Vlad Tomei (Draftfcb) despre cum arata un brainstorming productiv

Cum arata un brainstorming productiv? Vlad Tomei (Senior Copywriter, Draftfcb) vorbeste despre cum arata un brainstorming la el in agentie, care au fost cele mai productive si neproductive sesiuni de brainstorming la care a participat, folosirea tehnologiei in timpul brainstormingului, surse de inspiratie si idei de imbunatatire a sesiunilor de brainstorming.

Programarea brainstormingului in agentie

Impropriu spus "programam" un brainstorming. E mai degraba la modul "hai sa ne gandim si noi la brifu' ala ca maine (/dupa masa / la pranz / in juma' de ora) prezentam si n-avem nimic." Ma rog, nu chiar, dar intelegeti voi. De obicei conversatia asta e intre art si copy. Sau intre doi copy daca ei se ocupa de proiect in lipsa de art disponibil in momentul respectiv. Se intampla sa brainstormam si cu strategia si cu accountii (mai rar).

Lucrul de unul singur vs. lucrul in echipa

Cred ca cel mai sanatos e sa le combini. Io cel putin incerc sa ma gandesc si singur inainte sa intru in brainstorming daca e un proiect asezat. Daca e pe genul impromptu, mai luam vreo 2-3 colegi si vedem ce iese de la zero.

Mai intai singur, apoi in echipa. Ca-n viata.

Spatiile in care se desfasoara brainstormingul

Ne gandim unde prindem loc. Avem un bar si o sala de conferinte care sunt insa ocupate mai mult timp decat ne-am dori. Mai mergem in bucatarie, vara in curte, pe canapelele de la creatie daca nu e cu multi participanti sau in biroul Veronicai (GM).

Cel mai eficient brainstorming la care am participat

Io cu o colega copy, Simona, acum cateva saptamani, pe Milli. Am stat vreo juma' de ora si s-au legat o multime de chestii dragute care s-au articulat mai apoi in 3 idei. Ce cred ca e important: 1. Vibe-ul, adica sa fie lumea pe constructiv si amuzant, 2. Chimia, adica e sau nu e si nu in ultimul rand, 3. Sa keep things moving cum ar veni. Adica pe cat posibil sa nu ramana oamenii blocati in anumite lucruri pe parcurs.

Cel mai neproductiv brainstorming la care am participat

Un brainstorming cu mai multe echipe de creatie, cativa accounti, strategia si GM-ul. In general lucrurile se poticnesc atunci cand oamenii au mindset-uri diferite. Accountii sunt obisnuiti sa gandeasca totul in termen de fezabilitate si cerinte stricte ale briefului si probabil ca e normal sa fie asa doar ca din motivul asta e greu sa abordeze un brainstorming cu jemanfisismul si prosteala necesare. A nu se intelege ca astea sunt singurele elemente importante.

Relatia dintre brainstorming si tehnologie

N-avem o regula. Lumea se uita chioras la mine ca mi-am format obiceiul sa caut imediat pe iPhone daca e ceva ce nu stiu. Care pentru asta l-am luat, s'tez nebuni? Dar in general avem acces la o sursa de net chiar daca o folosim doar ocazional.

Perioada zilei cand flow-ul creativ este mai bun

Nu cred. Teoretic dimineata esti mai proaspat. Dar te si urnesti mai greu. La fel cum seara esti mai obosit (sau oboist, cum imi sugereaza autocorrect-ul) dar mai turat. Cred insa ca exista contexte care favorizeaza mai mult sau mai putin flow-ul. Vibe-ul (stiu, n-am un cuvint mai bun) e esential. O sa ziceti ca-s pedant ca dau citate din Eminescu si asa e. Omu' zicea ca el nu scrie ci versurile se desprind de el ca frunzele uscate de crengi. Si acuma vin si completez cu ce mi-a zis Tripsa cand i-am zis asta. Ca el il admira pe Botan ca stia sa faca toamna. Deci cam asta e ideea. Sa fie toamna.

Sursele de inspiratie inainte de un brainstorming

Teoretic ar trebui sa fie brief-ul. Insa e doar uneori. In principiu experienta personala. Cred ca cele mai valoroase idei tind sa fie cele plecate de la adevaruri pe care le simti in general dar le formulezi atunci. Dup-aia vin toate bucatile si replicile din filme, bancurile bune sau proaste, alte campanii (!? da), privirea unei colege de la contabilitate. Poftim? Da, uneori. Rar.

Idei de imbunatatatire a sesiunilor de brainstorming

Regulile care au functionat in ce-am vazut eu au fost: 2-3 oameni din acelasi film (daca e open brief si colectivul e sudat, merge si in 6-7), fara blocaje, pe pozitiv si hahaiala.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related