Serban Alexandrescu, Liviu Turcanu, Dani Macarie, Marius Rosu si Corina Bacanu despre ad-urile romanesti preferate din 2011

Cat asteptam sa votati reclamele romanesti preferate de anul trecut, pentru topul BestAds, am descusut directorii de creatie legat de placerile lor vinovate in ceea ce priveste publicitatea din 2011. Vedeti mai jos parerile lui Serban Alexandrescu (Managing Partner, Headvertising), Liviu Turcanu (Creative Director, Mercury360), Marius Rosu (Director de creatie, GAV), Dani Macarie (Creative Director, Ogilvy Group) si Corina Bacanu (Creative Director, DDB Bucharest).

Serban Alexandrescu a subliniat ca, la nivelul comunicarii de brand, observa o schimbare de abordare: "S-a simtit intr-adevar un suflu nou prin comunicarea lui Cosmote, iata cum conteaza deci si oamenii, nu doar banii aflati la dispozitie. ING-ul si Vodafone au izbutit sa continue sa-si dizrupa cat de cat categoria si sa nu fie placate de propriile organizatii in tentativa lor de a fi nitelus mai expresivi si mai "altfel" decat "e voie pe criza' la companiile mari din Romania".

"Pepsi a facut in sfarsit o campanie pe care am asteptat-o mult si credeam ca n-o sa mai vina niciodata – e vorba de recuperarea mostenirii de 'cola capitalista in socialism'. Dar mai bine mai tarziu decat niciodata; si daca o faceau mai devreme, cum cred sincer ca era cazul, scapau si de etichetarea de 'followeri' a aniversarii lui Coca-Cola – care, cu exceptia sticlutelor vintage, a fost un mare fas raportat la potentialul pe care l-ar fi avut exploatarea istoriei comunicarii unei asemenea marci", a completat Serban Alexandrescu.

In ceea ce priveste campaniile care au rulat pe TV, Serban Alexandrescu spunea ca i-a atras atentia cea cu "covrigeii de Buzau, care cred ca a fost printre putinele campanii ok vazute anul trecut – omeneasca si romaneasca, naturala, amuzantica, foarte potrivita categoriei. Chiar nu inteleg de ce au plusat cu 'delfinii si plaiesii', dar asa e cand te manaca in fund aiurea si nu stii sa te opresti la timp".

Despre Print, Serban Alexandrescu a raspuns ironic: "'jale, grozavie mare'. De fapt vedeti si voi din selectia voastra ca tot ce pare ca e OK este pentru 'cauze', fundatii si fundatioare, orbi, surzi, tigani si estropiati, copii fara sanse si sanse fara copii. Sau 'marfa speciala de festival' cu aroma de Portoroz, in covarsitoare majoritate. Da, obisnuitul nostru 'pescuit in butoi' pentru facut portofolii si luat medalii. Dar asta se intampla si pentru ca 'clientii seriosi' au facut mult mai putin print decat in trecut, mutandu-se pe net".

"Multe din lucrusoarele alea alese de voi pentru BestAds sunt chiar dragute (vezi alde Ferrero), dar aproape niciuna nu a ajuns la mine in 2011. Pentru ca practic n-au fost 'distribuite' catre publicul de net! E ca si cum ai face o fabrica de mezel si ai vinde direct din depozit, fara sa te mai chinui sa le duci pe raftul magazinelor. Sigur, e foarte ieftin asa, cum nu, dar ai sa ai niste rezultate minuscule – si nu cred ca asta e ideea", a completat Serban Alexandrescu in legatura cu vizibilitatea executiilor online.

Apoi a recunoscut ca, dintre campaniile care s-au desfasurat preponderent in online, ar da drept exemplu fara rusine chiar una facuta de Headvertising: "'WWF - Salvati Padurile Virgine' – dar tupeul ne-a fost dat de succesul incredibil al campaniei – adica chiar s-ar putea zice ca le-am 'salvat'. (Evident, nu noi singuri, exista o lunga lista de 'salvatori' pe site; insa cu precadere noi ne-am ocupat de comunicare)".

