Costin Radu despre work-ul The Geeks in 2011

Branduri din portofoliul The Geeks active in 2011

Doncafe (Strauss), Lenor Parfumelle (Procter&Gamble), Groupama Asigurari, Hervis Sports, Forbes (Adevarul Holding), Pilot Frixion (Dacris), Zile si Nopti, Audi, Stalinskaya (Prodal), Rose Mary (Prodal), Cashcow.ro, SuperBingo Metropolis si IQads.

Tipuri de proiecte implementate si proportia in care au fost realizate

Asa cum era de anticipat, clientii au cerut foarte mult Facebook datorita cresterii numarului de utilizatori, dar si a timpului petrecut de acestia in cea mai mare retea sociala. Astfel, am dezvoltat foarte multe aplicatii pentru Facebook si am inceput sa producem foarte mult continut dedicat utilizatorilor retelei (estimativ, 90% din brief-urile sosite in agentie anul acesta au cerut cel putin o componenta mica de Facebook). In acelasi timp, am lucrat in proportii egale campanii online care au inclus productie video, proiecte speciale pe diferite site-uri, dezvoltare de microsite-uri si, nu in ultimul rand, proiecte ceva mai complexe de publishing. Cu mandrie si incantare am dus la bun sfarsit si coordonat cateva proiecte din doua categorii aflate la inceput pentru majoritatea clientilor: mobile advertising si research online. Intre proiectele mai exotice pentru o agentie de digital, la cererea clientului, s-a aflat campania pentru pixurile Pilot Frixion, care a inclus creatia unor spoturi tv si a unor executii outdoor. Asta pentru ca am dezvoltat in prealabil strategia de comunicare a brandului pentru piata locala.

Impartirea bugetului pe proiecte

Veniturile agentiei au venit, in proportii aproximativ egale, atat din zona de idei (strategie si creatie), cat si din productie pentru web. Proportia este probabil de 55% versus 45% in favoarea productiei, indiferent de tipul acesteia (video, redactarea de continut, bannere, programare etc).

Modificari de bugete

Din ce am remarcat noi, majoritatea bugetelor pentru online cresc. Incet, dar sigur. Nu vorbim de cresteri foarte mari fata de anii anteriori (am fost intr-o continua criza si anul acesta), dar proportia internetului si a digitalului in bugete creste, in cele mai multe din cazuri. Motivele sunt evidente.

Cerintele clientilor

Clientii care au ajuns la noi au ajuns pentru ca au cautat, in primul rand, gandire strategica. Pentru ca foarte multe din proiectele din mediul digital sunt experimentale, clientii au nevoie sa stea de vorba cu oameni care, dincolo de faptul ca pot executa proiecte, pot sa inteleaga probleme de marketing si felul in care functioneaza comunicarea. Si ne place sa credem ca noi suntem genul de oameni pe care clientii ii cauta.

Premii ale agentiei

Pentru ca a fost primul nostru an de existenta, am inscris doar la festivalurile locale: Webstock si Internetics, unde am obtinut premii pentru cea mai buna aplicatie de Facebook a anului (Webstock), cel mai bun banner al anului (Internetics), precum si alte premii pentru dezvoltarea de comunitati pe Facebook, proiecte speciale, aplicatii de Facebook (toate la Webstock). De asemenea, am avut si vreo 2 nominalizari pentru proiecte de webdesign (Internetics).

O concluzie despre publicitatea online in 2011

Din punctul meu de vedere, publicitatea online din 2011 a fost marcata foarte puternic de Facebook. Nu ma refer aici numai la faptul ca foarte multe proiecte au avut centrul pe Facebook, ci si la faptul ca, in majoritatea campaniilor desfasurate, indiferent de tipul de proiect, de categorie sau de idee, Facebook a fost in top 3 referrals pe fiecare campanie. Cred ca entuziasmul cu privire la Facebook va continua si in anul urmator si, de asemenea, ma astept sa incepem sa vorbim din ce in ce mai mult in perioada care urmeaza de campanii prin si pentru device-urile mobile (telefon sau tableta). Doar suntem cu totii geeksi dupa asta ...

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related