Calin Rotarus (Goldbach Audience Romania) despre piata de publicitate online in 2011 si 2012

Calin Rotarus, Managing Director Goldbach Audience Romania (ex - ARBOinteractive), vorbeste despre piata de publicitate online din Romania in 2011, despre evolutia portofoliului Goldbach Audience Romania pe parcursul anului trecut si despre perspectivele pentru 2012. 

Cifra de afaceri a Goldbach Audience Romania in 2011
Calculele nu sunt inca finalizate, dar ne asteptam la un rezultat intre 2.5 si 3 milioane euro.

Site-uri reprezentate
La nivelul intregii retele, Goldbach Audience Romania insumeaza lunar un numar de 5.2 milioane de clienti unici si peste 750 milioane de pagini afisate, detinand un portofoliul reprezentat de peste 100 de site-uri.

Audienta cumulata de unici atinsa pe diferite segmente
Reteaua Goldbach Audience Romania este una in continua dezvoltare, o audienta in continua evolutie o reprezinta categoriile (conform sati.ro) "Stiri generale" (1.5 mil utilizatori unici), "Lifestyle feminin" (2.3 milioane utilizatori unici) si IT&C (1.8 milioane utilizatori unici). 
Reach-ul nostru lunar este in jur de 7.5 milioane de utilizatori unici. In Ianuarie a fost 7,513,705.

Evolutia portofoliului si a audientelor reprezentate in 2011 fata de 2010
Continuarea colaborarii cu site-urile varf de categorie cum ar fi Eva.ro, Cinemagia.ro, Autovit.ro, Hotnews.ro, Softpedia reprezinta pentru noi un semn foarte pozitiv privind evolutia portofoliului.

De asemenea, odata cu includerea in portofoliu a site-ului Transfer.ro, serviciu online profesionist prin care se pot expedia fisiere de pana la 1 GB de orice tip si catre orice adresa de email, Goldbach Audience Romania isi creste reprezentarea in zona IT, pana acum reprezentata de site-uri precum forum.softpedia.ro, price.ro, chip.ro si level.ro, chip.eu etc, care inregistreaza un volum lunar cumulat de aproximativ 1.8 milioane vizitatori unici si 25 milioane de afisari.

De asemenea, parteneriatele incheiate cu site-urile 121.ro si trendzone.ro in a doua jumatate a anului trecut au consolidat categoria "Lifestyle feminin" avand in momentul de fata peste 2.3 milioane de clienti unici pe acest segment.

Ponderea display-ului si ponderea publicitatii CPA in totalul veniturilor
Desi publicitatea platita in functie de actiunea utilizatorilor (click, lead) a avut o perioada de dezvoltare si sedimentare, ponderea acesteia in totalul bugetelor alocate publicitatii online este inca mai mica decat varianta clasica platita la numarul de afisari.

Metode/formate de promovare propuse clientilor
Goldbach Audience (ARBOinteractive) a pornit de cativa ani un proces de diversificare si dezvoltare pe orizontala punand la dispozitia partenerilor toate mijloacele de comunicare de business in mediul online. Pe langa departamentele specializate in publicitate video, publicitate pe telefoanele mobile, publicitate in social media si publicitate targetata comportamental, o pondere semnificativa au avut-o proiectele speciale adaptate strict necesitatilor de comunicare ale advertiserului. De asemenea, avem un departament care gestioneaza campanii Google, Facebook si alte sisteme de tip CPC.

Formate cu succes in vanzare
Dupa ce in anii anteriori au fost lansate mai multe servicii, produse sau formate noi (Behavia, V2Media, Mobile, Social Media), anul 2011 a fost anul in care eforturile au fost concentrate pe consolidarea acestor noi abordari.

Evolutia discount-urilor si a rebate-urilor in 2011 fata de anii trecuti. Asteptari pentru 2012
In cursul anului 2011 supapa de presiune a fost reprezentata de nivelul preturilor si rebate-urilor. Pentru 2012 asteptarile sunt diferite in functie de ce parte a baricadei te afli.

Influenta unor playeri globali  ca Google, Facebook, Yahoo! asupra bugetelor locale si a sumelor gestionate de regii
Este absolut clar ca atat Google, cat si Facebook au gasit calea optima catre bugetele locale. Nu prea exista campanie in .ro care sa nu ia in considerare cele doua optiuni. Acest lucru nu inseamna neaparat pierderea business-ului pentru regii deoarece ambele medii de publicitate se afla in oferta Goldbach Audience prin servicii complexe.

O concluzie despre 2011. O prognoza pentru 2012.
2011 nu a fost un an usor. A fost un an interesant din care am avut de invatat. A fost un fel de an in care ne-am calit. Acum ne gripam mai greu desi 2012 pare sa fie un an chiar mai friguros decat 2011.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related