[BestAds] In 2004 productia de creativitate a depasit norma

[BestAds] In 2004 productia de creativitate a depasit norma

Anul acesta reluam BestAds - festivalul la care juratii nu au diplome in comunicare si nici experienta cu clientul, insa au ceea ce toata industria marcomm vaneaza – telecomanda. Pentru ca nici o campanie nu poate sa castige un premiu mai valoros decat sclipirea din ochii consumatorilor care nu crantane floricele la cinema atunci cand intra reclamele si se abtin sa se duca la baie in pauzele de publicitate ale filmelor de la TV. Azi va propun sa ne reamintim cum era in 2004 in publicitatea romaneasca.

Incepem cu sectiunea TV

1. Castigator absolut al micilor ecrane, care cucerise chiar si conversatiile din piete, Teletech – Star Wars, mai cunoscut in limbajul popular drept spotul cu "ala negru de respira greu, ERA TA-SU BA!" a facut istorie. Pentru abilitatile actoricesti ale lui Bogdan Naumovici si naturalete relatarii povestii, romanii inca folosesc replica "era ta-su, ba!"

2. Pe locul al doilea, va reamintim de atunci recent lansata revista FHM, ce se dorea a fi un revist de gen masculin cu continut profund feminin. Alaturarea dintre corpul si senzualitatea unei femei tipice FHM cu vocea si gesturile unui barbat cititor a produs in mintea publicului din target:

A.Soc

B. Groaza

C. Soc, groaza si amuzament.

Dupa ce revedeti spotul, incercuiti o singura varianta si motivati-va alegerea.

3. 2004 a fost si anul in care frenezia telefoniei mobile cuprindea toata tara. De la ciobanul ocupat cu transhumanta pana la primul business man al tarii, toata lumea suna si, mai ales, se mesage-uia. NextCap, agentia care se ocupa pe atunci de Connex, a sesizat oportunitatea si ne-a invatat cum sa ne menajam degetul mare pentru telefoanele care nu visau pe atunci sa devina smart sau touch.

4. E-he, si ce vremuri erau! Baietii inca mai ieseau la bere si ochelaristii erau subiect de glume, nu modele indie. Si Tuborg avea editie de export. Uitati-va si oftati!

5. Oricine isi permitea un ceva cat de mic pentru departamentul de marketing. Frontline, o  companie ce produce solutii anti-paraziti pentru animale, a dat brief-uri catre McCann si iata ce a iesit.

Print – Conectarea la internet inca presupunea sunete ciudate si nimeni nu auzise de wireless. Digitalul era departe si print-urile inca erau la mare moda printre creativi.

Iar cel mai apreciat print din 2004 spunea povestea de dragoste ce incepuse sa se lege intre romani si berile de export.

Pe locul al doilea regasim un print premiat si in Cehia de revista "Media&Marketing" ce punea bazele unei puternice asocieri intre Mos Craciun si Alintaroma de la Jacobs.

Familiarizati cu cainele tip Lassie din serialul omonim, romanilor le-a fost greu sa uite de varianta lui dinozaurica imaginata de Leo Burnett pentru Muzeul Antipa.

Tot din categoria animale de companie, Romania iubea atat de mult cateii incat pisicile se apucasera de lectii de catelit.

Iar Prigat tocmai punea energia pe valuri.

Radio

Pe vremea aia toata lumea avea cate un radio vechi cu mileu deasupra cel putin pe dulapul din bucatarie. Matinalul radiofonic avea audienta mare in timp ce pe aragaz sfaraia ibricul, nu Double CiocoDecafExtraCreamLatte de la espressor.

Revist de gen masculin a fost chiar si la radio cel mai apreciat spot. O adevarata performanta pentru un produs ce se bazeaza 99% pe o imagine sexy.

Coloana sonora

Un trend care s-a pastrat pana in ziua de azi si probabil nu va disparea niciodata: cu cat e mai catchy melodia, cu atat e mai indragit spotul si, *adaugati aici bucurie de brand manageri*, cu atat cresc mai mult sperantele unui procent in plus la vanzari.

In 2004 se purta optimismul, asa ca cel mai apreciat spot din categoria coloanelor sonore a fost Roua Muntilor – Somewhere over the rainbow.

La mica distanta un spot cu adevarat memorabil de care cu siguranta va amintiti pentru ca toata lumea fredona melodia. Orange (Weezer)-island in the sun

Tot pe locul al doilea, la egalitate cu Orange, se afla Dorna cu melodia lui Sonique. Una din melodiile alea care iti canta in minte fara sa poti sa o opresti atunci cand ai baut prea multa cafea.

Si ca sa nu uitam ca romanii au sange latin, amintiti-va de romantismul si valurile de ciocolata combinate in spotul Kandia pe melodia lui Rodrigo Leao- Passion

Campanii

Am lasat pe final sectiunea care le imbina pe toate. Degeaba ai printul tare, daca n-aveai  farmec la TV. Si invers. In 2004 au fost totusi campanii care le-au avut pe toate.

1.Pe locul intai cu coronita se afla Dorna – campanie atat de buna incat a fost reluata de curand sub forma "la cererea telespectatorilor, redifuzam" (pe bune, cat de des auziti de consumatori care sa ceara MAI MULTE reclame?).

2.Desi au trecut 8 ani, atunci cand zici Unirea inca zici Dorel. 2004 e anul de glorie in care Dorel si ai lui s-au adunat in jurul basculantei si s-au pus pe povestit.

Daca anul creativ s-ar masura asemanator anului vinicol, am spune ca s-au produs multi hectolitri creativi in beciurile romanesti ale advertising-ului memorabil. Ciocniti, va rog, cu incredere, productie de calitate!

Iar pentru editia BestAds de anul acesta, va avertizez:

Advertiseri, pregatiti-va sa fiti judecati!

Consumatori, pregatiti-va click-urile de vot!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related