[AdLife] Liviu David: "In liceu eram tipul ala in camera caruia se adunau toti sa joace jocuri, sa asculte muzica sau sa faca experimente tampite"

[AdLife] Liviu David: "In liceu eram tipul ala in camera caruia se adunau toti sa joace jocuri, sa asculte muzica sau sa faca experimente tampite"

Dupa mai mult 20 de ani de creativitate exploatata doar de colegi de scoala si prieteni, Liviu David si-a inceput cariera in advertising, aniversand anul asta 16 ani de casnicie cu jobul. Dar pana sa ajunga aici, a trecut prin mercur si clor, la Combinatul Petrochimic Borzesti, a facut armata, a studiat geologia, a castigat primele premii internationale pentru Romania la Portoroz in 1998, a lucrat in Australia, s-a intors in Romania la Next Advertising si a mai castigat niste premii. Aflam azi la AdLife despre cateva dintre experientele lui de pana acum: 

Numar de ani creativi: 16 ani platiti. Considerand ca am fost creativ de la 3 ani, cand mi-au dat creioane si caiete sa stau cuminte intr-un colt sa desenez, mai adaugati 22 de ani neplatiti.

Am copilarit pe strazile din Tg. Ocna, Caracal, Slatina, Giurgiu, Bucuresti.

Cand eram mic, voiam sa devin cercetator, biolog, operator de film si televiziune.

Am chiulit de la majoritatea cursurilor din facultate. In Generala nu prea am chiulit. La liceu mai fugeam de la Atelier. Am fugit si de la alte ore, mai rar, cand se facea vinul la Daniel si ne strangeam toti in team-building acolo.

Am castigat primul salariu de la Combinatul Petrochimic Borzesti unde am facut chestii periculoase care tineau de meseria de electrician intr-o uzina chimica. Adica demontam motoare intr-o sala unde ploua cu mercur, le caram prin nori de clor si balti de acid sulfuric, apoi le reparam in atelierul cu stalactite de soda caustica. M-am bucurat cand m-au luat in armata, era mult mai sigur acolo si l-am cheltuit nu mai stiu pe ce, dar tare as fi vrut sa-mi iau o bormasina. Cine avea o bormasina era meserias.

Cand o sa am multi bani si nu o sa mai fiu nevoit sa muncesc, o sa stau intr-o casa in padure si o sa vad toate filmele din lume, pe cel mai tare sistem audio-video care exista.

As fi vrut sa mi se fi spus mai devreme ca oamenii nu sunt asa cum apar in carti. In realitate nu exista (multe) personaje pozitive perfecte care sunt in stare sa moara pentru onoare si principii. Cartile mint.

Imi amintesc si acum ziua in care am aflat ca am luat la facultate. M-a anuntat comandantul, usor ingrijorat sa nu imi descarc arma de bucurie. Eram de garda, in Armata.

In liceu eram tipul ala in camera caruia se adunau toti sa joace jocuri, sa asculte muzica sau sa faca experimente tampite. Tipul ala cu preocupari ciudate, in care ii atragea si pe ceilalti.

Relationship status cu publicitatea: Nu stiu sa fac altceva mai bine, asa ca trebuie sa raman insurat cu publicitatea.

Primul meu job in publicitate a fost de copywriter la D'Arcy.

In paralel, mai lucrez pentru niste prieteni.

Primul brief la care am creat ceva de care am fost multumit e si primul proiect la care am lucrat: Pepsi sticla returnabila. Am facut aproape tot: textul, vizualul... Inca mai desenam pe vremea aia.

Cea mai tare campanie internationala (in opinia mea) este "Don't let your phone ruin your movie" semnata Orange, pentru ca iti trebuie niste cojones imense sa te auto-ironizezi in felul acesta ca om de marketing.

Cea mai tare campanie din Romania cred ca a fost Unirea (m-am abtinut sa dau exemplu vreo campanie a mea). A fost prima care a aratat muncitorul roman asa cum este si a generat un intreg stil realist publicitar, pentru foarte multi insuportabil dar extrem de magnetic.

"Visez sa castig un premiu la" as reformula "Nu m-ar deranja ceva la Cannes."

Nu stiu cine are cea mai buna comunicare de brand, dar mie imi place foarte mult IKEA. Nu campaniile de la noi desigur, ci cele din tari mai smechere. Imi pare rau ca pe noi romanii ne considera prea prosti pentru a ne face cadou astfel de campanii, desi IKEA vinde de rupe in tara noastra.

Ad-urile mele favorite:

Spoturi TV: Spotul cu embrionul pentru Mercedes.

The Truth. Pentru ca e o lectie de copywriting, care n-are nevoie de nici un gimmick de productie.

Spot online: Seria Old Spice - Hello Ladies, I'm on a Horse, Swan Dive si apoi seria de raspunsuri la comentariile de pe YouTube - si nu doar pentru efecte speciale, ci si pentru textele extraordinare.

Print: VW Overtake Faster imi vine acum in minte, e una dintre preferate. Ma face mereu sa zambesc.

Altele: Campania pentru Glide Dental Floss, iata cateva aici:

Cartea de care spun ca e preferata mea este Pendulul lui Foucault.

Cartea care este de fapt preferata mea e Toate panzele sus.

La mine in history-ul de la browser apar cel mai des: IQads, Next mail, Yahoo! mail.

Dau mai tare cand aud melodiile de la Depeche, AC/DC.

As vedea de 10 ori filmul Lord of the Rings.

Incerc sa nu ratez nici un episod din Person of Interest.

Cand nu lucrez, imi place sa vad filme, dar nu prea am timp...

Poate dai peste mine la targul de vechituri.

Colectionez fosile, vechituri, monede.

Cheltuiesc prea mult pe scule de tot felul, pe care nu le folosesc. Cum ar fi bormasina...

Fac putine poze "io la...", prefer mai degraba peisajele fara personaje, sau alte personaje in afara de mine. Noua Zeelanda, Australia, New York, UK, Africa de Sud.

Pierd prea mult timp cu colectii care nu intereseaza pe nimeni.

Poza de pe Facebook care a primit cele mai multe like-uri este aceeasi vesnica poza cu sapca, pusa de baietii de la IQads. Probabil sapca e cea care a primit cele mai multe like-uri.

Statusul de pe Facebook cu cele mai multe like-uri este: La naiba, ma puneti sa fac prea mult research pe Facebook... Nu stiu si nu ma intereseaza sa adun like-uri, prefer un "ba, misto chestia aia" in persoana.

O replica buna de agatat: ma abtin, ca vor fi consecinte...

O poza din alta perioada: Nu am tinut Oracol (ala era pentru fete!), dar am facut tot felul de exercitii creative: caricaturi si epigrame, compuneri-roman pe care le citeam in ora de dirigentie, serii de desene cu subiecte stranii si comics in care colegii de clasa erau protagonistii. Alaturat unul din cadrele caietului cu comics, eu sunt cel din dreapta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related