Bogdan Theodor Olteanu despre work-ul BORTUN•OLTEANU in 2011

Branduri din portofoliul BORTUN•OLTEANU active in 2011
Mercedes-Benz Romania (Corporate, Cars, Vans, After-Sales, Trucks, Smart, Maybach), Procter&Gamble (Gillette, Gillette Venus, head&shoulders), Samsung Electronics Romania (Corporate, Mobiles, Home Appliance, Consumer Electronics, IT), Ursus Breweries (Stejar Strong, Ciucas), Ambient, Delaco (Apetito, Delaco, Ceva Fin, Bergader, Arla, Lurpak), Festivalul de Muzica de Camera SoNoRo, Ideo Ideis, CampingGrill.ro, Mihaela Glavan, Ordinul Arhitectilor din Romania, Andreea Raicu, Mihalela Glavan, ViitorPlus (Recicleta), EIDOS Foundation, ECCO.

Tipuri de proiecte implementate
Predominant servicii de Consultanta in PR, Media Relations, Sponsorships, Third Party Endorsement, dar si cateva proiecte integrate, cu compenente de ATL si BTL. In plus, proiecte de comunicare exclusiv online. Aici vorbim despre Strategie de Social Media, Bloggers Relations, Online Reputation, dar si Project Management pentru Content si Web Development.

Impartirea proiectelor pe bugete

Majoritatea bugetelor provin din proiecte de PR – aprox. 70%. In rest, acestea provin din organizare de eveniment si comunicare online.

Modificari in cerintele clientilor

Mai pragmatici, mai realisti, mai atenti la evaluare si la ROI. Dispusi sa experimenteze si sa descopere instrumente/canale noi. Atenti mai degraba la impactul imediat al unui proiect.

Modificari in bugetele clientilor

Bugetele de marketing au fost mai mici, in general. Ponderea bugetului de PR in mix-ul de comunicare nu a suferit insa schimbari (scaderi) in aceeasi proportie cu alte discipline de comunicare.

Modificari in agentie

Pe parcursul anului au plecat 2 oameni si ni s-au alaturat 4.

Premii castigate

Nu am participat la niciun festival.

Tendinte observate in 2011

Principala caracteristica a anului 2011 a fost cresterea cererii si numarului de proiecte de comunicare integrata. Am coordonat mai multe initiative care aveau componente de BTL sau ATL, dar incluse in demersuri de comunicare cu strategie de tip PR. Nu cred ca este un accident si nu cred ca se datoreaza schimbarilor in structura bugetelor de marketing. Clientii vor continua sa acorde o importanta crescuta PR-lui, pentru ca este disciplina din comunicare care contribuie cel mai bine la cresterea si managementul reputatiei.

O concluzie despre 2011

A fost un an care a confirmat trendul ascendent pe care se afla PR-ul. Recesiunea a facut ca toata lumea sa inteleaga practic, in piata, ce inseamna reputatia si care sunt consecintele atentiei pe care o acorzi (sau) nu acestui domeniu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related