[BestAds 2011] Topul intermediar al reclamelor din 2011 este validat de primele 5000 de voturi

Cea de-a saptea editie BestAds a ajuns, pana in prezent, la 5000 de voturi, urmand ca jurizarea sa continue in cadrul aplicatiei de Facebook de pe pagina IQads pana pe 11 martie 2012.

In acest an, comunitatea pasionatilor de publicitate stabileste clasamentul reclamelor din Romania pentru opt categorii: Clip TV, Coloana sonora, Radio, Print, Viral, Social Media, Site-uri si microsite-uri si Campanie, in total fiind 100 de lucrari nominalizate.

In urma primelor 5000 de voturi, exista atat lucrari ce par sa isi adjudece deja primul loc pe podium, cat si situatii de egalitate in asteptarea unei departajari.

Pentru topul aferent sectiunii Clip TV se lupta “Genul care ia din curiozitate ca n-a mai mancat fix din aia”, spot realizat de Propaganda pentru Covrigi de Buzau, ce detine 12 procente, IQads - Gelozie (Next Advertising), Vodafone si React - Masuri de prim ajutor (McCann Erickson), fiecare cu cate 10% din voturi, iar pe locul 3, cu cate 9 procente fiecare, spoturile Ursus - O experienta intensa, ca viata de roman, realizat de Publicis si Bergenbier Nefiltrata – Fata, reclama semnata Leo Burnett.

Scorul este strans si pentru Coloana Sonora, primele 3 lucrari detinand 13% - Bergenbier- Nefiltrata vs Fresh (Leo Burnett), 12% Boromir – Chitara (Propaganda) si 10% pentru Dilema Veche - Ai o dilema (Odyssey).

Daca primele doua categorii nu par a fi foarte decise in privinta ierarhizarii, la sectiunea Radio lucrurile sunt mult mai clare: Propaganda si spotul pentru campania “Romana de Romania” derulata de Radio Guerrilla conduce detasat cu 39 de procente. Locul al doilea pare a fi ocupat momentan tot de o lucrare marca Propaganda, de aceasta data pentru Rienergy, “Taximetristi”, ce detine 12% din numarul voturile. Mai jos cu 4 procente se situeaza ING – Fata [CAP].

In cadrul sectiunii Print, primul loc este ocupat de WWF - "Paduri virgine" (Headvertising) (13%), urmata de Salvati Copiii - "Trupul se vindeca repede. Sufletul nu" (OMA Vision) cu 10% si Pepsi – "Playlist" (Graffiti BBDO), cu 9% din voturi.

Viralizarea in .ro pare sa fi functionat in 2011 in urmatorul mod: Delfinii in Dambovita pentru Covrigii de Buzau (Propaganda) dicteaza cu 30 de procente, topul 3 fiind completat de EFIX – "De la un cal putere in sus" (Odyssey) (23%) si Anim’est - "Iepurele" (Ogilvy) (17%).

In Social Media, campania ROM - “Romanii sunt destepti”, semnata McCann Erickson a cucerit majoritatea juriului, situandu-se pe primul loc, cu 34 de procente. La distanta de 12%, este urmata de Undercloud – “Teatru pe Facebook”, realizata de Propaganda. Pe al treilea loc se afla Pepsi - Da un refresh vietii tale (Xplain), cu 8% din voturi.

La sectiunea Site-uri si microsite-uri Boromir – “Imparte bucurii” (Propaganda) ocupa primul loc, prin cele 30 de procente din voturi. Urmeaza Vodafone – “Manager SRL” (MRM Worldwide), cu 16%, pentru ca pe locul al treilea sa se afle SOROS – “Istoria Comunismului” (Senior Interactive) cu 15%.

Lupta pentru castigarea primelor locuri in preferintele publicului din Romania este stransa si la sectiunea Campanie: Covrigi de Buzau - "Tipologii de oameni cu care imparti covrigii fara sa vrei, desi asta nu te deranjeaza cu nimic" (Propaganda) (17%), Pepsi – “Si ieri si azi” (Graffiti BBDO) cu 14% si  ROM – “Romanii sunt destepti” [McCann Erickson] cu 13%.

Rezultatele votului in timp real pot fi urmarite in cadrul aplicatiei de Facebook BestAds, dupa submiterea votului.

BestAds este singurul festival online de publicitate din Romania, organizat de IQads inca din 2005. La BestAds voteaza cel mai mare juriu de festival, format din membrii activi ai comunitatii IQads, rezultand astfel topul celor mai indragite reclame romanesti ale anului care a trecut.



Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related