Claudia Chirilescu despre work-ul Spoon in 2011 si asteptarile pentru piata de media in 2012

Review 2011

Clienti activi in 2011

Delaco, Farmec, bauMax, Medicover, Ipsen, Integral Education, Ulker, Notice, GMP, Cap, Rusu+Bortun, Millenium People, Bortun-Olteanu, Pigmalion Advertising.

Evolutia cifrei de afaceri a agentiei in 2011 fata de 2010

Cifra de afaceri a scazut cu 15% in 2011 comparativ cu 2010. Chiar daca am luat clienti noi in portofoliu, deflatia costurilor media afecteaza marimea bugetelor sau invers, marimea bugetelor duce la deflatie si astfel cifra de afaceri reflecta trendul general al pietei.

Alocarea bugetelor pe medii in 2011

La Spoon bugetele din 2011 s-au impartit astfel: 65% TV, 20% outdoor si procente egale (5%) pe online, print si radio.

Cel mai mare proiect din 2011

Am avut doua proiecte mari in 2011: promotia de toamna pe toata gama Gerovital de la Farmec si campania de lansare a cremelor de branza "Ceva fin" de la Delaco.

Mutarea conturilor de media intre agentii in 2011 fata de anii trecuti

Anul 2011 a fost un an tensionat in piata de media. Mi-e greu sa spun daca au fost mai multe mutari decat in 2010, dar revenirea contului Vodafone in portofoliul McCann a fost din punctul meu de vedere evenimentul media al anului.

Proiecte de media inovative

Mai putina inovatie decat in anii trecuti, clientii se simt mai confortabil daca aleg solutii sigure, testate si de aceea marjeaza mai putin pe creativitate.

Tendinte pe piata de media observate in 2011 (la nivel national si international)

Online-ul devine centrul comunicarii de brand prin toate platformele de sustinere site, magazin online, platforme sociale, aplicatii mobile, bloguri tematice. Comunicarea de tip jurnal online (modelul de wall facebook) si nu tip sectiune/capitol pare sa fie noul trend in materie de browsing online. Televiziunea inseamna alegere personala, platforme customizabile si mai putin grile de programe rigide. Radio digital si presa citita pe tableta. Aplicatii online si QR-code-uri pe aproape toate ad-urile printate.

Valoarea neta a pietei de media in 2011  

Piata in 2011 a fost din estimarile noastre cu 10% sub 2010, adica sub 300 milioane euro net.

Despre piata de media in 2012

Tendinte in alocarea bugetelor pe medii in 2012

Opinia mea nu este diferita de cea a colegilor din piata de media: televiziunea va ramane si in 2012 vedeta pietei, urmata de online, care a depasit presa scrisa in 2011. Celalalte medii isi vor imparti tactic, nu strategic, bugetele ramase in joc.

Asteptari la nivel de business al companiei in 2012

Pentru 2012 noi ne-am propus o crestere de business si prin consolidarea bugetelor in online mai mult decat in 2011. Piata de media in general nu are prea multe premize sa creasca, cu toate ca toti ne-am dori acest lucru, inclusiv clientii care prin vanzari mai mari si-ar creste bugetele de comunicare. Contextul economic international insa ne afectraza pe toti, in aproape toate industriile.

Evenimentele din Romania care vor influenta piata cel mai mult in 2012

Politicile valutare ale BNR, investitiile straine in Romania, stabilitatea politica si alegerile Parlamentare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Rusu+Bortun

Rusu+Bortun este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Conform Art Directors Club, Rusu+Bortun este printre cele mai creative agentii din Romania in 2022. Din 2008, Rusu+Bortun integreaza servicii... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related