaniilor Savana si CEC din ultimii trei ani,  care le-au adus trofee in categoria Sustained Succes (Savana – Gold si CEC – Silver), cotele de piata Savana dublandu-se in aceasta perioada si ajutand Fabryo sa fie lider de piata.

In al treilea panel, Talk of the Month, trei planneri care au fost si membri ai juriului au vorbit despre studiile de caz de anul acesta, iar Victor Dobre (Director Executiv, IAA), membru in comitetul de organizare Effie 2011 a mentionat procedurile legate de semnalarea neregulilor observate de juriu si despre posibilitatea auditarii studiilor de caz.

Ioana Gheorghita (Senior Strategic Planner, GMP) a spus despre comunicarea Timisoreana pe totul anul 2010, “Values standing the test of time” (Gold Effie), ca a avut ca obiective sa continue cresterea market share-ului, in conditiile in care era deja aproape dublu fata de urmatorii competitori, si sa apere teritoriul de traditie, toate acestea fara sa recurga la promotii. Succesul campaniei “Fotbal adevarat” (Silver Effie) a fost masurat prin engagement, prin lucrurile la care au renuntat oamenii ca sa participe in campanie si prin analiza multiplicatorului de PR. Timisoreana a luat Gold la „Sustained succes” pentru coerenta comunicarii corelata cu rezultatele de brand in cei 3 ani de market leadership absolut, obiectivele fiind legate nu doar de vanzari, ci si de construire a brandului pe teritoriul traditiei.

Victor Stroe (Strategic Planning Director, Leo Burnett) a povestit cum a atins obiectivele de vanzari si de engagement cu targetul tanar cabinetul online noifetele.ro, dezvoltat pentru Always in campania "28 Days with a smile on your face" (Gold Effie). Campania de lansare Lenor Parfumelle - "Kidnappings" (Bronze Effie), schimband “frame of reference” de la detergenti la parfumuri, si-a atins obiectivele de imagine si de vanzari, adresandu-se femeilor de afaceri care castiga bine si au foarte putin timp alocat rasfatului. Campania Groupama - "House Insurance" (Gold Effie) si-a atins obiectivele alegand in locul clasicei interpretari a pretului mic (cu 1 leu/zi, ai casa asigurata), expunerea in campanie a unor accidente cat se poate de plauzibile si probabile pentru target, adica pentru femei family target.

Stefan Chiritescu (Head of Planning, Graffiti BBDO) a spus despre „Agent Dacia Avantaj” (Bronze Effie) ca, prin formularea ofertei sub forma „Logan de la 1Euro/ zi” a reusit sa-si atinga obiectivele: sa fie luat in considerare si sa ia o cota cat mai mare din REMAT. Campania Romtelecom Voce - „Familia Telcu 3D Voce” (Silver Effie) a oprit scaderea de peste 50% a vanzarilor de la inceputul lui 2010 si a generat chiar o crestere. Campania Romtelecom Clicknet (Bronze Effie) a restabilit increderea in produs si a redresat vanzarile, oprind scaderea si trecand pe plus. Campania Salveaza Vieti – „Nu ma ignora” (Gold Effie), cu buget 0, a strans in primele 3 saptamani 454.000 Euro, iar dupa 4 luni - 1 milion de Euro, suma care va face posibila infiintarea la Timisoara a primului Centru de Excelenta in diagnoza si tratamentul cancerului limfatic din Romania. Campania British American Tobacco – „Upgraded City” (Bronze Effie), reincadrata de la „Corporate identity” la „Non-profit/Pro bono”, a pus presiune de autoritati, contrabanda de tigari scazand cu aproximativ 15% dupa campanie.

Adrian Chiuhan (Strategic Planner, Publicis Romania) a spus despre Silverul luat de “Fructele iubesc Granini” ca a avut ca obiectiv mentinerea volmelor, fara modificari de pret, pe o piata care scazuse mai mult in valoare decat in volum. Renault Fluence - “Hitchhiker”, premiata cu Silver, si-a atins obiectivele de vanzari si de imagine - legate de schimbarea perceptiei consumatorilor.

La rubrica de Inspiratie, Cristian Lupsa, Editor la Decat o Revista, a povestit ca oamenii din redactia DOR nu se considera hipsteri, ca nu-si cauta inspiratia in lucruri underground, ci ca inspiratia lor “vine din locurile cele mai banale, cele mai comune, prin care trecem cu totii, de la jocurile pe care le jucam pe telefoanele mobile la, nu stiu, caietul de retete pe care il mostenesti de la mama”.

Editia #41 AdBreak a fost moderata de Ana Militaru, Redactor-Sef IQads.

Parteneri media ai evenimentului sunt: Q2M, 24FUN, Academia Catavencu, MONEY.ro.

Despre AdBreak

Organizat de IQads si recomandat de Radio Guerrilla, AdBreak este singurul eveniment lunar dedicat industriei de publicitate si marketing din Romania, care aduce in fata pasionatilor de publicitate si a membrilor comunitatii IQads profesionisti importanti ai industriei, percum si dezbateri pe cele mai interesante subiecte din publicitatea romaneasca.

Despre IQads

Avand o audienta de 150.000 de unici lunar, IQads este cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din Romania, inclus in portofliul Blue Idea, din care face parte si SMARK, comunitatea profesionistilor in marketing din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related