[Training IQads Kadett] Liviu Turcanu (Mercury360) despre mituri din creatie

[Training IQads Kadett] Liviu Turcanu (Mercury360) despre mituri din creatie

A fi creativ inseamna a fi artist? Ce inseamna o idee creativa si cat anume din procesul prin care apare este inspiratie si cat este munca? Creativul trebuie sa stie mereu sa ii vanda ideea clientului? Un adevar bine spus convinge intotdeauna? Toate aceste probleme au fost discutate de Liviu Turcanu (Creative Director, Mercury360) in cadrul celei mai recente intalniri de la IQads Kadett.

Liviu Turcanu a povestit ca s-a intalnit cu tot felul de perceptii legate de creatie (nu de publicitate), despre cum arata un creativ, ce background are si ce inseamna creativitatea, motiv pentru care le-a vorbit cadetilor despre cat din aceste mituri se bazeaza pe un adevar si cat anume este doar o perceptie gresita.

Primul mit discutat a fost "creativul trebuie sa fie artist", care porneste de la perceptia conform careia creativitatea este apanajul celor care produc opere de arta. Liviu Turcanu a spus ca a fi creativ inseamna, de fapt, sa produci ceva care are valoare si care determina o schimbare. Astfel, oricine gaseste o solutie la o problema da dovada de creativitate, fie ca e artist, publicitar sau inginer la o centrala atomica.

“Trebuie sa iti pui probleme inainte ca ele sa apara. Stiu ca suna complicat si ciudat treaba asta, dar asa trebuie sa fie in esenta omul din creatie. Un om care isi pune probleme chiar si atunci cand ele nu exista. El ar trebui sa fie omul care impinge lucrurile inainte si care, prin ceea ce face, sa aiba chiar un rol educational, sa formeze opinii. Publicitatea e pentru oameni care poseda aceasta automotivatie de a avea idei”, a spus Liviu.

Apoi s-a discutat daca o idee buna, valoroasa, vine in urma inspiratiei. In aceasta problema, Liviu Turcanu a explicat ca ideile apar in urma unui lung proces de "cautare creativa", care implica un efort consistent din partea echipei de creatie: research asupra consumatorului si a produsului, studiu asupra obiceiurilor de consum, intelegerea diferentiatorului de brand si altele. Dupa ce e finalizat acest proces, apare inspiratia.

Pentru ca o idee buna care nu e vanduta suficient sau deloc se transforma intr-o idee buna care nu mai conteaza, un mit care i-ar putea speria pe unii creativi este cel care spune ca "cel care vinde ideea catre client este creativul". Liviu Turcanu a spus ca lucrurile nu trebuie sa stea neaparat asa, iar cel care vinde ideea catre client trebuie sa fie cel care se pricepe cel mai bine la asta, fie care face parte din echipa de creatie, client service sau strategie. Astfel, varianta corecta ar fi: Creativul trebuie sa vanda mai intai catre echipa de creatie, apoi catre head-ul de creatie si strategie. Apoi, daca poseda calitatile necesare, catre client.

Ultimul mit discutat la training a fost "un adevar bine spus va convinge cu siguranta publicul tinta si clientul". In urma diverselor experiente, Liviu Turcanu a spus ca un adevar bine spus nu convinge intotdeauna, iar research-ul nu ofera solutii la intrebarile oferite de creatie, ci este doar o polita de asigurare.

Programul de talent scouting IQads Kadett este organizat de IQads cu sprijinul agentiei-partener Mercury360. Cadetii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare, testul fiind disponibil pe site-ului programului -www.IQadsKadett.ro.

Odata admisi in program, cadetii participa la o serie de training-uri si prezentari de case study-uri organizate special pentru ei in Clubul Kadett, aflat in sediul IQads. In plus, cadetii primesc invitatii la evenimente ale industriei, carti de specialitate, precum si sansa de a beneficia de stagii de practica in agentii si companii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Companii

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related