Effie 2006 - un pas inainte

Dupa ce in 2004 a luat calea Shokata inchipuita de McCann pentru Fanta, iar in 2005 a bucurat NextCapul si gasca din spoturile de la Unirea, Grand Effie a ajuns anul acesta in bratele celor de la Leo Burnett si Bergenbier. Editia a treia a festivalului care sarbatoreste pragmatismul in publicitate a dat simbata seara masura matematica a breslei.

In afara marelui premiu, Leo Burnett a mai castigat patru Gold-uri, din care jumatate cu Bergenbier, la categoria bauturilor alcoolice si cea a promotiilor FMCG (Fast Moving Consumer Goods). Celelalte doua branduri aducatoare de cistig au fost Altexul (premiat si anul trecut la Effie pentru Teletech, cat si anul acesta la BestAds pentru spotul Nebunul) si Prigat (care cunostea podiumul din 2004, cind a obtinut Silver-ul pentru Extra Energy). Sarind peste Silver, vedeta serii a mai adaugat in portofoliu inca doua Bronze-uri, pentru Wash&Go si Prigat cu pulpa. Cu aceasta ocazie, Bogdan Naumovici a reamintit industriei moto-ul deja celebru "creativitatea vinde", iar cei de la McCann au demostrat, la randul lor, ca si emotia este aducatoare de cumparatori. Astfel, McCann si-a adaugat la portofoliu doua Gold-uri si trei Silver-uri, dintre care doar Gold-ul de la ciocolata cu ROM miza pe umor, restul fiind toate tintite catre inima sensibila a consumatorilor. Si se pare ca romanii au reactionat bine la aceste sageti, aducind Connex-ului un Gold pentru "Viitor" si lui Connex Vodafone un Silver cu "Impreuna". Kandia, cistigatoarea unui Gold in 2005, a obtinut anul acesta Silver, la fel ca si suporterii echipei nationale, pentru Bergenbier.

De altfel, Bergenbier a fost o alta vedeta a festivalului. Si cu Leo Burnett si cu McCann, si cu suporteri suparati si cu meciurile de fotbal pierdute, Bergenbier si-a adjudecat Grand Effie-ul, 2 Gold-uri si un Silver. Tot o bere, de data asta Timisoreana, a adus un Silver celor de la Lowe&Partners. In categoria bauturi alcoolice, una foarte bine reprezentata de cele sapte intrari la Effie, Unirea, gasca lui Dorel si NextCap s-au numarat din nou printre castigatori, obtinand Silver Effie, Bronze-ul revenind campaniei Murfatlar. Tot NextCap si tot o bautura, de data aceasta fara alcool, au mizat pe o comunicare controversata, iar Fulga a ramas in topul campaniilor eficiente, de data aceasta cu o statueta de bronz. Pe scena au mai urcat si echipele de la Graffiti BBDO - cu Silver pentru Dacia si Bronze pentru pateul Bucegi si Ultra Pro Computers - si Odyssey - cu trei Bronze-uri - Bebeko, Rompetrol si ABN Amro. Bridge Communication a luat Gold Effie pentru Krax, Punct Advertising Silver pentru Rama si inca o serie de Bronze-uri au revenit agentiilor Scala JWT pentru Bancpost, GMP si Videanu, Ogilvy cu Delma, Headvertising pentru Mercedes si Spotlight cu Algocalmin.

Cu 69 de inscrieri versus 41 in 2004 si 49 in 2005, putem spune ca Effie 2006 a fost un pas inainte fata de editiile precedente. Asta arata ca, si in Romania, ca festivalul incepe sa capete o importanta din ce in ce mai mare, ca eficienta campaniilor se masoara din ce in ce mai mult, si ca, prin inscrierea in festival, agentiile incep sa valorizeze atat strategia, cat si creatia in beneficiul clientilor care, furnizand date, provoaca agentiile sa demonstreze ca publicitatea influenteaza business-ul in mod esential.

EFFIE ROMANIA 2006 - LISTA CASTIGATORILOR

GRAND EFFIE 2006
Leo Burnett & Target for Bergenbier - "Friends know why "

FOOD PRODUCTS
Bronze : Graffiti BBDO for Bucegi - "Talking cans"
Silver : McCann Erickson for Kandia - "Velvet"
Gold : Bridge Communication for Krax - "Krax wordless"
Gold : McCann Erickson for Rom - "Strong sensations since 1964"

NON FOOD PRODUCTS
Bronze : Leo Burnett & Target for Wash & Go - "Sunlight"
Silver : Not awarded
Gold : Not awarded

ALCOHOLIC BEVERAGES
Bronze : Next Cap for Murfatlar - "Murfatlar.The wine"
Silver : McCann Erickson for Bergenbier - "Now or never"
Silver : Next Cap for Unirea - "Strenght lies in number - 4 & 5"
Gold : Leo Burnett & Target for Bergenbier - "Friends know why"

NON-ALCOHOLIC BEVERAGES
Bronze : Next Cap for Fulga - "Fulga"
Bronze : Leo Burnett & Target for Prigat - "Pulp"
Silver : Not awarded
Gold : Leo Burnett & Target for Prigat - "Natural energy "

DURABLES
Bronze : Odissey for Bebeko by Beko - "Start thinking about babies"
Silver : Graffiti BBDO for Logan Diesel - "Changing lives"
Gold : Not awarded

RETAIL
Bronze : Graffiti BBDO for Ultra Pro Computers - "Ultra solutions"
Silver : Not awarded
Gold : Leo Burnett & Target for Altex - "Accessibility"

FINANCIAL SERVICES
Bronze : Odissey for ABN AMRO - "The easy way to get more"
Bronze : Scala JWT for Banc Post Mortgage Loan - "Choose the best move"
Silver : Not awarded
Gold : Not awarded

NON PROFIT SOCIAL CAMPAIGN
Bronze : GMP for Adriean Videanu - "He who does!"
Silver : Not awarded
Gold : Not awarded

TELECOMMUNICATIONS
Bronze : Not awarded
Silver : McCann Erickson for Connex Vodafone - "Together"
Gold : McCann Erickson for Connex - "Connex for the future"

PROMOTIONS FMCG
Bronze : Ogilvy & Mather for Delma - "Delma the star of margarins makes you a star"
Silver : Punct Advertising for Rama - "Musical journey around the world"
Silver : Lowe & Partners for Timisoreana - "The toys"
Gold : Leo Burnett & Target for Bergenbier - "Barbecue grills "

PROMOTIONS NON-FMCG
Bronze : Headvertising for Mercedes-Benz - "Sprinter Honolulu"
Bronze : Odissey for Rompetrol - "Prizes per kilometer"
Silver : Not awarded
Gold : Not awarded

OTHERS
Bronze : Spotlight for Algocalmin - "Algocalmin for romanian aches"
Silver : Not awarded
Gold : Not awarded

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related