[AdBreak #42] Micutzu': "In general, glumele pe care le fac sunt improvizate pe scena"

[AdBreak #42] Micutzu': "In general, glumele pe care le fac sunt improvizate pe scena"

In cadrul panelului Inspiration de la AdBreak #42, l-am cunoscut pe Micutzu’ (Cosmin Nedelcu). Inca din primul minut Micutzu’ a dezvaluit ca sursa inspiratiei lui sunt lucrurile care i se intampla in fiecare zi sau in formularea plina de modestie a actorului: “Eu traiesc si inspiratia se pogoara asupra mea”.

Dupa care Micutzu' hotaraseste sa imprastie perdeaua de mister si povesteste despre una dintre tehnicile sale de atragere a inspiratiei: “Eu am terminat actorie la UNATC si acolo am fost invatati sa urmarim foarte mult comportamentul uman. Si de-acolo si anumite lucruri. In momentul in care observi un om pana la capat, ajungi sa-i preiei obiceiuri si unele sunt foarte amuzante. Si asta fac si la stand-up: anumite personaje pe care le-am intalnit, anumite personaje pe care le-am gandit si pe care le-am creat”.

Fara teama ca ar putea falimenta industria de stand-up, Micutzu’ recunoaste ca oricine ar putea face o gluma. Totusi, ar fi un o caracteristica anume care stimuleaza inspiratia comediantilor: “E o reteta, practic, pentru o gluma. Intotdeauna exista o reteta pentru o gluma, dar putini au curajul”. Alaturi de curaj, Micutzu' se foloseste bine si de improvizatie. Motiv pentru care multe dintre materialele lui sunt inspirate chiar de publicul care vine sa-i asculte glumele: “In general, glumele pe care le fac sunt improvizate pe scena. Sunt personaje care vin in sala de spectacol si eu ii vad si de acolo vine improvizatia”.

Micutzu a fost protagonistul unor virale pentru Efix (Concert la InjectoareEfixmas Party 01 si Efixmas Party 02) sau mai recentul Nefiltrat vs Fresh, pentru Bergenbier. Despre colaborarea cu oamenii din industria publicitatii, contrar asteptarilor unui public sceptic, Micutzu’ a descris relatia cu Odyssey ca fiind relaxata. Actorul s-a bucurat de libertate din partea creativilor, a improvizat in voie: “Pai, la filmare am avut norocul ca am avut mana libera. Practic, toata filmarea de la Efix a fost improvizata. A fost facuta in jumatate de zi. Am avut foarte mare noroc ca la casting au fost trei baieti acolo, la figuratie, pe care bineintes eu i-am ales perfect, glumesc, … am avut foarte mare noroc de fetele lor. Ca ce-am facut eu acolo nu cred ca a fost ‘wow’”.

Clipurile “Concert la injectoare” si cele doua “Efixmas Party” s-au bazat foarte mult pe improvizatie, potrivit lui Micutzu’. In timp ce conceptul primului viral a fost “injectoare atat de curate incat poti canta la ele”, celelalte doua au fost menite ca felicitari de Craciun adresate clientilor Rompetrol. In ambele cazuri, cateva ore mai tarziu si alte cateva chei si bormasini bine plasate au dat nastere la trei dintre cele mai apreciate clipuri online ale anului 2010.

Despre cum se face un viral, Micutzu' a zis: “Cred ca un viral apeleaza foarte mult la sinceritate. E o chestie sincera acolo, ceva care spune 'wow, ditamai produsul - cuptorul cu microunde care naste pitici gratis' nu are sanse sa devina viral”.

Si pentru ca Ana n-a uitat ca Micutzu’ a lucrat cu doua agentii pentru lansarea unor virale, l-a pus sa faca un sumar ar diferentelor si asemanarilor intre colaborarea cu Odyssey si Leo Burnett. Iar Micutzu' s-a conformat reamintind de colaborarea relaxata cu Odyssey si povestind cate ceva din culise despre viralul pentru Bergenbier: “A trebuit sa fac versurile la ambele parti … Eu le-am compus, dar dup-aia s-au schimbat. Pentru ca Leo Burnett a fost in pozitia clientului si clientul, probabil stiti ca zice cateodata: ‘nu imi place chestia asta si o sa facem cum vreau eu’“.

Dupa experienta cu oamenii din industrie Micutzu’ pare sa se fi acomodat foarte bine cu stilul asta de lucru: ”Domnule, e frumos prin publicitate. Mai beau o cafea gratis, o apa. Bun simt. Toata lumea: ‘Micutzu’, fa-ne si noua un viral’. Da, sigur, cum sa nu!”.

Si, in ciuda faptului ca actorului ii e greu sa lase umorul la o parte, cand vorbeste despre glume Micutzu’ devine brusc serios: “Nu, la glume e altfel. Cand faci o gluma, ai nevoie de un timp pentru ca gluma respectiva sa creasca. Deci ea nu e din prima ‘wow’ si are nevoie de un timp, gluma creste la un moment dat. Si asa ajungi sa ai o ora, doua, trei de material si poti sa faci glume peste tot”.

Dupa care revine la tonul obisnuit si raspunde la intrebarea “Ce faci cand nu mai ai inspiratie?”. Micutzu': “Cand nu mai am inspiratie, sincer, astept sa-mi vina. Vorbesc serios. Pentru ca n-ai cum sa fii agresiv cand e vorba de inspiratie. Nu pot sa ma sugrum ca sa vina… Ea vine, sau nu”. Dupa alte sapaturi (sugestia Anei: “Te duci cu metroul…”), Militaru descopera: “Eu nu sunt atat de muncitor incat sa lucrez efectiv incat sa vina inspiratia. Prefer sa merg cu taxiul si daca se intampla sa merg cu metroul, daca se intampla sa am accident cu taxiul, sau altceva … deci, practic, Dumnezeu imi face mie glumele”.

Micutzu’ incheie primul panel cu un raspuns la intrebarea “Ce crezi ca ar trebui sa faca oamenii din publicitate care au ramas fara inspiratie?”: “S-o astepte”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related