Studiu eResearch: Asteptari ale utilizatorilor romani de la brandurile prezente in social media

Studiu eResearch: Asteptari ale utilizatorilor romani de la brandurile prezente in social media

Studiul "Comunicarea dintre brand si consumator in social media", desfasurat de eResearch, a analizat modul in care utilizatorii romani de retele sociale interactioneaza cu marcile si principalele comportamente care ii caracterizeaza in utilizarea retelelor sociale, informeaza un comunicat emis de eResearch pentru IQads

Relatia dintre utilizatori si marcile prezente in social media
Rezultatele arata ca respondentii aprecieaza prezenta unei marci in retelele sociale ca un indicator al interesului acesteia de a fi aproape de consumatorii ei. In general, femeile apreciaza mai mult prezenta unei marci intr-o retea sociala decat barbatii - 20% dintre barbati apreciaza ca fiind enervante brandurile din retele sociale, comparativ cu 10% dintre femei care au o opinie similara.

De asemenea, rezultatele arata o disponibilitate mai mare a femeilor (26% ) de a adauga o marca in lista de contacte, comparativ cu barbatii (17%).

Intr-o masura mai mica, prezenta unei marci in retele sociale influenteaza si luarea deciziei de cumparare, fiind un marker pentru 12% dintre respondentii de sex feminin.

Aplicatiile in retele sociale sunt mult mai atractive pentru barbati decat pentru femei: 46% vs. 32%.

Ce vor consumatorii romani de la branduri, in social media?
Profilul unei marci de incredere in retelele sociale include, in opinia celor mai multi respondenti, atribute precum seriozitate, atentie la nevoile consumatorului si modernitate. Un aspect important este si comunicarea constanta a marcii in retea.

Cum si cat interactioneaza utilizatorii romani cu brandurile in online
Cei mai multi dintre consumatorii fani ai unei marci (intr-o retea sociala) nu sunt neaparat "extravertiti" in relatia cu marca, adoptand o atitudine mai degraba pasiva, in care consuma mai multa informatie decat genereaza: cele mai multe dintre activitati sunt realizate de utilizatori cu o frecventa lunara.

46% dintre respondenti au declarat ca nu scriu niciodata pe wall-ul personal despre experientele pe care le-au avut cu o anumita marca, iar 44% afirma ca nu posteaza informatii pe wall-ul marcilor. Doar 4% dintre respondenti sunt "deschisi" in relatia cu marcile, in sensul ca posteaza zilnic pe wall informatii legate de experienta cu marcile.

Un indicator clar al unei prezente dezagreabile a unei marci intr-o retea sociala este promovarea excesiva (28%), urmat la mare distanta de postarea unor informatii gresite sau neactualizate.

Concursurile organizate de marci in social media
Desi concursurile organizate in social media sunt din ce in ce mai frecvente, rezultatele studiul indica faptul ca un numar destul de mare de respondenti (35%) declara ca nu au participat la nici un concurs in ultimele 3 luni. Insa, o masa critica de 27% a recunoscut ca a participat la 1-3 concursuri, iar 6% au participat chiar la 8-10 concursuri in aceeasi perioada.

Studiul eResearch a fost realizat pe 886 de respondenti cu varste intre 16 si 49 de ani si este reprezentativ pentru populatia de utilizatori de internet a Romaniei din mediul urban.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related