[Training IQads Kadett] Daniel Dobrin le-a povestit cadetilor despre campaniile Propaganda premiate la "10 ani de creativitate romaneasca"

[Training IQads Kadett] Daniel Dobrin le-a povestit cadetilor despre campaniile Propaganda premiate la "10 ani de creativitate romaneasca"

Dupa o introducere din partea Adrianei, project manager IQads Kadett, despre cele 15 premii castigate de Propaganda la gala "10 ani de creativitate romaneasca", Daniel Dobrin (Copywriter, Propaganda) a prezentat din culisele catorva dintre campaniile pentru care a lucrat si care au fost declarate castigatoare la gala.

Daniel a povestit mai intai despre spotul "Jumatatea mea" pentru Del Mar Spa & Fitness, care se termina cu indemnul "Din 480 de portite ti-a mai ramas una singura. O portita mica. Asigura-te ca o sa incapi pe ea”. Dupa portia obligatorie de ras din sala, Daniel a inceput cu prezentarea "making of" –ului Rienergy.

Dupa ce am vazut mai intai cum arata schemele si schitele unui copywriter, am aflat ca pana la urma conceptul a fost o combinatie a doua idei: Rienergy face din "tine" un "supertine", iar partea de "super” nu-ti da puteri "superextraordinare", ci te ajuta sa continui in acelasi stil ca pana atunci.

"E un schimb de mailuri pe cateva saptamani. Se intinde intre noi si directorul de creatie. Si head of copy si alti sefi care ne coordoneaza. Si trebuie sa ne intalnim si cu cei de la Client Service sa ne spuna si ei niste lucruri esentiale de la client", a zis Daniel Dobrin inainte sa ne spuna cam cate modificari i se fac, de regula, ideii originale.

Inainte de filmare s-a facut un casting pentru batrane, un casting pentru pisici si chiar un casting pentru copaci. Dar nu inainte ca regizorul sa faca un moodboard prin care sa explice in imagini cum urmeaza sa arate scenariul. Filmarea celor doua spoturi a durat o zi, pe parcursul careia echipa a aflat parerea batranei din spotul "Pisica” despre Rienergy: "are ness, lamaie, apa si ceva indulcitor".

Spoturile radio realizate de Propaganda pentru Rienergy au avut un scenariu clar definit: un reprezentant al agentiei suna la acelasi numar de telefon de mai multe ori, se facea o propunere aberanta ca: "Vrem ca taximetristii dumneavoastra sa conduca taxiurile imbracati in doze de Rienergy” sau "Vrem sa transmiteti prin statie urmatorul mesaj: ’Toti taximetristii de zi beau Rienergy noaptea’” si asteptau reactiile spumoase din partea operatoarelor. Existau doua variante de raspuns: fie operatoarele refuzau ofertele indignate, fie ofertele ajungeau la directorii de vanzari care incercau sa negocieze o colaborare.

Prezentarea culiselor Rienergy a fost obligatoriu urmata de un val de rasete care incepea ca la comanda de undeva din coltul din stanga fata al salii. In schimb, pentru prezentarea proiectului Undercloud s-a facut liniste din nou. Proiectul, cu sponsor principal Vodafone si cu un buget foarte mic, a avut doar patru zile de promovare. Si pentru ca proiectul avea nevoie de o expunere cat mai mare la publicul tinta, promovarea nu a putut fi decat online.

Au ales directia strategica "teatru din viata ta”, au vandut ideea ca "Singura piesa de teatru la care esti incurajat sa-ti deschizi telefonul" (pentru ca piesa era disponibila pe Facebook, smartphone-urile si internetul mobil de la Vodafone veneau in sprijinul pasionatilor de teatru), dupa care s-au apucat de programare. Care, spune Daniel, a durat doua zile si doua nopti pentru ca era o aplicatie cu un algoritm avansat, care plasa comentariile si fotografiile intr-un cadru ca de teatru, cu un delay de doua ore.

"Am avut doar patru zile de promovare. A fost la inceput un teasing. Puteai sa-ti rezervi loc in sala. Sa-ti iei bilete cu un prieten (...) Nu am putut sa facem in timp real pentru ca Facebook-ul se updateaza la un minut. Si atunci ar trebuit sa facem o aplicatie si un algoritm destul de complicat", a spus Daniel Dobrin.

Piesa de teatru a rulat pe pagina de Facebook Vodafone, folosind aplicatia special creata de Propaganda. Replicile fusesera introduse de actori cu doua ore inainte, aplicatia a transformat replicile si fotografiile din piesa in coduri, iar piesa a fost redata la momentul anuntat online, pe Facebook.

Inainte de lansarea aplicatiei, Daniel si Mihai Gheorghe (Art Director, Propaganda) au mers sa o testeze la sediul agentiei, intr-o zi de weekend. Dar, inainte de asta, au testat capacitatea lor de a fi persuasivi cu echipa de la BGS care venise sa intervina in forta dupa ce cei doi formasera codul de acces gresit.

Si pentru ca tot eram la capitolul anecdote amuzante, Adriana a intrebat care a fost drumul lui Daniel pana la jobul de copywriter pentru Propaganda. Daniel a povestit despre cele 5 firme pentru care a lucrat si care au dat faliment de-a lungul timpului. Prima data cand a facut copywriting a fost cu ocazia ADfel, eveniment de publicitate neconventionala organizat de IQads, cand a participat la un concurs de idei pentru mai multe branduri si a castigat. Ceea ce l-a determinat sa-i inmaneze sefului de la vremea respectiva demisia cu mesajul "Eu vreau sa lucrez in publicitate”. Daniel a mai lucrat si in teleshopping si printre cele mai bune vanzari ale sale, si-a amintit el, a fost 'cardul exclusivist cu reduceri', care nu avea nici o reducere pe el. Si-a amintit apoi de cursul de grafica pe calculator obtinut prin biserica catolica, de cursul scolii ADC*RO, sponsorizat de seful lui la momentul respectiv si de campania de autopromovare din timpul scolii cunoscuta ca "Superscandal: Pila si Serban se cearta pe un student al Scolii ADC".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related