[BestAds] 2008, anul in care publicitatea a fost proiectata sa reziste

[BestAds] 2008, anul in care publicitatea a fost proiectata sa reziste

Ne aflam in fata celui de-al cincilea capitol recapitulativ BestAds. In cele precedente, ne-am amintit prin ce peripluri ne-au plimbat reclamele primelor patru editii. Pana strigam startul competitiei din 2011, (re)invitam ocupantii primelor locuri din 2008 pe podiumul BestAds, dupa cum urmeaza:

Spot TV

Deschizatorul acestei categorii, cunoscut si ca o lectie neconventionala de limba franceza - Le Birt, pour Cava d’Oro

Tot in gama dialectelor mai putin accesibile pentru unele persoane se incadreaza si afacereza. Despre feedback si multiplele sale interpretari:

Filip, fazan, frisbee. Nu am ajuns la a patra litera din alfabet, ci doar la Tuborg. Adaptat contextului, Fuborg

Despre cum gama larga de produse de la Altex cucereste orice locuinta, povestesc Madam Multimedia impreuna cu sotul dumneaei.

Pentru ca niciun an nu poate fi lipsit de romantism, conflict dramatic si un discernamant pe masura, Cosmote a venit in ajutor aducand in prim plan un Romeo despartit de Julieta sa prin cruzimea retelelor telefonice

Pentru un accent autohton muzical de calitate, va recomandam “Frumoasa-i vecina noastra”, marca Qfort. Spot ce a rezistat pe scena publicitatii romanesti pe masura proiectarii.

Pentru final, o reclama despre putere si despre cum aceasta creste exponential cu numarul de persoane prezente la locul faptei.

Coloana sonora

Din seria reclamelor a caror actiune o ratezi pentru ca melodia de pe fundal este prea captivanta:

Primul caz este cel al spotului “Aeroportul” pentru Dorna, in care transformarea castilor in scoici, metamorfozarea avionului in pasari si stelele de mare au ramas in plan secund, in comparatie cu notele de pe portativ.

Pentru zile idilice, de vacanta, puteti apasa butonul de replay. Apoi alergarea prin gradina si savurarea cafelei pe o terasa vin de la sine.

Vodafone si-a asigurat locul in topul clasamentului prin melodia de pe fundalul spotului “Steps” si a dovedit ca optimismul si interactivatea sunt ingredientele de baza ale unei reclame atractive

In ton cu o ploaie multicolora, Clicknet a folosit o piesa de tipul celora pe care, dupa ce le auzi, le fredonezi involuntar

Intr-o maniera ceva mai pasionala, Vodafone si-a adjudecat si al doilea loc la aceasta categorie, demonstrand ca dansul poate fi un liant foarte eficient

“Ultimul dar nu cel din urma” este zicala ce se poate aplica si in cazul spotului Cosmote, in care James, impreuna cu piesa de pe fundal, aproape reusesc sa o eclipseze pe protagonista Tamara

Print

Deschidem categoria de mare impact vizual intr-o nota rebela si boema, caracteristica zonei de sud-est a tarii, mai precis Delta Dunarii.

Probabil in aceasta perioada a anului, solutia propusa de Beretta contra nivelului scazut din termometre ar fi adoptata fara ezitare

Pe locul al treilea se claseaza BitDefender, care adopta un ton justitiar si de mare strictete in analiza dovezilor

Cei de la Doncafe au anticipat cu ce dificultate se gaseste un mix bun. Nu si-au lasat publicul de izbeliste, asa ca au venit cu o serie de propuneri

Spot Radio

“Zile si Nopti” stie foarte bine cat de confuze pot deveni lucrurile intr-un local. Pentru momentele in care obtii mai mult decat o bautura, chiar si fara sa vrei, ocupantul primului loc prezinta:

Probabil una dintre cele mai concludente dovezi ale sorgintei noastre latine:

Impreuna cu Iris, Qfort  isi demonstreaza valentele muzicale (si repetitive) si pe frecventele FM

In mai putin de un minut Pfizer prezinta doua metode prin care poti renunta la fumat. Desigur, intr-un mod alert si convingator

Campanii

Pentru final am pastrat sectiunea cea generoasa si diversa. Iar anul 2008 nu a dus lipsa de mixuri de spoturi tv, print si radio.

In 2008, Cava d’Oro a adus, simultan cu picatura de stil, si replici care s-au infiltrat imediat in vocabularul si folclorul romanesc. Campania a demontat “N-ai cu cine, niste tarani” si a demonstrat cum un pahar de Cava d’Oro creste stima de sine si nivelul de emancipare cu un procent semnificativ. Combinand in mod ironic doua extreme culturale, rafinamentul coniacului si modul simplu in care niste tarani incearca sa invete franceza, campania de la Cava d’Oro a fost una dintre cele care a marcat scena publicitatii romanesti.

    2008 a fost un an al senzatiilor tari. ROM se face responsabil de o parte dintre ele. Si avem mostre drept dovada: 

Pana la campania marca The Money Channel, termeni ca “brainstorming”, “deadline”, ”feedback” nu aveau aceeasi rezonanta. Despre cum a schimbat Afacereza aceasta situatie :

Nu ai nevoie de o ani de experienta, de o pista pentru alergat sau de un stadion pentru a-ti valorifica energia si spiritul competitiv. Prigat prezinta Olimpiada oamenilor obisnuiti:

Doncafe a spus “pas” tiparelor clasice in care se incadrau majoritatea reclamelor pentru cafea si a adus in lumina reflectoarelor un mix diferit

In cazul in care campania de la Qfort v-a cucerit si vreti sa revedeti unul dintre spoturi de nenumarate ori, nu va faceti probleme. Butonul “repeat” a fost deja apasat:

    Cu inca un an trecut in registru, suntem mai aproape cu un pas de editia BestAds 2012. Inca putin si putem invita juratii sa isi intre in rol.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related