Razvan Capanescu (Publicis) despre pretestarea campaniilor

Razvan Capanescu (Chief Creative Officer, Publicis) vorbeste despre pretestarea campaniilor, motivele pentru care este aleasa aceasta tehnica, dezavantajele pretestarii si reactiile respondentilor la campaniile prezentate.

NU cred in pretestarea creatiei.

Nu cred ca acel inefabil care te misca intr-un fel sau altul poate fi studiat intr-un fel de laborator (oricum rudimentar) in care se intreaba oamenii cum simt fata de o idee creativa. Daca ar sti atat de bine, psihologii ar da faliment iar artistii/oamenii de idee ar putea fi inlocuiti de un soft care ar raspunde exact, fara greseala, asteptarilor. Caci, nu-i asa, tocmai si le-au exprimat clar oamenii.

Pe scurt, nu vreau sa aud de pretestarea creatiei; nici viata asa cum o stim n-ar mai fi fost asa daca Dumnezeu pretesta ce are de gand.

Testul adevarat este reprezentat de succesul sau de lipsa lui cand vine vorba de o campanie. Pretestarea este scuza mediocra a tuturor celor incapabili de o parere argumentata si cu frica de decizie. Este scuza impotentilor si a amatorilor. Este incercarea stupida de a se asigura total ca nu vor gresi, ca vor vinde sigur, sigur mai mult si ca totul va fi bine. Nici Isus nu poate garanta asta nimanui.

Si ca tot suntem aici, chiar fata de percepte religioase (cu mult mai serios articulate si impuse muritorilor) oamenii spun una si fac alta. De ce ar putea avea trufia sau naivitatea un om de marketing ca lui, tocmai lui, oamenii i se vor supune. Ca vor face exact ce au declarat (mai ales ca au declarat asa, ca li se parea ca da bine in public)... Cati dintre voi isi pun realmente inima si gandurile launtrice pe masa unei agentii de research?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related