Cristian Costache (AEGIS MEDIA ROMANIA) despre piata de publicitate online in 2011 si 2012

Cristian Costache (Head of Digital Media la AEGIS MEDIA ROMANIA) vorbeste despre clientii agentiei, investitia in alte medii digitale precum mobile advertising sau mobile games, despre cresterea cu 5-10% a pietei online in 2012 si concentrarea bugetelor pe display. 

Clientii Aegis Media Romania

Adidas, Chevrolet, DeAgostini, Disney Channel, Enel, Kiwi Finance, Lego, Mango, Nokia, Opel, Philips, Pirelli, SCA Hygiene, Total Lubricants si multi altii cu care am facut proiecte punctuale.

Sume de media cheltuite in online pe portofoliul de clienti ai Aegis Media in 2011 

Nu conteaza neaparat valorile investite in comunicare digitala de catre clientii nostri, ci mai degraba ce s-a obtinut din acei bani la finalul zilei. (Ma feresc sa spun numai online pentru ca, desi inca mici, mai sunt incercari timide de a folosi si alte medii digitale - mobile advertisining, mobile games, plasare in jocuri cu rezultate destul de spectaculoase).

In orice caz, bugetele clientilor pe care ii avem sunt intre 100 EURO si cateva sute de mii de EURO. Avem solutii pentru fiecare astfel incat acestia sa fie multumiti de rezultate si sa vrea mai mult.

O prognoza de evolutie a bugetelor aferente mediei digitale in 2012 fata de 2011
Desi este un domeniu despre care toata lumea vorbeste, bugetele totale investite in comunicarea online/digitala nu cred ca vor creste considerabil. As spune ca ma astept ca nivelul pietei sa fie in 2011 cam la acelasi nivel cu 2010 (maxim un 5-10% mai mult) iar in 2012 sa se mentina acelasi trend (eu zic ca va stagna cu prognoze de crestere usoara – aproximativ 5%).

Sunt multi care vad anul 2012 ca "anul publicitatii pe telefoanele mobile". Inca nu cred ca o sa fie "anul mobile" pentru ca in primul rand clientii nu sunt pregatiti pentru asta (sunt foarte putini care au site-uri speciale sau macar adaptate pentru telefonul mobil) dar sper sa incepem sa crestem investitiile in acest segment pentru ca el ofera multe avantaje pe care online-ul nu le are.

Ponderea cheltuielior pe media digitala fata de bugetul total media
Cum spuneam si mai inainte, avem clienti foarte variati si diferiti care aloca intre 2% si 100% din bugetul lor de comunicare catre mediul digital. Important este sa obtina rezultatele pe care le asteapta.

Ponderea cheltuielilor care se vor face spre audientele playerilor globali (Google, Facebook, Yahoo)
Daca ne referim la piata nu cred ca are cineva niste cifre reale sau macar niste argumente pe care sa isi bazeze afirmatia (desigur in afara de "lucky guess" sau "experienta personala" care, dupa parerea mea, nu poate fi extinsa la nivelul pietei in acest caz).

Daca ne referim strict la clientii nostri, aceste bugete cresc de la an la an intr-un ritm foarte accelerat. Mi se pare normal si natural sa se intample asta atata timp cat Google, Facebook sau Yahoo sunt parte integranta din viata noastra de zi cu zi.

Ponderea display/CPA
Majoritatea bugetului se duce pe display. Publisherii/siteurile sunt foarte rezistenti la modelul "cost-per-action". Noi preferam sa cumparam display sau clickuri si sa convertim in CPA. Este un efort mare pe care il facem si pe care ni-l asumam. Asta deoarece pentru noi, eficienta campaniilor online este litera de lege, iar optimizarea lor este un task permanent pe ordinea de zi. Avem instrumentele si pasiunea necesara sa facem asta in fiecare zi. iar clientul aprecieaza foarte mult cand simte ca suntem in aceeasi echipa cu el.

Obiective urmarite de clienti in campanii  
Vor ce vrem noi toti: sa isi cheltuie cat mai eficient banii si sa obtina de la campanie la campanie, rezultate mai bune, cu mult mai bune daca se poate.

Toti clientii cer proiecte speciale, idei care sa ii diferentieze de ceilalti advertiseri, cu care totusi sa nu fie asa de intruzivi, dar despre care sa se vorbeasca in termeni pozitivi. Acestia sunt incurajati de succesele pe care le-am avut cu proiectele din seria SoferDeRomania, SoferPrinRomania, SoferUrban – proiecte complexe cu rezultate de exceptie.

Evaluarea rezultatelor campaniilor
Am reusit sa depasim cu clientii nostri stadiul in care o campanie online avea succes daca seful vedea banner-ul pe un site pe care il frecventa zilnic.

Rezultatele unei campanii au formule de calcul complexe (din ce in ce mai complexe) si in general urmaresc sa vada ce s-a intamplat cu vizitatorul care a dat click pe mesajul publicitar mult mai mult decat urmaresc daca cineva a dat click.

Sunt multe proiecte la care rata de click nu este deloc relevanta dar ale caror rezultate foarte bune nu pot fi puse la indoiala de nimeni.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related