Sorin Tranca (FRIENDS Advertising) despre pretestarea campaniilor

Sorin Tranca (Managing Partner, FRIENDS Advertising) vorbeste despre pretestarea campaniilor in cadrul agentiei: cazurile in care a fost necesara pretestarea, avantajele si dezavantajele practicii, metodele de pretestare preferate de agentie si efectele lor si succesul campaniilor pretestate.

Campanii realizate de noi care au fost pretestate
Lumea testeaza mai mult. Sunt bani mai putini de investit in publicitate, riscuri mai mari. Oameni mai nesiguri pe joburile lor. E normal si tin sa spun ca ii inteleg perfect pe oamenii care incearca sa elimine subiectivitatile din procesul de decizie. Pe de alta parte, prostia e sa nu mai ai niciun gut feeling, deloc, nici macar in partile din comunicare/marketing in care se mai poate experimenta. Nu sunt fanul lui Steve Jobs in mod particular, insa trebuie retinut ca acest om, poate cel mai mare inovator al ultimilor 50 de ani, zice cam asa "people don't know what they want until you show it to them". Rezulta, pe undeva, ca pretestarea, care are imperfectiunile ei tehnice (nu mai e pretestare daca nu te uiti la o idee destul de departe de cea finala), nu e neaparat litera de lege. Ca fapt divers, mai cititi aici (http://bit.ly/1q8c0F) ce-a mai zis Jobs, pentru ca merita sa intelegeti in ansamblu viziunea lui asupra inovatiei. A nu se uita nici ca Steve Jobs a fost un marketer, un vanzator pur-sange, nu un manager sau CEO la baza.

Metode de pretestare de ad la care au apelat clientii
Storyboard-uri, moodboard-uri, ilustratii, animatix.

Avantaje si dezavantaje ale pretestarii
Are intotdeauna un efect pozitiv daca este inteleasa ca parte a procesului de lucru, nu ca o vanatoare idioata de vrajitoare sau ca un mod de a crea suspiciuni. Sau, mai rau, ca un fel in care la final agentia are si mai mult de lucru. Research-ul e neplacut pentru lenesi si prosti, eu asa cred.

In ce cazuri se apeleaza la pretestare
Nu vreau sa fac o taxonomie a pretestarii. Pretesatarea se face atunci cand e nevoie de ea, din tot felul de motive. You name it.

Efecte ale pretestarii asupra campaniilor lansate
Nu s-a oprit nicio campanie dupa pretestare. Efectele au fost OK. Am invatat, am ajustat, am colaborat cu clientul, iar el cu noi. A fost ca la team building, dintr-un anumit punct de vedere.

Succesul campaniilor pretestate
Dumneavoastra cum apreciati succesul purtarii unei perechi de pantofi pe care, inainte de cumparare, ati comparat-o cu alte perechi, numere, preturi vs. cumpararii ei la impuls?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related