Reclame pentru sezonul de raceala incapatanata si stomac burdusit

Reclame pentru sezonul de raceala incapatanata si stomac burdusit

Cand ne gandim la decembrie ne gandim, printre altele, la raceala si mancare multa. Cu alte cuvinte, odata cu decembrie a venit sezonul pliculetelor de Coldrex si servetelelor nazale si a testarii ingeniozitatii romanilor in materie de transformat porcul in feluri de mancare. Si cum majoritatea romanilor raciti prefera sa se trateze acasa, iar in ceea ce priveste mancatul de sarbatori nu se prea sfiesc (asa cum vedeti in studiul realizat de SMARK Research impreuna cu ISRA Center de aici), e o perioada perfecta in care brandurile de medicamente sa se straduiesca sa mai castige putin din atentia consumatorilor. Si medicamentele de raceala, si cele de digestie.

Raceala si gripa? N-aveti frica!

Dar, asa cum o sa vedeti, nu toti advertiserii au simtul umorului. De exemplu, realizatorii spotului pentru Modafen incearca sa strecoare o gluma in mijlocul scenariului dar nu se indeparteaza prea mult de reteta obisnuita a reclamelor tipice pentru medicamente. Protagonistul, actorul de la filmarea (culmea!) spotului pentru Modafen isi joaca bine rolul tocmai pentru ca e racit. Stilista, grijulie din fire, are in geanta un pachet de Modafen (aici e stop cadru si packshot). Dupa care actorul se simte atat de bine incat isi spune replica "E, ma simt groaznic!" cu atata bucurie, incat regizorul il cearta pentru ca nu pare suficient de bolnav. Se incearca o deviere de la clasicul scenariu, dar nu cu mult - inca mai apare bolnavul tipic si pastila salvatoare care vindeca tot.

   

Pe de alta parte ad-ul care promoveaza Carmol se indeparteaza de umorul standard al reclamelor pentru medicamente si ia directia umorului neaos romanesc. Gelutu, prins in capcana curentului, sta intins pe pat in timp ce sotia grijulie il intreaba daca vrea un masaj. Gelutu, suferindul, isi da acordul recunoscator, iar sotia plina de entuziasm striga cu o voce care inspira orice numai gingasie nu "Mami, hai sa-l tragi pe Gelutu ca l-a prins curentul". 'Mami' nu se dovedeste a fi decat o soacra absolut geniala care se infatiseaza la datorie in toata splendoarea: cu manecile ridicate si bigudiurile in cap. Bafta, Gelutu!

Brandurile de medicante mai opteaza si pentru jingle-uri. Parasinus, de exemplu, face apel la melodia din intro-ul Ghostbusters si incearca, in felul asta, sa mai anime putin povestea. Personajele dau buzna in vietile cotropite de raceala ale oamenilor care, la o simpla atingere, devin pe loc sanatosi. In final, toata lumea danseaza in strada cuprinsa de o adevarata febra, de data asta, a fericirii.

Alte branduri de medicamente, ca Imunogrip, nu-si croiesc o poveste, ci merg pe mana povestilor deja intrate in folclor. Vorbesc de Alba ca Zapada care, cuprinsa de febra, in loc sa atraga animalele padurii si sa incante piticii, ii sperie pe toti cu o raceala tipica sezonului. Noroc cu Imunogrip care ne arata ce e de facut in situatiile astea, altfel povestile n-ar mai avea final fericit.

Sa nu uitam de girafa din spotul pentru Faringosept. Exact in mijlocul orei de muzica girafa noastra este cuprinsa de unul dintre simptomele clasice ale racelii: raguseala. Si, pentru ca nimeni nu e atat de crud incat sa vrea sa vada pui de girafa dezamagiti, girafei - profesoare i se da rapid un Faringosept care s-o ajute sa iasa din situatia dificila. Si trilurile incep iar sa curga.

Dureri de stomac? Un fleac!

Dupa masa de Craciun sau orice fel de mese din perioada asta, stomacul e plin si imbie la stat in fotoliu si motait in pace. Asta, daca gazele instestinale nu-ti tulbura linistea. Urmatorul ad pentru Carbocit prezinta un eufemism pentru consecintele unei mese prea indestulate. Asa ca, atentie, data viitoare cand mai vedeti o motoreta in trafic care scoate zgomote sa va ganditi bine daca e vina vehiculului sau a conducatorului.

Uneori motaiala de dupa masa indestulata de Craciun poate sa fie tulburata si de nepotii pusi pe sotii. De exemplu, asa cum se intampla in spotul pentru Aspacardin, in timp ce bunicul doarme linistit pe fotoliu, nepotii se gandesc sa sparga o punga de hartie exact langa urechile personajului. Dar bunicul, prevazator, asa cum sugereaza spotul, n-a uitat sa-si ia Aspacardinul. Asa, pentru ca emotiile de Craciun nu vin numai de la cadourile de sub brad.

Si daca tot vorbeam de bunici, vedeti inca un bunic cu rabdare de sfant in spotul pentru Fiobilin. Dupa masa de Craciun nici cel mai iubitor dintre oameni nu mai poate alerga dupa copilul care are obiceiul sa deseneze pe pereti si, uneori, direct pe fata bunicului. Din fericire, bunicul in cauza rezista eroic pentru ca, nu-i asa, n-a uitat sa-si ia pastila de Fiobilin deci e pregatit pentru orice fel de capcane ii intinde nepotul prea mult iubit.

Deci, in materie de reclame romanii sunt bombardati cu o varietate care sa-i ajute sa se descurce cu provocarile sezonului: raceli pe care le trateaza acasa sau stomacuri prea burdusite care trebuie potolite cumva. Voi cum va descurcati cu sanatatea sezonul asta?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related