Povestile a 16 lucrari finaliste din competitia PUMA T7 The Creative Factory

Povestile a 16 lucrari finaliste din competitia PUMA T7 The Creative Factory

Perioada de vot a competitiei de design PUMA T7 The Creative Factory este in plina desfasurare de doua saptamani. Dupa o perioada de 35 de zile, in care creativii au putut sa isi inscrie modelele de design pentru legendara jacheta PUMA T7, care a ramas aproape nemodificata din anul crearii 1969, 201 lucrari au fost aprobate pentru a fi votate de catre juriul profesionist si publicul larg.

Temele lucrarilor inscrise in competitie sunt diverse si inedite. Unii participanti au abordat strict teme ecologice care promovau responsabilitatea sociala, altii au avut ca inspiratie viata urbana si subculturile ei iar unii si-au lasat imaginatia sa zboare pur si simplu si au inscris desene abstracte cat mai colorate.

Unii concurenti au decis sa se bazeze pe o singura lucrare in concurs, iar altii au inscris cat mai multe lucrari, astfel avem un concurent cu 12 lucrari finaliste. Noi am incercat sa aflam ce s-a ascuns in spatele procesului creativ, daca au intampinat dificultati si care au fost inspiratiile unor participanti cu cele mai multe lucrari finaliste in competitia PUMA T7 The Creative Factory.

Am vrut sa fac ceva total diferit fata de ce au urcat ceilalti concurenti pana in acel moment

Adrian Limbasan a facut multe schite pe hartie inainte sa inscrie in concurs o lucrare, a selectat modelele care ii pareau potrivite pentru a fi inscrise in concurs, iar apoi a implementat schitele alese, la care a adus diverse modificari pe parcursul procesului de creatie.

“Timp de o saptamana, am facut diverse modele pe hartie cu forme cat mai diferite si mai ciudate si cu texturi diferite din care am ales lucrarile inscrise in concurs (Puma Multicolor, Puma Dimensions, Blugi + raiati).”

 

“La lucrarea Peace am pornit de la o idee total diferita fata de ceea ce a iesit. In prima faza am vrut sa fac logoul PUMA sa iasa din partea de jos a jachetei, insa parca avea forma unei pasari si practic de aici a venit ideea cu porumbelul pacii, din care am facut inca o lucrare pentru tema Sustainability.”

 

“Alegerea temei depinde in ce stare de spirit sunt”

“Am tinut cont si de tehnicile de inscriptionare a materialelor textile si nu am folosit gradienti, efecte, maxim 5 culori clare.”

Neacs Vasile a folosit schitarea in creion, tableta grafica, dar si metoda de redesenare in vector. Lucrarea lui finalista favorita este Cyber PUMA, pe care a creat-o cand era foarte bine dispus, iar acest lucru se vede, spune Vasile.

 

“Singura dificultate pe care o intampin cand incep sa creez un design este acea prima linie pe care o pun pe coala. De acolo totul incepe sa prinda forma.”

“Dupa ce imi gasesc oarecum inspiratia, procesul de executie e cel care ma intoarce pe toate partile. Intotdeauna plec de la o idee, o materializez, o modific putin, intre timp imi vine in minte o alta idee, incerc sa o pun in design, iar cand ajung la final, termin cu ceva complet diferit fata de ideea de la care am plecat.” Asa au decurs lucrurile in cazul lui Razvan Buruiana care are in competitie 7 lucrari finaliste.

 

“Am pus in practica idei preluate de ceva timp din fotografie sau mediul ambient” 

Roxana Burducea ne-a povestit semnificatiile celor 11 lucrari finaliste in concurs. “SeriaPuma T7 "Trigger" este un manifest impotriva violentei, indiferent de natura ei. Armele de foc mi s-au parut cele mai elocvente pentru a reda ideea de agresivitate, fie ea verbala sau fizica. Design-ul pentru Trigger 2 se doreste a fi un steag alb care sa atraga atentia asupra faptului ca violenta este de cele mai multe ori lipsita de o motivatie onorabila.”

 

“Seria Puma T7 "Traveller" este rezultatul suprapunerii de forme si linii prezente in imaginile cartografice. Astfel jacheta Puma T7 devine un punct de reper pentru oricine isi doreste un obiect vestimentar demn de incredere in orice situatie. Cromatica utilizata se regaseste in imaginile surprinse de la mare inaltime, deconspirand elemente geografice care in alte situatii ar ramane insignifiante.”

 

Celebrate Urban Poetry este un tribut adus poetilor din underground-ul romanesc. Designul acestei jachete presupune imprimarea numelor poetilor carora li se aduce tributul, precum: Guess Who, Cheloo, Deliric, Ombladon, Grasu XXL, Junky, Raku, FreakaDaDisk si multi altii.

Asa cum fiecare are cate un cod ADN inedit, nici jacheta PUMA T7 nu putea sa ramana fara unul, asa ca un concurent s-a gandit sa il creeze tocmai pe macheta acesteia.

Printre lucrarile finaliste din competitie se regasesc lucrari care celebreaza egalitatea, dragostea, libertatea, reciclarea deseurilor in mod corespunzator si incetarea discriminarii.

Evaluarea lucrarilor finaliste va fi facuta de catre doua jurii, in perioada de voting: juriul publicului larg, care reprezinta 40% din media finala si juriul profesionistilor care reprezinta 60% din media totala.

Orice utilizator cu un cont IQads valabil poate acorda din contul sau, prin sistemul de votare IQads, cate un vot uneia sau mai multor lucrari admise in competitie, pe care le apreciaza. Dintr-un cont de utilizator, o lucrare poate fi votata cel mult o data, dar un utilizator poate vota oricate lucrari din competitie aici.

Despre PUMA T7

PUMA T7 este o jacheta creata in 1969, re-editata in fiecare an in culori diferite, dar pastrand per total aspectul retro. Ea face parte din colectia PUMA Archive si e realizata 100% din poliester reciclat. Numele de T7 vine de  la unul din elementele distinctive, banda de pe maneca, ce masoara 7 cm in partea superioara, de langa guler.

Despre PUMA The Creative Factory

PUMA The Creative Factory este o initiativa ce se adreseaza oamenilor ce vor sa se implice in designul produselor pe care le poarta. In 2010, fabrica de creatie si-a deschis portile prin aducerea in Romania a "unui mini-laborator de creatie" de pantofi, prezent acum in magazinul PUMA din Mall AFi Cotroceni. Intreaga "opera" se pre-vizualizeaza printr-o aplicatie de iPad prin care poti da share designului tau pe conturile de socializare, ca sa admire si altii maiestria cu care ai imbinat culorile si texturile tenisilor.In 2011, initiativa se extinde si asupra articolelor de imbracaminte, astfel incat prima care intra in procesul de creatie este jacheta simbol a brandului PUMA, jacheta T7.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related