Roxana Memetea despre work-ul Brandstalk in 2011

Branduri din portofoliul Brandstalk active in 2011

In 2011, majoritatea clientilor nostri au fost activi pe tot parcursul anului, la care am adaugat diverse proiecte punctuale. Ritmul a fost unul foarte alert in retail, banking-ul s-a mai dezmortit, precum si zona de FMCG, intrucat cererea de consum a persistat.

Tipuri de campanii in 2011

Ca pondere, am avut mai multe campanii de produs, lansari, aniversari si mult mai multe proiecte de packaging decat in alti ani. Cred ca avem un semnal din piata ca business-urile solide sunt in cautare permanenta de cota de piata si se focuseaza pe extinderea portofoliului de produse sau extensii de brand. In aceasta perioada sunt mai greu de obtinut cresteri miraculoase, asa ca toti clientii sunt obligati sa inoveze si sa-si foloseasca intuitia mult mai mult decat in alti ani.

Am comunicat mai mult oferte de produs si mai putin promotii cu mecanisme clasice de castig. Presiunea pe cosul de cumparaturi este mare si suntem intr-o etapa in care consumatorul isi permite cat mai putine "experimente". Apetitul romanilor pentru nou e ridicat, dar trebuie cu adevarat ca produsul sa atraga mai mult atentia asupra sa: fie printr-un pret competitiv, fie o impachetare relevanta in raport cu nevoile consumatorilor. Consumatorul nu stie intotdeauna ce isi doreste, dar poate fi convins la locul de vanzare prin eforturile echipei de promoteri sau prin forta mesajului, dar mai ales prin oferta in sine.

In plus, odata cu dezvoltarea tehnologica, mecanismele clasice de tip SMS, CP-OP au devenit un pic depasite pentru ca timpul de asteptare a reward-ului este mare, consumatorii dorind sa obtina ceva palpabil cat mai repede. Concursurile in social media prind amploare, precum si tehnica de "collect and win", ce implica o poveste pe termen lung. Un exemplu concret dintr-o campanie implementata recent de noi este gimmick-ul cu albumul aniversar "Hipercolectia Cora".

Media folosite in campanii

TV-ul si OOH-ul s-au folosit in continuare pentru awareness, combinate cu proiecte speciale pe online si abordari neconventionale. Bineinteles, social media a fost pe agenda tuturor, dar inca nu exista alocarea de bugete necesara pentru a sustine un continut relevant care sa implice consumatorii la un alt nivel.

Pe scurt, unii clientii vor proiecte online pentru ca vor sa faca ceva rapid, ieftin, sau chiar gratis, si cu rezultate spectaculoase... or, pentru a iesi din banalitate si a face mai mult decat un banner sau o pagina de Facebook, este nevoie de un concept generos, de idei spectaculoase si de niste executii care sa prinda consumatorul... or asta nu se poate fara timp si bani :)

Cerintele clientilor

Solutii smart care sa vanda produsul si viteza mare de reactie. Se simte schimbarea de mindset cauzata de criza economica; am remarcat atentia sporita in ceea ce priveste investitia bugetului de comunicare.

Modificari in bugetele de creatie si de productie alocate 

Cu siguranta bugetele sunt mai mici decat in alti ani, presiunea pe pret fiind una mare. Se poate observa cu ochiul liber ca numarul productiilor a scazut, precum si valoarea investitiilor pe un proiect. In schimb, zona de productie audio-video s-a reinventat prin cresterea continutului video pentru online.

Modificari in departamentul de creatie

Numarul oamenilor a ramas constant, cu mici modificari inerente din evolutia oricarei agentii.

O concluzie despre industrie in 2011 

Un an in care devine evident faptul ca evolutia tehnologiei aduce schimbari majore in ceea ce priveste modelul de comunicare. Modelul de business se schimba, modelul de marketing se schimba si implicit modelul de comunicare si interactiunea consumatorilor cu brandurile. Revolutia social media a schimbat fundamental modul in care oamenii interactioneaza cu informatia si implicit cu brandurile si publicitatea.

In viitor nu o sa mai putem vorbi de comunicarea unilaterala dinspre brand catre consumator, ci de o conversatie continua in care consumatorul are un rol decisiv. Contentul si ideile mari vor juca un rol major, asadar fiecare agentie si client se vor lupta sa gaseasca un mix bun intre intersectia dintre continut, creativitate, publicitate si tehnologie. Nevoia de a combina tehnologia cu creativitatea va fi pe agenda tuturor, fie ca vorbim de agentii de creatie, media, PR sau digital. Cred ca vom vedea multe "schimbari la fata" in urmatoarea perioada pentru ca agentia de creatie clasica nu mai poate supravietui in noul context. Trebuie sa se reinventeze, n-are de ales.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related