Raluca Feher (CAP) despre pretestarea campaniilor

Raluca Feher (Director de Creatie, CAP) vorbeste despre pretestarea campaniilor in cadrul agentiei: cazurile in care a fost necesara pretestarea, avantajele si dezavantajele practicii, metodele de pretestare preferate de agentie si efectele lor si succesul campaniilor pretestate.

Campanii realizate de noi care au fost pretestate

Nu-mi amintesc sa fi fost vreuna testata oficial, sunt pretestate cu mama, sotul, soacra, in companie, cu doamna de la casierie sau portarul. In ultimii 6 ani imi amintesc doar de 2 pretestari facute cu agentii specializate in despicat firul de par, amandoua pierdere de timp teribila, fara rezultat.

Metode de pretestare de ad la care au apelat clientii

Unii au mers pe scenariu citit de o duduie in acvariu, in fata cetatenilor transpirati veniti sa bea cola gratis si sa inhate 20 de lei, ceilalti au vrut animatix, ne-am chinuit ca prostii pentru o porcarie pe care nici eu nu as fi aprobat-o, bani aruncati pe geam.

Avantaje si dezavantaje ale pretestarii

Nu cred ca aratandu-i mamei fatul la 3 luni va spune 'vaaaai, ce dragutz e, are ochii mei'. Nu cred ca exista impact pozitiv, nu exista avantaje. Punct.

In ce cazuri se apeleaza la pretestare

Nesiguranta brand managerilor, bani prea multi, frica de sefi.

Efecte ale pretestarii asupra campaniilor lansate

In cea cu scenariul, rezultatul pretestarii a fost unul, iar directorul de marketing a ales celalalt script, so much about testing, haha, iar, la cel cu animaticul, dupa ce echipa firmei de branding a incercat sa manipuleze rezultatul dar pina si clientul si-a dat seama ca e ceva in neregula, am ramas cu animatixul in mana pentru ca tot proiectul s-a naruit din lipsa de bani.

Succesul campaniilor pretestate 

Dupa cum ziceam, toate sunt pretestate cu rudele si vecinii, mereu apare cite-o vorba sau o scena care i-a fost suflata clientului de catre consultantul cel istet, d-aia totul arata atat de "pretestat", succes garantat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Gabriel Branescu
acum 11 ani
Problema e cu obiectivele si metodologia pretestarii. Sa faci test screening pt un spot, mi se pare ok (si mai ok mi s-ar parea sa faci testare la casting); sa testezi printurile tale, fata de printurile competitiei, iar nu poate face rau, daca nu-i pui pe civili sa analizeze, ci verifici claritatea si memorabilitatea... poate si likeability. Ce nu ai cum sa testezi, intr-adevar, prin cercetare calitativa, este eficienta campaniei. Poti sa testezi pana mori, si tot n-ai sa afli daca ar fi prins, sau nu.


Branded


Related