[BestAds] Pasiune si elitism in cele mai votate reclame din 2006

[BestAds] Pasiune si elitism in cele mai votate reclame din 2006

Daca in anul 2004 am avut parte de creativitate peste norma, iar dupa anul 2005 am ramas cu cele mai memorabile replici, in cele mai votate reclame din 2006 gasim mai degraba pasiune si elitism. Inclusiv la nivel muzical, caci un scurt studiu realizat in redactia IQads a dezvaluit faptul ca 2006 a avut reclamele cu unele dintre cele mai frumoase coloane sonore de pana acum din BestAds.

Ce ne-a placut la  televizor

La categoria cel mai bun spot TV, pe primul loc au fost doua spoturi la egalitate. Pe de-o parte Zaraza – Revista, care promova adevaratele valori ale vietii si ii saluta pe adevaratii domni ai Romaniei pentru care Kafka nu este un fotbalist ceh (sic!)

Iar pe de alta parte, avem spotul care ne-a luat mintile cu orasul lichefiat, Kandia – Topirea, unde intregul univers “se topeste in valuri fine ca de ciocolata”.

Pe locul urmator se afla un spot ce dateaza inceputul chat-ului (a se citi radio sant), iar acum, cand privim in retrospectiva, spotul pentru Muzeul Taranului Roman pare a fi doar un preview a ceea ce urma sa se intample in era Facebook.

Ultimele doua locuri s-au aflat aproape la egalitate, din punct de vedere al votului. Penultimul spot votat este MTV – Teava, unde taranul roman pare ca isi largeste orizontul odata cu spiritul magic de la MTV.

Iar ultimul loc il ocupa Altex, cu cearta cuscrilor de la nunta la care se intrec in electrocasnice pe post de cadouri pentru miri.

Ce ne-a placut in print

Votat cel mai bun print, Itsy-Bitsy – Apara inocenta copilului tau a castigat detasat cu 37% optiunile publicului la aceasta categorie.

Dupa vorba “o fotografie valoreaza cat 1000 de cuvinte”, Radio Guerrilla a impresionat cu siguranta publicul de la BestAds printr-un print curat - fara copy, doar art.

Locul trei a fost ocupat de printul pentru PS2 – 3Deaths. No words, just play.

Ce am auzit la radio si ne-a placut

Cel mai votat spot radio a facut parte din rubrica “Psihologul de serviciu si dependentul de reclame” si a venit de la [surpriza] IQads.

Pe locul doi s-a plasat spotul radio care ne arata cum vor fi amintirile noastre din vacanta daca ne echipam cu un Ford Focus: "Acceleratie, frana, curba la stanga, curba la dreapta, frana, iar acceleratie, bvruuuuum”.

Iar pe locul trei am avut parte de un spot neconventional pentru ADfel [bineinteles, un proiect IQads], unde se lua legatura telefonic cu unul dintre cliseele de capatai din publicitate - “doamna cu rufele atat de curate incat face toata familia fericita”. Si pe vremea aia ne placeau cliseele din publicitate, se vede.

Cele mai bune campanii

La capitolul campanii lucrurile nu stau foarte diferit ca la categoria spoturi TV. Zaraza a condus detasat cu binecunoscuta campanie in care Zaraza ii saluta pe adevaratii domni ai acestei tari.

Pe locul doi a fost campania de mii de minute a celor de la Cosmote. O adevarata revolutie a minutelor gratuite in randul telefoniilor mobile. Dar parca nu se mai termina, nu?

Locul trei a fost ocupat de campania Vodafone – Traieste fiecare clipa, campania care i-a facut pe cei mai visatori dintre noi sa isi doreasca sa fie o musculita care traieste doar o zi, dar la maxim. Daca spotul TV ne-a facut invidiosi pe o musculita, printul din aceasi campanie ne-a “tras de urechi” pentru toate lucrurile frumoase care le-am fi putut face mai des sau mai mult.

Daca pe ultimele doua locuri am avut Cosmote si Vodafone, era timpul si pentru Orange sa apara in topul campaniilor. Cele doua mascote Orange care obisnuiau sa vorbeasca (prea mult) in propria lor limba au fost peste tot in 2006, era suficient sa vezi un afis cu ei ca sa iti amintesti glasul lor 'suav'.

Ce am auzit cand am vazut la TV

La categoria Sountracks, spotul Kandia a obtinut inca un prim loc pe podium, cu piesa Shivaree – Good Night Moon, iar pe locul 2 s-a plasat spotul Dorna – Pajistea, unde Moby ne-a ridicat moralul cu melodia "Lift me up" ca si cum am fi baut un energizant, nu o apa minerala.

Pe locul trei a fost votat spotul pentru Sibiu, Capitala Culturala Europeana, iar muzica a fost realizata special pentru acesta reclama de Silent Strike, o formatie romaneasca.

Sa recapitulam deci pentru ca va dam test la final: Kandia - ciocolata cu dragoste, Zaraza - pentru adevaratii domni, Itsy-Bitsy - Apara inocenta copilului tau, IQads - pentru cei care iubesc publicitatea.

Urmeaza 2007 si mai vedem noi apoi!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related