Raluca Ciupercescu despre work-ul Sister in 2011

Branduri din portofoliul Sister active in 2011 

Dintre brandurile clientilor existenti, cam toate – in proportie de 90%. Li s-au adaugat anul acesta nume noi si colorate – majoritar branduri internationale, fie intrate acum pe piata din Romania (cum este cazul Rafael&Sons, cu prima campanie de advertising facuta vreodata in Romania pentru diamante), fie inexistente la noi, dar active pe alte piete  (spre exemplu NexLevel - o retea de retail din SUA, sau un brand de bere din… Etiopia).

Tipuri de campanii desfasurate in 2011 

Foarte multe tactice. Absolut de asteptat pe o piata in criza, in care consumatorul cere tot mai multe motive, tot mai rationale, pentru a schimba un produs din raft cu una din putinele bancnote ramase in portofel.

Am avut insa si marci care au rezistat cu stoicism impulsului de a da un feedback pripit crizei si au optat pentru o consolidare a imaginii de brand si pentru extinderea vizibilitatii in medii pe care anterior le accesasera sporadic sau deloc.

Au fost si promotii, si cred ca pe zona asta s-au simtit cele mai multe presiuni pentru a gasi mecanisme cat mai simplificate – orice efort suplimentar cerut consumatorului este perceput ca un potential risc de a-i pierde interesul si participarea. Creativitatii i-a luat locul o atentie crescuta acordata  consumatorului.

Media folosite in campanii 

Multa comunicare "la locul faptei", in retail. Pentru ca avem de-a face cu un consumator care, din ce in ce mai des, ia decizia la raft, in urma compararii atente.

TV in parametri normali. Print in scadere dramatica. Online in crestere.

Premii castigate 

Effie si anul acesta, tot cu Bucegi. La altele nu am participat.

Cerintele clientilor 

Eficienta. Rezultate masurabile cat mai rapid. Viteza de reactie.

Modificari in bugetele de creatie si de productie alocate 

Ca si consumatorul final, clientul a devenit si el mai atent la fiecare bancnota alocata comunicarii. Si mai atent la ce se mai afla pe raft, alaturi de produsul sau. Si mai pornit, daca nu sa "taie" din buget, sa il negocieze cat mai bine.

O concluzie despre industrie in 2011 

La nivel uman, 2011 a fost poate o lectie. Oamenii sunt fortati sa se responsabilizeze. Nimic nu se mai castiga usor. Invatam sa fim mai atenti, sa rezistam mai stoic, sa avem rabdare sa ascultam, sa iesim din coconul de comoditate al solutiilor cliseu. Ne maturizam.

La nivel creativ, a fost un an de sacrificiu (cu marea exceptie a Cannes-ului castigat de McCann).

La nivel financiar, a fost un an tensionat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related