Dani Macarie a continuat sirul de marturisiri vinovate cu o intrebare retorica: "Adurile preferate? Sunt impartit intre Farmacia Inimii si Penes Curcanul. Desi nimic nu se compara cu pasiunea pe care am facut-o (e adevarat ca in 2012) pentru noua reclama Profi – 'Preturi de pomana'. Am trait s-o vad si pe asta, vorba cadavrului. Si am mai trait sa vad din nou pe post porcul albastru-isteric de la Antrefrig si spatele Oanei Bercaru in vechiul spot Kreskova. Am revazut cu aceeasi placere un spot Mars facut de D’Arcy prin ‘98. Din 2011 incoace, ne bantuie reclame create in secolul trecut de agentii plecate dintre noi. Unele".

In ceea ce priveste Print-ul si celelalte categorii, nimic nu i-a atras atentia, nici macar in sensul rau lui Dani Macarie: "In afara de noua campanie ROM despre care cred ca va lua din nou o gramada de premii, dar cu care nu pot fi de acord in fond. In fond n-a fost decat o smecherie. O smecherie care imi aduce aminte de fisele de gheata cu care pacaleau romanii tonomatele nemtesti in anii ‘90. Si fix genul asta de inventivitate ne-a umplut de faima de care campania Rom incearca sa ne spele".

"In rest, in 2011 am avut noi trei spoturi Anim’Est care "went viral", dar n-ar fi elegant sa vorbesc mai mult despre ele", a adaugat el.

Apoi a completat pe ultima suta de metri: "A, o mentiune. Chiar mi-a placut Rienergy de la Propaganda".

Marius Rosu a descris scurt si obiectiv campania preferata: "Mi-a placut campania TV Neumarkt. Un format inteligent, un mesaj clar si foarte direct livrat printr-un umor caragialesc cu nuante postmoderne. Nu sunt convins ca targetul lor a gustat genul asta de comedie subtila, dar presupun ca agentia si-a facut temele si a luat in calcul si aspectul asta. Bravo lor!".

Liviu Turcanu a nominalizat la Spoturi TV Covrigi de Buzau – "Genul care ia din curiozitate ca n-a mai mancat fix din aia", aflat si in preferintele Corinei Bacanu careia i-au placut toate executiile pentru Covrigii de Buzau. La categoria Print, Liviu Turcanu a ales Vespa - Harta ...

 ... iar la radio a optat pentru Rienergy – Taximetristi, un spot ales si de Corina Bacanu.

In ceea ce priveste coloana sonora atat Liviu Turcanu, cat si Corina Bacanu au sugerat spotul Pepsi - Si ieri si azi.

Liviu Turcanu a ales Efix - "De la un cal putere in sus", care a fost si unul dintre preferatele Corinei Bacanu.

Pentru Site, Liviu Turcanu a ales Boromir - Imparte bucurii...

... iar la Social Media a optat pentru Undercloud - Prima piesa de teatru pe Facebook.

La campanii preferate atat Liviu Turcanu, cat si Corina Bacanu au ales Covrigi de Buzau - Tipologii de oameni cu care imparti covrigii fara sa vrei, desi asta nu te deranjeaza cu nimic.

Corina Bacanu a mai optat la Print pentru Radio Guerrilla - Romana de Romania si Rienergy - Femeia de serviciu.

Printre spoturile radio preferate au mai fost si cele pentru ING ...

... Radio Guerilla...

 si Unilever -UMF.

 Corina a selectat si Dilema Veche -"Ai o dilema", iar la Viral Site si social media: Kinder Surprise ...

...Petrom - Redescopera Romania si ROM.

La campanii preferate Corina Bacanu a nominalizat Rom - Romanii sunt destepti, ING - Pentru oameni mari, Pepsi - Si ieri si azi.

Zilele urmatoare completam lista de preferinte in materie de ad-uri romanesti ale oamenilor din publicitate, dar pana atunci vrem sa o aflam pe a vostra din aplicatia BestAds.



GAV

GAV is a leading Romanian independent communications company. After more than a decade of setting industry standards, including the first successful local cultural marketing business model, we introduced GAV... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related